Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Leverkoekjes zijn nklaar, met foto
Moderator: moderatorteam
-
Dazwa84
Leverkoekjes zijn nklaar, met foto
Vandaag ben ik bij de islamitische slager geweest om te kijken of ze er kippennekken hadden (voor recreatief gebruik). Hadden ze niet, dus toen heb ik maar wat lever meegenomen. Geen idee of ik dit dus ook kan geven maar eigenlijk wil ik er wel leverkoekjes van maken. Alleen, ik heb de zoekfunctie gebruikt maar kan het recept nergens vinden! Zou iemand me misschien de link willen sturen? Dankjewel!
Laatst gewijzigd door Dazwa84 op 14 jul 2006 15:04, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Rob*
- Zeer actief
Recepten Hondenkoekjes
Op veler verzoek heb ik een aantal recepten voor zelf te maken hondensnoepjes op onze site gezet.
Deze zelfgemaakte hondensnoepjes bevatten géén conserveerstoffen en géén granen.
Het is dus voor de meeste honden een gezond snoepje.
Leverkoekjes I
1 kg runderlever
5 eieren
Bereiding:
Pureer de runderlever in een keukenmachine / Blender / Vleesmolen.
Indien u gebruik maakt van een staafmixer, snijdt de lever dan eerst in kleine stukken.
Mix / meng op het laatste de eieren erdoor en verdeel het op een bakplaat die bedekt is met bakpapier. De dikte van de laag van het vulsel bepaald later de dikte van de koekjes.
Schuif de Bakplaat in een oven en stel de oven in op ongeveer 65 ºC.
Zorg dat de vocht er goed uitkan, dus laat de ovendeur op een kier staan en open regelmatig de oven. Het is een droogproces en geen bakproces.
Zodra de laag droog genoeg is aan de bovenkant, haalt u de koek van het bakpapier af en draai dan de hele koek om en leg hem met het bakpapier eronder weer terug in de oven. De natte kant is nu bovenop en kan dan beter drogen.
Laat de koek drogen totdat je er goed reepjes van kunt snijden zonder dat alles aan het mes blijft kleven. Snijdt de koek nu in repen en dan in blokjes. Hoe groot de blokjes moeten zijn is afhankelijk van de grote van uw hond. Om te trainen met een hond maak ik ze van het formaat hap, slik, weg.
Nu kun je kiezen:
1. Dat deel dat niet direct nodig is kunt u invriezen in porties en het zijn dan zachte koekjes. Goed voor kleine honden of puppy's.
2. Laat de koekjes verder drogen in de oven tot dat ze zo hard zijn als u ze voor uw hond wenst.
3. Zet een open schaal met de koekjes in de vriezer en laat het geheel vriesdrogen, natuurlijk zolang totdat de door u gewenste hardheid ontstaan is. Verdeel ze in porties en leg ze terugf in de vriezer.
Heel harde en goed gedroogde koekjes zijn enige tijd buiten de koelkast houdbaar.
Zachte en halfzachte koekjes zijn in de koelkast enige dagen houdbaar.
Leverkoekjes II
1 kg runderlever
0,5 kg vis
5 eieren
Dit is het zelfde recept als Leverkoekjes I maar dan toegevoegd 0,5 kg vis. Ik gebruik meestal koolvis, maar laat je fantasie gaan en probeer maar uit. Veel honden zijn gek op vis en sommige honden trekken er hun neus voor op.
De vis wordt eerst heel fijn gemalen en dan gemengd met de gepureerde lever. Als laatste komen de eieren er weer bij. De rest van het proces verloopt als hierboven beschreven.
Leverkoekjes III
Snijdt de runderlever in kleine stukjes en droog de stukjes in de oven.
Temperatuur is weer 65 ºC.
Ook nu geldt weer hoe langer de stukjes lever in de oven liggen (of later open in de vriezer) des te harder worden de koekjes.
Algemeen
In de plaats van Runderlever kan ook voor kippenlever gekozen worden. De ene hond verdraagt beter kip en de andere hond heeft juist weer last van de kippenlever. Weet je niet zeker wat voor uw hond het beste is, probeer het uit en wissel af.
http://www.agilitymaastricht.nl/recepte ... oekjes.htm
Op veler verzoek heb ik een aantal recepten voor zelf te maken hondensnoepjes op onze site gezet.
Deze zelfgemaakte hondensnoepjes bevatten géén conserveerstoffen en géén granen.
Het is dus voor de meeste honden een gezond snoepje.
Leverkoekjes I
1 kg runderlever
5 eieren
Bereiding:
Pureer de runderlever in een keukenmachine / Blender / Vleesmolen.
Indien u gebruik maakt van een staafmixer, snijdt de lever dan eerst in kleine stukken.
Mix / meng op het laatste de eieren erdoor en verdeel het op een bakplaat die bedekt is met bakpapier. De dikte van de laag van het vulsel bepaald later de dikte van de koekjes.
Schuif de Bakplaat in een oven en stel de oven in op ongeveer 65 ºC.
