Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

BARF-klaagzangen-ergenissen

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Aantal honden: 1

BARF-klaagzangen-ergenissen

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Naar aanleiding van dit topic van Eline

http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewto ... sc&start=0

Kom maar op met jullie klaagzangen, beginnersfouten en andere dingen die erg ranzig waren, die ontzettend tegenvielen of die niet voor herhaling vatbaar zijn!

Ik heb dus stukken keukenpapier in mijn neus bij de pens :mrgreen:
En ik draag dan ook een hele mooie handschoen :wink:
Ik heb tegenwoordig roze handschoentjes :wink:

Oh ja...en een tip van mijn kant voor iemand die net als mij beginnen wil..
Ik had de eerste keer een kilo of 15 in totaal...
Als je dat allemaal keurig in pakketjes gaat staan knippen dan ben je als beginnende kluns dus gewoon drie uur aan het knippen :N:
Ik had spierpijn en zag op een gegeven moment door de bomen (uhmmm longen, lever, kopvlees, etc) het bos (aanrecht) niet meer :mrgreen:
Ik doe het nu zo weer hoor..maar voor een eerste keer was het wel erg veel :wink:
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

De aan elkaar gevroren zakjes heb ik ook al eens gehad. Lekke zakjes, hompen aan elkaar gevroren vlees die niet meer zonder te ontdooien van elkaar gingen...

Het ergste was een tijd geleden toen ik voor alle 5 vis had gehaald. Harstmakreel ofzoiets heetten ze.
Icha helemaal door het dolle want die is gek op vis. Kori vond het heerlijk, Xuko en Elena hebben er een 2 op en Mullu moest niet.
Eerst wilde ik Kori eentje geven en Icha 2 om te proberen, maar ze vonden het zo lekker dat ik ze maar opgevoerd heb. Ze waren vis gewend dus niet zo erg dacht ik.
De hele tuin stonk lekker naar dolfinarium en ik was blij dat ze het daar gegeten hadden. Hondjes ff afgedaan met een washand en binnen lekker uitbuiken. Kwartier later denk ik "wat ruik ik nou ?". Heeft Icha op de bank zitten kotsen. Echt een hele berg vis :kotz: Het rare is dat ze dat dus geluidloos doet. Opeens ligt het er. Ik dacht nog, zal wel te snel gegeten hebben. Ff later begint Kori te kotsen. Niet geluidloos maar wel binnen.
Lang verhaal kort, op Xuko na hebben ze alledrie meerdere malen over de bank, de grond en op hun kleedjes gekotst. Echt zo smerig!
Het huis heeft dus 3 dagen naar een slechte viskraam gestonken :kotz:
De kleden van de bank heb ik wel 3x gewassen eer de lucht eruit was.
Ik heb daarna wel 3 weken gewacht met weer vis geven.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Nina
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nina »

Bah, das vies, Son. Baloe heeft met vis ook weleens dat hij het opgeeft en weer opeet, dan ruikt het een beetje Artis-achtig in huis.. :ugh:

Verder heb ik niet veel gekke dingen meegemaakt, behalve dat ik een keer een runderpens van 13 kilo in stukken aan het verdelen was in de keuken toen ik onverwacht bezoek kreeg. Ze keken wel wat vreemd naar mij en de keuken, alles zat onder de groene flubbertjes. Ze waren wel lekker snel weg. :mrgreen:

Wat me nog weleens gebeurt, is dat ik dingen in de vriezer heb liggen waarvan ik geen flauw idee heb wat het is. De vorige keer had ik dus heel slim op alle zakjes geschreven wat erin zat en hoeveel, maar toen was met invriezen de inkt van de zakjes gegaan. :boos:
Groetjes, Nina en Baloe
Afbeelding
jelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door jelle »

Horsmakreel is hier ookw el eens terug gekomen ja. Ferro spuugt wel eens van vis, ligt ook een beetje aan de soort.

Ferro heeft ook wel eens vis uitgekotst op bed :cheer: :cheer:
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Joy C
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Joy C »

Mezelf in mijn hand joekelen met een slagershakbijl, vind ik niet voor herhaling vatbaar. :roll:
Groetjes Joyce
† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012
Afbeelding
astrid
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers

Ongelezen bericht door astrid »

Als ik pens in stukken snijd, hak, knip zit ik zelf ook werkelijk helemaal onder. Laatst schoot er ook een stukje mn mond in. Ik snap niet dat de honden het lekker vinden. :ugh: Overigens doe ik het altijd in de tuin, dan maakt het niet uit als ik wat kledder.
Sjalot
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sjalot »

