Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Honden slimmer en beter trainbaar van Eukanuba
Moderator: moderatorteam
-
Ianthe
- Zeer actief
- Locatie: Steenbergen (N-B). Baasje van Xena, Scence en Attis
- Contacteer:
Honden slimmer en beter trainbaar van Eukanuba
Kan dat echt waar zijn. Het is een nieuwe soort brokken, en het word aanbevolen door de blindegeleidenhond stichting.
Als mijn pup er echt slimmer en beter trainbaar van word ga ik dat voer geven!
Willen jullie hier je mening over geven?
(de website is www.eukanuba.nl)
Als mijn pup er echt slimmer en beter trainbaar van word ga ik dat voer geven!
Willen jullie hier je mening over geven?
(de website is www.eukanuba.nl)

- amiwoods
- Zeer actief
- Contacteer:
-
ignit
- Zeer actief
- Contacteer:
De brokkenmakers hebben eindelijk ontdekt dat honden en andere huisdieren ook gebalanceerde vetzuren nodig hebben om normaal te kunnen functioneren. Weten BARFers al heel lang dankzij Ian Billinghurst en zijn boeken.
Regelmatig een rauwe, vette koudwatervis zoals bijvoorbeeld makreel, sardien enz. heeft hetzelfde effect! Een gebalanceerde visolie van "wilde" vissen ook. Zalmolie wordt gemaakt van vissen die vissenbrokjes eten... toen de kip vol dioxine zat, zat de gekweekte zalm er ook vol mee.
Ignit Bekken.
www.barf-natuurlijk.nl
Regelmatig een rauwe, vette koudwatervis zoals bijvoorbeeld makreel, sardien enz. heeft hetzelfde effect! Een gebalanceerde visolie van "wilde" vissen ook. Zalmolie wordt gemaakt van vissen die vissenbrokjes eten... toen de kip vol dioxine zat, zat de gekweekte zalm er ook vol mee.
Ignit Bekken.
www.barf-natuurlijk.nl
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ze hebben natuurlijk helemaal gelijk bij de KNGF.
Want dit is nou sponsoring en die organisatie kan het geld goed gebruiken.
Maar het zegt natuurlijk niets over de kwaliteit van het voer.
Net zoiets als: topfokkers adviseren Pedigree Pall.
Oh mijn honden hebben vanavond trouwens een blik Pedigree op.
Had ik nog staan vanuit de middeleeuwen en ik had het vlees vergeten te ontdooien. Oftwel, avondje snackbar voor mijn honden vanavond.
Inderdaad, vis geven dus. En daar zit nog veel meer in dan alleen omega 3 vetzuren. Lekker gezond.
Want dit is nou sponsoring en die organisatie kan het geld goed gebruiken.
Maar het zegt natuurlijk niets over de kwaliteit van het voer.
Net zoiets als: topfokkers adviseren Pedigree Pall.
Oh mijn honden hebben vanavond trouwens een blik Pedigree op.
Had ik nog staan vanuit de middeleeuwen en ik had het vlees vergeten te ontdooien. Oftwel, avondje snackbar voor mijn honden vanavond.
Inderdaad, vis geven dus. En daar zit nog veel meer in dan alleen omega 3 vetzuren. Lekker gezond.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
In memoriam Yentie en Toby
- Liesbeth
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Liesbeth
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Las laatst een artikel waarin werd verteld dat de verse zalm over het algemeen uit kwekerijen komt, maar dat ingeblikte zalm meestal wilde zalm is. Weet jij hier iets van?ignit schreef:De brokkenmakers hebben eindelijk ontdekt dat honden en andere huisdieren ook gebalanceerde vetzuren nodig hebben om normaal te kunnen functioneren. Weten BARFers al heel lang dankzij Ian Billinghurst en zijn boeken.![]()
Regelmatig een rauwe, vette koudwatervis zoals bijvoorbeeld makreel, sardien enz. heeft hetzelfde effect! Een gebalanceerde visolie van "wilde" vissen ook. Zalmolie wordt gemaakt van vissen die vissenbrokjes eten... toen de kip vol dioxine zat, zat de gekweekte zalm er ook vol mee.![]()
Ignit Bekken.
www.barf-natuurlijk.nl
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
-
Geer
- Zeer actief
- Contacteer:
Essentiele vetzuren in brokjes lijkt me sterk. Onder invloed van licht en lucht oxideren de vetten en worden ranzig, dan heb je er niets meer aan. Dit soort vetten in supplementvorm moeten altijd donker en koel bewaard worden. Wil je dat in brokken doen, dat is onmogelijk...of je moet heel veel conserveringmiddelen toevoegen. Gewoon lekkere vette vis geven! 