Zorg dat de vocht er goed uitkan, dus laat de ovendeur op een kier staan en open regelmatig de oven. Het is een droogproces en geen bakproces.
Zodra de laag droog genoeg is aan de bovenkant, haalt u de koek van het bakpapier af en draai dan de hele koek om en leg hem met het bakpapier eronder weer terug in de oven. De natte kant is nu bovenop en kan dan beter drogen.
Laat de koek drogen totdat je er goed reepjes van kunt snijden zonder dat alles aan het mes blijft kleven. Snijdt de koek nu in repen en dan in blokjes. Hoe groot de blokjes moeten zijn is afhankelijk van de grote van uw hond. Om te trainen met een hond maak ik ze van het formaat hap, slik, weg.
Nu kun je kiezen:
1. Dat deel dat niet direct nodig is kunt u invriezen in porties en het zijn dan zachte koekjes. Goed voor kleine honden of puppy's.
2. Laat de koekjes verder drogen in de oven tot dat ze zo hard zijn als u ze voor uw hond wenst.
3. Zet een open schaal met de koekjes in de vriezer en laat het geheel vriesdrogen, natuurlijk zolang totdat de door u gewenste hardheid ontstaan is. Verdeel ze in porties en leg ze terugf in de vriezer.
Heel harde en goed gedroogde koekjes zijn enige tijd buiten de koelkast houdbaar.
Zachte en halfzachte koekjes zijn in de koelkast enige dagen houdbaar.
Leverkoekjes II
1 kg runderlever
0,5 kg vis
5 eieren
Dit is het zelfde recept als Leverkoekjes I maar dan toegevoegd 0,5 kg vis. Ik gebruik meestal koolvis, maar laat je fantasie gaan en probeer maar uit. Veel honden zijn gek op vis en sommige honden trekken er hun neus voor op.
De vis wordt eerst heel fijn gemalen en dan gemengd met de gepureerde lever. Als laatste komen de eieren er weer bij. De rest van het proces verloopt als hierboven beschreven.
Leverkoekjes III
Snijdt de runderlever in kleine stukjes en droog de stukjes in de oven.
Temperatuur is weer 65 ºC.
Ook nu geldt weer hoe langer de stukjes lever in de oven liggen (of later open in de vriezer) des te harder worden de koekjes.
Algemeen
In de plaats van Runderlever kan ook voor kippenlever gekozen worden. De ene hond verdraagt beter kip en de andere hond heeft juist weer last van de kippenlever. Weet je niet zeker wat voor uw hond het beste is, probeer het uit en wissel af.
http://www.agilitymaastricht.nl/recepte ... oekjes.htm
-
Rob*
- Zeer actief
-
Dazwa84
-
Bernadette
- Zeer actief
-
Dazwa84
-
Yuno
- Vaste gebruiker
Re: Leverkoekjes zijn nklaar, met foto
Naar welke islamitische slager ga jij?Dazwa84 schreef:Vandaag ben ik bij de islamitische slager geweest om te kijken of ze er kippennekken hadden
Ik ben me wel aan het verdiepen in het zelf samenstellen van de barf-maaltijd, maar heb me er nog niet aan durven wagen. Maar zo'n adresje in de omgeving kan nooit kwaad...
Groetjes Lilian, Yuno en Dano*
-
Dazwa84
In Wormerveer vlakbij het Marktplein, tegenover de Aldi. Maar ze hadden geen kippennekken en pens enzo dus ik zoek ook nog steeds een adresje. In Krommenie heb je ook een islamtische slager, op het rosariumplein. Tenminste, ff denken.. of was het nou alleen groente/fruit.. Anders zit er nog eentje (dacht ik) vlakbij de Rabobank in Krommenie.Yuno schreef:Naar welke islamitische slager ga jij?Dazwa84 schreef:Vandaag ben ik bij de islamitische slager geweest om te kijken of ze er kippennekken hadden
Ik ben me wel aan het verdiepen in het zelf samenstellen van de barf-maaltijd, maar heb me er nog niet aan durven wagen. Maar zo'n adresje in de omgeving kan nooit kwaad...
- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
-
Nina
- Zeer actief
- Contacteer:
-
Dazwa84
-
Yuno
- Vaste gebruiker
Een beetje laat, maar bedankt voor je reactie. Ik ben wel eens wezen zoeken naar iets bij mij in de buurt, maar het nog niet direct kunnen vinden. Jij noemt er nu zo een aantal op, dus ik zal ze onthouden.Dazwa84 schreef:In Wormerveer vlakbij het Marktplein, tegenover de Aldi. Maar ze hadden geen kippennekken en pens enzo dus ik zoek ook nog steeds een adresje. In Krommenie heb je ook een islamtische slager, op het rosariumplein. Tenminste, ff denken.. of was het nou alleen groente/fruit.. Anders zit er nog eentje (dacht ik) vlakbij de Rabobank in Krommenie.Yuno schreef:Naar welke islamitische slager ga jij?Dazwa84 schreef:Vandaag ben ik bij de islamitische slager geweest om te kijken of ze er kippennekken hadden
Groetjes Lilian, Yuno en Dano*