Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Gras eten
Moderator: moderatorteam
- Jacksel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel - Aantal honden: 1
Gras eten
Ik heb vandaag Jamey opgehaald, nadat ze 3 weken bij de oppas is geweest vanwege de vakantie van mijn ouders, maar de oppas vertelde dat ze heel veel gras at. Nou deed ze dat voor die tijd ook al wel wat, maar het schijnt erger te zijn geworden. Ze kotst verder niets uit, dus het lijkt me dat dat niet de reden is dat ze gras eet.
Nou hadden zij het erover dat het kan komen door een gebrek aan calcium. Ze krijgt light voer van Hills, en het lijkt mij dat alles daarin moet zitten, als het goed is, is Hills toch een goed merk, maar ik heb er niet genoeg verstand van om het zeker te weten en het lijkt me ook niet echt natuurlijk dat ze gras eet.
Hebben jullie een idee?
Nou hadden zij het erover dat het kan komen door een gebrek aan calcium. Ze krijgt light voer van Hills, en het lijkt mij dat alles daarin moet zitten, als het goed is, is Hills toch een goed merk, maar ik heb er niet genoeg verstand van om het zeker te weten en het lijkt me ook niet echt natuurlijk dat ze gras eet.
Hebben jullie een idee?

You'll be in my heart... Always...
-
astrid
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers
- Aantal honden: 2
- Sennaruby
- Zeer actief
- Contacteer:
- ceciel
- Zeer actief
- Sennaruby
- Zeer actief
- Contacteer:
-
Sita
- Zeer actief
-
Natas.
- Zeer actief
- Contacteer:
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Contacteer:
Ik verbied dus gras eten en mijn ervaring is ook dat voeding wel degelijk verschil maakt. Gras irriteert de maagwand en honden eten vaak gras vanwege misselijkheidsklachten en kunnen door die extra prikkeling dan braken. Echter kan een constante irritatie van de maagwand dus een constante misselijkheid veroorzaken en je komt dan in een kringetje terecht. De maagwanfd kan er ook van ontstoken raken.
Zacht gras mogen ze van mij wel happen, maar meestal is gras eten dat harde "snij"gras en dat is dus helemaal niet zo prettig.
Mijn ervaring is dat verandering van voer gras eten dus kan verminderen of wegnemen. Mijn honden hebben nog nooit zoveel gras gegeten als op de energique bijv.
Zacht gras mogen ze van mij wel happen, maar meestal is gras eten dat harde "snij"gras en dat is dus helemaal niet zo prettig.
Mijn ervaring is dat verandering van voer gras eten dus kan verminderen of wegnemen. Mijn honden hebben nog nooit zoveel gras gegeten als op de energique bijv.
Laatst gewijzigd door Eline* op 15 jul 2006 00:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki

- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
- Aantal honden: 1
Re: Gras eten
Waarom krijgt ze light-voer?Jacksel schreef:Ze krijgt light voer van Hills
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
-
Natas.
- Zeer actief
- Contacteer:
Raisa deed het toen ze in het begin nog alleen FarmFood kreeg, en nu ze voornamelijk kvv krijgt.Eline* schreef:Ik verbied dus gras eten en mijn ervaring is ook dat voeding wel degelijk verschil maakt. Gras irriteert de maagwand en honden eten vaak gras vanwege misselijkheidsklachten en kunnen door die extra prikkeling dan braken. Echter kan een constante irritatie van de maagwand dus ontstekingen veroorzaken en misselijkheid en je komt dan in een kringetje terecht.
Maar krijg ik hier een bingo!-gevoel.......... Rais heeft vrij veel last van diarree met slijm en wat bloed, van de week voor de 4de keer een aantal dagen achter elkaar. De 3de keer heeft ze er een batterij pillen voor gehad, ontsteking van de dikke darm volgens de DA.
Zou het gras eten ook daar mee te maken kunnen hebben? En wat zou ik haar dan anders te eten moeten geven, de DA begon me vanavond al "maag en darm-brokken" aan te raden (maar die wil ik liever niet).

- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Contacteer:
Vers bloed komt nooit uit de maag. Bloed uit de maag is zwart tegen de tijd dat het uitgepoept wordt. Hoog uit de darmen is het trouwens ook zwart. Darmklachten staan in principe los van maagklachten. Ik kan niet zo snel een verband bedenken, omdat darmproblemen niet snel misselijkheid veroorzaken of de hond moet verstopt zitten, maar dat is niet zo.
Wat je aan de voeding kunt veranderen om gras eten te voorkomen weet ik niet. Ik kan er bij mijn honden geen lijn in ontdekken.
Wat je aan de voeding kunt veranderen om gras eten te voorkomen weet ik niet. Ik kan er bij mijn honden geen lijn in ontdekken.
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- bernersennenfan
- Zeer actief
- Contacteer:
Haha! Nee, hier gebeurt het ook vaak, ook 2 van die 'koehonden' ze vinden het gewoon lekker, want ze gaan er niet van spugen, maar vandaag nog bij Nebla, weer zo'n vieze sliert uit haar kont en ze kreeg hem maar niet kwijt, maar niet naar mij toe komen, want ze weet dat het geen fijn gevoel is, als ik die grasstengel eruit trek, dus eigenwijs doorlopen met zo;n spriet uit haar kont..uiteindelijk na veel persbewegingen kreeg ze het voor elkaar! Ik heb haar maar de hemel in geprezen gezien ze niet wou dat ik haar mocht helpen, maar ik het wel wou om haar te helpen..Ze was ineens helemaal happyceciel schreef:Alleen jammer als er bij het poepen soms een sliert gras uit blijft hangen en de hond moord en brand schreeuwend in de riem hangt![]()
Kan je weer met blaadjes achter die hondekont aanOf ben ik de enigste waar dit bij gebeurt
Maar ik schrik er niet meer van..gebeurt hier gem. bij 2 honden 1x in de 2 weken.
Voor altijd in ons hart..In loving memory Bob 06/12/2002-11/5/2007

- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
hier eten ze ook best vaak gras,vooral nieuw jong gras, tja verbieden? dan moet ik er altijd bij gaan staan in de tuin, tijdens het wandelen zal er misschien een keer een hap genomen worden maar meer niet.. ze doen het dus in de tuin en gewoon sappig vers gras, geen stuggenstengels oid.
zo nu en dan idd blijvenhangenpoep, tja
ook geen drama, mijn honden spugen niet met regelmaat en qua voer zou ik niet weten wat te veranderen, dus ik vind het wel best 
zo nu en dan idd blijvenhangenpoep, tja
- Jacksel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel - Aantal honden: 1
Re: Gras eten
Op advies van de dierenarts, omdat ze gecastreerd is en aankwam...tekkel schreef:Waarom krijgt ze light-voer?Jacksel schreef:Ze krijgt light voer van Hills

You'll be in my heart... Always...