Mijn hond is gecastreerd (medische reden) en heeft nu altijd honger
Dat vind ik ook sneu
Kan ik hier iets aan doen? Meer groente geven ofzo?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
altijd honger
Moderator: moderatorteam
-
AnneMarie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Leeuwhondje
- Aantal honden: 1
- lilalila
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): een pippa
- Aantal honden: 1
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik zou dat dus niet doen. Ten eerste zijn sperciebonen uit blik hartstikke zout. En verse bonen doen ook helemaal niets voor een hond.
En zomaar wat rauwe groente bij zijn eten gooien, alleen maar om hem te vullen, lost het probleem niet op.
Maar gaf je hem voordat hij gecastreerd was, meer te eten?
En ben je hem, omdat je wellicht bang bent dat ie dik wordt, minder gaan voeren na zijn castratie?
Krijgt je hond brokken, vers of zelfgemaakt rauw voer?
En zomaar wat rauwe groente bij zijn eten gooien, alleen maar om hem te vullen, lost het probleem niet op.
Maar gaf je hem voordat hij gecastreerd was, meer te eten?
En ben je hem, omdat je wellicht bang bent dat ie dik wordt, minder gaan voeren na zijn castratie?
Krijgt je hond brokken, vers of zelfgemaakt rauw voer?
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
In memoriam Yentie en Toby
- Sjalot
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler - Aantal honden: 1
- Contacteer:
Als je je hond rauw vlees voert in grote stukken dan blijft het langer in de maag en heeft hij meer een verzadigd gevoel.
Ik heb twee honden die slank moeten blijven. 1 omdat ze drie poten heeft en 1 omdat hij artrose heeft. Toen ik nog brokken gaf mochten ze bijna niks en nog vielen ze niet af. Nu geef in zelf samengestelde rauwe vleesmaaltijden. Ze eten 4 dagen per week een grote maaltijd en 3 dagen per week helemaal niks. Ze zijn nu prachtig op gewicht en bedelen niet meer om eten.
Ik heb twee honden die slank moeten blijven. 1 omdat ze drie poten heeft en 1 omdat hij artrose heeft. Toen ik nog brokken gaf mochten ze bijna niks en nog vielen ze niet af. Nu geef in zelf samengestelde rauwe vleesmaaltijden. Ze eten 4 dagen per week een grote maaltijd en 3 dagen per week helemaal niks. Ze zijn nu prachtig op gewicht en bedelen niet meer om eten.
Groetjes van Charlotte

-
ignit
- Zeer actief
- Contacteer:
Re: altijd honger
Jawel, minder vaak voeren en meer eten per keer geven.AnneMarie schreef:Mijn hond is gecastreerd (medische reden) en heeft nu altijd honger
Dat vind ik ook sneu
Kan ik hier iets aan doen? Meer groente geven ofzo?
Is wel belangrijk om je goed in te lezen en de juiste route te kiezen voor jouw hond. Mogens Eliasen heeft hier heel veel aandacht aan besteed in zijn boek "Natuurlijke voeding voor honden". Meer info op http://k9joy.com/RauweVoedingVoorHonden ... hp?camp=26
Ik denk dat het ook belangrijk is om eerst te kijken naar de samenstelling van de voeding. Of er voldoende variatie is, of de balans goed is enz. voordat je besluit om meer groente te geven. Het zou wel een optie kunnen zijn - maar dan moet je eerst zeker weten dat je goed zit met de rest (de samenstelling en de balans enz).
Succes
Ignit.
www.barf-natuurlijk.nl