-
ignit
- Zeer actief
- Contacteer:
Nee, weet ik niets van... is het op internet te lezen?Liesbeth schreef:Las laatst een artikel waarin werd verteld dat de verse zalm over het algemeen uit kwekerijen komt, maar dat ingeblikte zalm meestal wilde zalm is. Weet jij hier iets van?
Ignit.
www.barf-natuurlijk.nl
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
precies, je kunt dit soort vetzuren in geen enkele brok krijgen.Geer schreef:Essentiele vetzuren in brokjes lijkt me sterk. Onder invloed van licht en lucht oxideren de vetten en worden ranzig, dan heb je er niets meer aan. Dit soort vetten in supplementvorm moeten altijd donker en koel bewaard worden. Wil je dat in brokken doen, dat is onmogelijk...of je moet heel veel conserveringmiddelen toevoegen. Gewoon lekkere vette vis geven!
brokken stunt dus, ze moeten toch wat zeggen om te verkopen
-
Ianthe
- Zeer actief
- Contacteer:
Ok ik weet genoeg, geen Eukanuba dus
!
Nu alleen nog zien uit te vinden wat wel kan. Mijn ouders vinden die barf methode te gevaarlijk omdat mijn pup de botjes misschien niet goed door kan slikken. Hoe kan ik ze overtuigen, of weten jullie een andere brok die wel goed is. Totdat ze met volwassen leeftijd wel Barf/versvlees (kunnen jullie me het verschil uitleggen
) mag hebben.
Ik denk dat mijn ouders er zo bang voor zijn omdat Xena nu ongeveer even groot is als een Large rode Kong. :N: met schofthoogte 5 tot 8 cm.
Nu alleen nog zien uit te vinden wat wel kan. Mijn ouders vinden die barf methode te gevaarlijk omdat mijn pup de botjes misschien niet goed door kan slikken. Hoe kan ik ze overtuigen, of weten jullie een andere brok die wel goed is. Totdat ze met volwassen leeftijd wel Barf/versvlees (kunnen jullie me het verschil uitleggen
Ik denk dat mijn ouders er zo bang voor zijn omdat Xena nu ongeveer even groot is als een Large rode Kong. :N: met schofthoogte 5 tot 8 cm.

-
Rob*
- Zeer actief
-
Wil de hond
- Zeer actief
- Contacteer:
Is het niet zo dat visolie voor die vetzuren kan zorgen in brokken?yamie schreef:precies, je kunt dit soort vetzuren in geen enkele brok krijgen.Geer schreef:Essentiele vetzuren in brokjes lijkt me sterk. Onder invloed van licht en lucht oxideren de vetten en worden ranzig, dan heb je er niets meer aan. Dit soort vetten in supplementvorm moeten altijd donker en koel bewaard worden. Wil je dat in brokken doen, dat is onmogelijk...of je moet heel veel conserveringmiddelen toevoegen. Gewoon lekkere vette vis geven!
brokken stunt dus, ze moeten toch wat zeggen om te verkopen
-
loony
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): working kelpie
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel - Aantal honden: 4
- Contacteer:
- Angelique25
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
Zo das een reusPink0Pink schreef:Ok ik weet genoeg, geen Eukanuba dus!
![]()
Nu alleen nog zien uit te vinden wat wel kan. Mijn ouders vinden die barf methode te gevaarlijk omdat mijn pup de botjes misschien niet goed door kan slikken. Hoe kan ik ze overtuigen, of weten jullie een andere brok die wel goed is. Totdat ze met volwassen leeftijd wel Barf/versvlees (kunnen jullie me het verschil uitleggen) mag hebben.
Maar even serieus. Je kunt kippevleugeltjes ook malen of kleinhakken met een bijltje en dan kan jouw hondje ze ook wel eten. Mijn pups (oké, wel wat groter) aten met 4 weken gemalen kippevleugel, met 5 weken een platgeslagen vleugel en nekken en met een week of 6 kregen ze ze aan één stuk.
-
Ianthe
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja, net gevraagd het mag!!Rob* schreef:gewoon versvlees dan geven, zijn je ouders ook niet zo bang voor botjes, Duck is meestal wel overal te krijgen en Rodi ook misschien moet je daar je ouders mee zien te overtuigen.