Ik ga dit lijstje ook voor mijn eigen pup gebruiken. Misschien hebben jullie er ook nog wat aan:
Beginnelingen & Puppy’s
· Brokjes / hondenkoekjes
Stop de brokjes / koekjes in gewoon los in de Kong. Laat de hond het de eerste keer gemakkelijk uithalen.
· Hondenworst / blikvoer
· Brokjes / hondenkoekjes
Als de hond wat verder gevorderd is kunt u de rand van de Kong insmeren met hondenworst. En daar vervolgens de brokjes / koekjes tussenklemmen. U kunt ook de brokjes / koekjes fijnstampen en door de hondenworst mengen.
In de zomer…
· Hondenworst
· Stukjes gekookte kip
· Gekookte rijst
Gezonde ijsjes voor de hond! Vul eerst het kleine gaatje bovenin op met een klein beetje hondenworst. Meng de stukjes gekookte kip met de rijst, en leg het geheel even in de vriezer. EERST AFSPOELEN VOOR U HET AAN DE HOND GEEFT!
Op deze manier kunt u ook andere soorten ijsjes maken voor uw hond. Zorg gewoon voor boullion (maar wel zelf uitgelekt), yoghurt of kwark. Dan kunt u het gewoon in de vriezer leggen. Probeer ook maar eens geprakte mango of ander fruit eraan toe te voegen. Er zijn genoeg variaties te bedenken.
Voor echte koukleumen
· Stukjes kaas (bij voorkeur 20+)
· Smeerkaas
Heeft de hond geen zin in al die kou, geef hem dan een volledige-warme-maaltijd-Kong. Maak een mengel van de stukjes kaas en de smeerkaas. Anderhalve minuut in de magnetron, et viola! Een eigen gemaakte kaas-Kong, je moet alleen wel oppassen dat de Kong + inhoud wel voldoende is afgekoeld.
Je heb deze warme maaltijd ook in de vorm van een worst-Kong. Meng gewoon een paar kleine stukjes mager vlees door wat hondenworst. 30 seconden in de magnetron om het warm te maken. En je eigen worst-Kong!
Pas wel op dat het niet te zout en te vet word, door niet al te veel stukjes worst of kaas toe te voegen!!
Gezonde Kong
· Kleingesneden wortel, appel of mango (kan ook en mix van de drie zijn)
· 1 stukje banaan
Stop het kleingesneden fruit in een Kong en sluit de opening af met een stuk banaan. Als de banaan te dik is moet u misschien de banaan halveren in de lengte.
Dit zijn gewoon recepten van internet, dus als je opmerkingen of vragen hebt kan je ze wel stellen. Maar ik weet niet of ik je aan het antwoord kan helpen.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
(bijna) alle Kong recepten op een rijtje
Moderator: moderatorteam
-
Ianthe
- Zeer actief
- Locatie: Steenbergen (N-B). Baasje van Xena, Scence en Attis
- Contacteer:
(bijna) alle Kong recepten op een rijtje
Laatst gewijzigd door Ianthe op 13 jul 2006 08:24, 1 keer totaal gewijzigd.

- Liesbeth
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Klopt, druiven en dus zeker rozijnen en krenten (die zijn geconcentreerder) kunnen voor dodelijk nierfalen zorgen. Bij sommige honden al in kleine hoeveelheden.Dazwa84 schreef:Rozijnen.. volgens mij heb ik ergens gelezen dat die giftig waren, of niet?
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
-
Ianthe
- Zeer actief
- Locatie: Steenbergen (N-B). Baasje van Xena, Scence en Attis
- Contacteer:
:N: Ok niet zo best dus ik wijzig het document wel even!Liesbeth schreef:Klopt, druiven en dus zeker rozijnen en krenten (die zijn geconcentreerder) kunnen voor dodelijk nierfalen zorgen. Bij sommige honden al in kleine hoeveelheden.Dazwa84 schreef:Rozijnen.. volgens mij heb ik ergens gelezen dat die giftig waren, of niet?
Geweizigd
Willen jullie even kijken of er nog meer van die giftige etenswaren in zitten?