Ik had een keer een doos met 12 kilo eendagskuikens gekocht. Vreten mijn honden het niet! Ik heb het geprobeerd door ze in stukken te snijden. Wat vond ik dat goor! Er kwam van die vieze gore groene smurrie uit! :kotz:

Gelukkig lust mijn pup ze wel en die eet nu de 12 kilo kuikens weg. 2 per dag dus hij heeft nog even te gaan! :mrgreen:
Groetjes van Charlotte
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Angelique25
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door Angelique25 »

Met nieuwe aankoopjes thuiskomen, netjes eerst het oude spul uit de vries halen om het nieuwe daaronder te leggen. Om dan na een week zoeken en zaniken (stink ut hier :boos: ) erachter komen dat er een pak kip achter de vriezer was gerold die dus na die week half opgevreten is door de muizen en op het moment van vinden in één bol kolkende vretende maden is veranderd :N:
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Whera, die me van de week belt, en vertelt dat ze een kadootje voor me mee gaat nemen. Ik gruwel nu al bij de gedachte maar ze gaat hem in een vuilniszak stoppen, en butcher Pieter mag de boel verdelen :mrgreen:

Maar goed, schapekop doe ik niet meer dus. Buiten het feit dat het godsgruwelijk goor is, is die kop ongeveer niet in 2-en te hakken. En hebben ze uiteindelijk ieder de helft van zo'n kop en eten er vanaf wat te eten is (niet veel, puur bot), trippel ik de volgende dag met mijn blote voetjes over kwart-gebitten van schapen :N:
Zoooo goor! Komt hier niet meer in huis.
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Wijting, ik koop nooit meer wijting.
Na een succesvolle actie met zalmkoppen en zalmruggen die de honden met veel smaak opaten, dacht ik: kom, ik koop hele visjes voor ze, dan krijgen ze alles binnen wat een vis kan bieden.
De wijting was in de aanbieding, dus hup een kilo wijting meegenomen.
Toby een wijtinkje in de tuin, Beertje en Yentie een wijtinkje op hun mandje in huis.
Gaan ze eerst het staartje aanvreten, daarna een beetje op de kop kauwen, schudden eens goed met die wijting en trekken er koppen bij alsof ze het niet echt lekker vinden.
Overal schubben: in de tuin, in huis op de bank.
Nog eens lekker schudden en ook de ingewanden van die beesten vliegen hier door huis en tuin.
GATVER.
En al met al heeft Toby 1 wijtinkje op gegeten met hele lange tanden.
En de andere twee hebben de wijtinkjes half aangevreten voor me laten liggen.
Na deze niet zo succesvolle maaltijd ben ik een paar uur bezig geweest om de restanten van de wijting uit huis en tuin te verwijderen. :jank:
Geen wijting meer dus. :smile:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Lil

Ongelezen bericht door Lil »

Niet veel meegemaakt op dat gebied. Maar dit jaar moet ik heel erg oppassen. Alhoewel ik de zakjes waar het vlees inzat direct in de kliko gooi toch al twee maal maden gehad. Nu dus maar vuile zakjes eerst in schone zakjes en dan weggooien.
Wel zonde maar goed ik vind maden dus echt :kotz:
Bas Rouge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beauceron
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Bas Rouge »

astrid schreef:Als ik pens in stukken snijd, hak, knip zit ik zelf ook werkelijk helemaal onder. Laatst schoot er ook een stukje mn mond in. Ik snap niet dat de honden het lekker vinden. :ugh: Overigens doe ik het altijd in de tuin, dan maakt het niet uit als ik wat kledder.
ieuuuwww! hatseflats, in je mond! Gedverdemme zeg.
Charlotte*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Charlotte* »

Sandro en Yildah zijn eens ontzettend ziek geweest van verse makreel.
Ze bleven maar spugen die arme zielen, en stinken in huis :eek:

Het geintje met je vriezer inpakken en dan wat vergeten in te leggen ken ik ook. Ik vroeg me al af waar al die dikke strontvliegen in de schuur vandaan kwamen, totdat ik een stuk of drie maden over de vloer zag kruipen.
Even goed in het hoekje naast de vriezer kijken, het zakje optillen en vervolgens een enorme maden kolonie door je schuur hebben macheren. :mrgreen:

Je emmer met zeker 7 kilo groentenmix uit je handen laten flikkeren :jank: :jank:

Tijdens het pureren van groenten even heel voorzichtig het puntje van je mes in de mengkom steken om dat blaadje andijvie van de kant te pulken. Dat was meteen het einde van mijn (gelukkig goedkope) keukenmachine.

Yildah die twee puntgave konijnenpootjes uitspuugt op het witte kleed van mijn stiefzusje :N:
Groetjes van Charlotte
Afbeelding
Angelique25
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door Angelique25 »

Sandro schreef:Sandro en Yildah zijn eens ontzettend ziek geweest van verse makreel.
Ze bleven maar spugen die arme zielen, en stinken in huis :eek:

Het geintje met je vriezer inpakken en dan wat vergeten in te leggen ken ik ook. Ik vroeg me al af waar al die dikke strontvliegen in de schuur vandaan kwamen, totdat ik een stuk of drie maden over de vloer zag kruipen.
Even goed in het hoekje naast de vriezer kijken, het zakje optillen en vervolgens een enorme maden kolonie door je schuur hebben macheren. :mrgreen:

Je emmer met zeker 7 kilo groentenmix uit je handen laten flikkeren :jank: :jank:

Tijdens het pureren van groenten even heel voorzichtig het puntje van je mes in de mengkom steken om dat blaadje andijvie van de kant te pulken. Dat was meteen het einde van mijn (gelukkig goedkope) keukenmachine.

Yildah die twee puntgave konijnenpootjes uitspuugt op het witte kleed van mijn stiefzusje :N:
Leuke carriëre al :mrgreen:
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Nou, ik krijg er steeds meer zin in! :O:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
bernersennenfan
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door bernersennenfan »

astrid schreef:Als ik pens in stukken snijd, hak, knip zit ik zelf ook werkelijk helemaal onder. Laatst schoot er ook een stukje mn mond in. Ik snap niet dat de honden het lekker vinden. :ugh: Overigens doe ik het altijd in de tuin, dan maakt het niet uit als ik wat kledder.
Ohhh bah!! :N: :mrgreen:
Voor altijd in ons hart..In loving memory Bob 06/12/2002-11/5/2007
Afbeelding
Natas.
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Natas. »

Ik betwijfel nu of ik wel (een beetje) moet gaan barfen hoor......... kan ik m'n bestelling nog intrekken? :mrgreen:
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Natas. schreef:Ik betwijfel nu of ik wel (een beetje) moet gaan barfen hoor......... kan ik m'n bestelling nog intrekken? :mrgreen:
Jij had een kilootje of 50 toch? :mrgreen:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Ik geniet enorm van deze topic :smile:

Maar nu weet ik het zeker: af en toe een onsje rosbief kan ze krijgen, en verder blijven we bij de brokjes :pffff:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Natas.
Zeer actief
Contacteer:

Eline* schreef:
Natas. schreef:Ik betwijfel nu of ik wel (een beetje) moet gaan barfen hoor......... kan ik m'n bestelling nog intrekken? :mrgreen:
Jij had een kilootje of 50 toch? :mrgreen:
Whoehahahaha, godzijdank niet!! :N:
Past niet in m'n 2 kleine vriezertjes, en Rais eet maar zo'n 300/350 gram per dag. Kun je nagaan hoeveel máánden barf-ergenissen dat zou geven :mrgreen:
Afbeelding
bernersennenfan
Zeer actief
Contacteer:

Hele aanrecht vol met kipkarkas en dan gooit de postbode wat in je brievenbus..vriendelijk lachen :mrgreen:
Hij zag er aardig geshockeerd uit :wink:

Vlees halen op de fiets, met fietstassen van je opa, die dus verstaft waren en onderweg er af flikkeren, zodat al het kopvlees, kippenekken,kipkarkas etc op straat ligt (gelukkig niet op een drukke weg) :denken:
Nu dus alleen nog met de auto :mrgreen:

Groente-fruitprutje pureren en (jah..nog wel met deksel erop :idea: )
maar op een te harde stand dat het deksel eraf vliegt!

5 kilo kippenhartjes kopen (2,50 per kilo) en ze willen het absoluut niet vreten, zelfs niet na 1 dag 'vasten' :boos:

Bob die met zijn kipkarkas van op zijn kleed op de bank springt en een keer 's avonds met visite iemand op een kippebot zit.. :ok:

Ach zo beleef je nog is wat! :wink:
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

bernersennenfan schreef:Hele aanrecht vol met kipkarkas en dan gooit de postbode wat in je brievenbus..vriendelijk lachen :mrgreen:
Hij zag er aardig geshockeerd uit :wink:
:mrgreen:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
ignit
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door ignit »

Groente-fruitprutje pureren en (jah..nog wel met deksel erop ) maar op een te harde stand dat het deksel eraf vliegt!

Haha, ja die heb ik ook meegemaakt - de prut zat overal, zelfs op het plafond! :smile:

"Ignit, er zit iets raars in je haar - iiieewww :N:". Blijkt een kippenoog te zijn, dat weggesprongen is bij het in grote stukken malen. Heb ook eentje in mijn mond gekregen ooit - heb nog nooit zo gespuugd als toen. Daarna mond wassen en spoelen, en nog eens en nog eens... Gevoel van dat glibberige, harde ronde ding in mijn mond gaat nooit meer weg. :jank:

Ignit.
www.barf-natuurlijk.nl
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

Ik had in het begin niet zoveel adresjes en zeker niet voor eend en wat was ik trots dat ik viavia aan zo'n 20 kilo eendenkarkas met organen kon komen. Paste maar net in mijn vriezer. Motten ze het niet! :pffff:
Via een list ben ik er binnen een dag vanaf gekomen, da's dan wel weer handig.

Whooper 'schudt' zijn pens vaak en moet daarom altijd de tuin in.
De buurman was in zijn tuin bezig en kreeg een flats pens in zijn nek.
Dat was hun eerste kennismaking met het rauwe voeren, dat viel ze rauw op hun dak. :mrgreen:

Bonkies vlees in zakjes die aan elkaar gevroren zijn en dan op zolder in gevecht met zo'n klomp door het hard op de grond te gooien, zodat het uit elkaar valt. Moet je wel zorgen dat je voeten er niet onder staan. :denken:
Natas.
Zeer actief
Contacteer:

Om de meeste verhalen moet ik erg lachen (sjollie! :mrgreen: ), maar van het kippenoogverhaal van Ignit wordt ik :O: nogal onpasselijk, IEKS!!
Afbeelding
bernersennenfan
Zeer actief
Contacteer:

ignit schreef:Groente-fruitprutje pureren en (jah..nog wel met deksel erop ) maar op een te harde stand dat het deksel eraf vliegt!

Haha, ja die heb ik ook meegemaakt - de prut zat overal, zelfs op het plafond! :smile:

"Ignit, er zit iets raars in je haar - iiieewww :N:". Blijkt een kippenoog te zijn, dat weggesprongen is bij het in grote stukken malen. Heb ook eentje in mijn mond gekregen ooit - heb nog nooit zo gespuugd als toen. Daarna mond wassen en spoelen, en nog eens en nog eens... Gevoel van dat glibberige, harde ronde ding in mijn mond gaat nooit meer weg. :jank:

Ignit.
www.barf-natuurlijk.nl
Ohhh wat erg!! :N:
Kan me voorstellen dat je 80x je mond spoelt :mrgreen:
Afbeelding
sylvia*
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sylvia* »

Hier ook een keer bij het inladen van de vriezer vergeten wat zakjes terug te plaatsen, natuurlijk doe je dit soort dingen in de zomer de zakjes liepen vanzelf achter de vriezer vandaan :kotz: Ook een keer een hele uier vergeten terug te zetten in de vriezer zie ik ineens de honden met een vieze zak slepen, dat was dus de uier die door het hooi en het zand was getrokken 'e'en van de honden had de uier in beslag genomen en heeft er zeker meer dan 2 kilo van af gegeten (ze wegen zelf 9 a 10 kilo) ze is een week aan de diaree geweest van het vet :N: Penslappen doe ik dus ook niet meer geven, Eden het trutje van de roedel veranderd dan in eenvies monster die haar voorpoten in de penslap zet en zichzelf dan al penssleeend door het huis verplaatst, pens gaat dus in hapklare stukken en vis is hier een grote no no geen vis voor de amies hier ze slepen er de hele zooi mee af laten overal klodders en restanten liggen en wat ze op hebben kotsen ze bij voorkeur op de bank uit , of in de auto, in het tussenstukje :jank:
Afbeelding
Lil

Ongelezen bericht door Lil »

Golden Stanley schreef:Ik
Bonkies vlees in zakjes die aan elkaar gevroren zijn en dan op zolder in gevecht met zo'n klomp door het hard op de grond te gooien, zodat het uit elkaar valt. Moet je wel zorgen dat je voeten er niet onder staan. :denken:
OH ja, zeer herkenbaar!!!!!! :smile:
ien
Erelid
Contacteer:

Ongelezen bericht door ien »

op vakantie gaan
de stekker uit de wasmachine halen..denk je..
maar dit van de vriezer bleek te zijn!

na 3 weken thuiskomst een lijkenlucht ruiken op de bovenste etage en vervolgens de stinkende onderdelen van de koe in vuiniszakken proppen, 2 loeiende honden waar je je nek bijna over breekt met verwijderen van stinkende botten en vlees deze vervolgens in de grijze bak mieteren met een hoop kranten er boven op en maar duimen dat de volgende dag geen politie aan je deurbel hangt voor onderzoek naar?????? :denken:
Afbeelding
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Ik zit mezelf hier te bescheuren.
Sorry hoor, maar het zijn heerlijke verhalen, die met een fantasie dat ik alles gelijk voor me zie, heerlijk lachen is! :smile:
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”