Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

testikels

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

testikels

Ongelezen bericht door Podenji »

ik was net in zuidwolde, en ik denk laat ik eens even langs de slager gaan misschien heeft ie nog wel weer wat kopvlees voor mijn hondjes, en ja hoor, dus ik weer blij ( ondanks dat eht behoorlijk duurder is geworden ), gelijk ff langs huis gereden want daar kwam ik toch langs, en ik leg het in de koelkast, zie ik wat anders in de zak erbij,.................ik denk zelf dat het stierenballen zijn maar ben er niet zeker van :mrgreen:
weet iemand hoe dat eruitziet als ze van de stier eh afgehaald zijn?>> ofwel foto? en kan ik dat rauw geven? hoeveel mogen ze ervan hebben? kan ik dat invriezen?
volgens mij heb ik er 6 gekregen en heb 3 honden die BARF krijgen, 1 van 25 kg , 1 van 9 kg ( die al te dik is )en 1 van 11 kg.
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Afbeelding

:N:
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

dank voor de foto :000:
ze zijn kleiner maar ik denk dat de eh balzak er vanaf gehaald is en dat je zo 2 losse hebt :denken: ik zou niet weten wat het anders moet zijn
ik kan natuurlijk ook de slager ff opbellen :idea:
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Ester&Lara

Ongelezen bericht door Ester&Lara »

Het is vooral leuk als je ze gaat opensnijden :mrgreen: :mrgreen:
Ik geef alleen geiten ballen,die vind ik al groot zat en daar hoef ik tenminste niks aan te doen
ignit
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door ignit »

Niet alle stiereballen zijn even groot!
Je hoeft ze niet te snijden, ik geef ze hier gewoon met alles erop en eraan.
Je kunt de slager ook vragen om de zaadleiders en de piem en het stuk dat wat daarachter - ziet er een beetje raar uit, uitvouwbaar en invouwbaar met een slap plasbuisje aan het eind. :mrgreen:
Dat geef ik er bij, hoort ook bij een heel dier. Wordt hier met smaak opgegeten...
Ignit.
www.barf-natuurlijk.nl
Nina
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nina »

ignit schreef: Je kunt de slager ook vragen om de zaadleiders en de piem en het stuk dat wat daarachter - ziet er een beetje raar uit, uitvouwbaar en invouwbaar met een slap plasbuisje aan het eind. :mrgreen:
:O:
Daar ben ik nog niet aan toe denk ik. :wink:
Is vast ook veeeeeeeel te groot zo'n piem voor een hondje van 6,5 kilo... :lol1:
Groetjes, Nina en Baloe
Afbeelding
ien
Erelid
Contacteer:

Ongelezen bericht door ien »

hier zie je kale stierenballen

je herkent het model wel :mrgreen:

Afbeelding
Afbeelding
ien
Erelid
Contacteer:

Ongelezen bericht door ien »

baloe2004 schreef:[:O:
Daar ben ik nog niet aan toe denk ik. :wink:
Is vast ook veeeeeeeel te groot zo'n piem voor een hondje van 6,5 kilo... :lol1:
invriezen en dan kan je hem makkelijk doormidden snijden :wink: en gebruik je de helft
Afbeelding
ignit
Zeer actief
Contacteer:

Is fantastisch voer voor een reu die regelmatig gebruikt wordt om te dekken... schapenballen, varkensballen, schapenballen, geitenballen, wilde ballen (ballen van wild) - is soms moeilijk aan te komen hier. Verdwijnt allemaal in de soep.

We hadden ooit 2 mensen hier om biggen te castreren, 27 stuks. Ze hebben alle balletjes meegnomen voor in de soep! Schijnt goed te zijn voor de potentie. :mrgreen:
Ignit.
www.barf-natuurlijk.nl
Ari@ne

Ongelezen bericht door Ari@ne »

ignit schreef:Is fantastisch voer voor een reu die regelmatig gebruikt wordt om te dekken... schapenballen, varkensballen, schapenballen, geitenballen, wilde ballen (ballen van wild) - is soms moeilijk aan te komen hier. Verdwijnt allemaal in de soep.

We hadden ooit 2 mensen hier om biggen te castreren, 27 stuks. Ze hebben alle balletjes meegnomen voor in de soep! Schijnt goed te zijn voor de potentie. :mrgreen:
Ignit.
www.barf-natuurlijk.nl
:N: :N: Geef mijn portie maar aan Fikkie!
ignit
Zeer actief
Contacteer:

Hij mag het mijne ook hebben! :smile:
Ignit.
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

bedankt voor de reacties en de foto :mrgreen: ze vonden het erg lekker, maar ik heb niet gekeken toen ze ze kapotbeten :mrgreen: ik vond ze erg groot voor mijn basenjis maar voor één keer leek me dat geen kwaad kunnen ...
iig voor herhaling vatbaar :ok:

hoe vaak mag je zoiets geven? of is het echt ter afwisseling van ander orgaanvlees?

ik kan hier in mijn omgeving erg moeilijk aan BARF onderdelen komen dus ik BARF met wat ik op dat moment kan krijgen en in mijn vriezer past :wink: ( grote vriezer op komst :mrgreen: )
Natas.
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Natas. »

ignit schreef: wilde ballen
:O: :smile:
Afbeelding
ignit
Zeer actief
Contacteer:

koewartje gevallen no? :mrgreen: :smile:
Ignit
www.barf-natuurlijk.nl
ignit
Zeer actief
Contacteer:

Podenji schreef:hoe vaak mag je zoiets geven? of is het echt ter afwisseling van ander orgaanvlees?
Volgens Tom Lonsdale - en Ian Billinghurst en Mogens Eliasen - is het een deel van een heel dier dat je voert om de voeding te balanceren.

Voor mij is het ook geen afwisseling van ander orgaanvlees.
Meer iets dat ik inzamel, bewaar en invries als voeding voor een reu en een teef, voordat ze samen gezonde pups maken.

Als je niet fokt met de hond is het een waardevolle, natuurlijke bron van gebalanceerde essentiele vetzuren. Waardevol en gebalanceerd genoeg om fijn te malen en in te vriezen als ice cubs - sorry Nederlandse woord kwijt - en elke dag of hoe vaak je maar kunt als extraatje toe te voegen aan het voer. Prima supplement - ook als je brok voert! :ok:
Ignit.
www.barf-natuurlijk.nl
Dibbes
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Dibbes »

ignit schreef:
Podenji schreef:hoe vaak mag je zoiets geven? of is het echt ter afwisseling van ander orgaanvlees?
Volgens Tom Lonsdale - en Ian Billinghurst en Mogens Eliasen - is het een deel van een heel dier dat je voert om de voeding te balanceren.

Meer iets dat ik inzamel, bewaar en invries als voeding voor een reu en een teef, voordat ze samen gezonde pups maken.

Als je niet fokt met de hond is het een waardevolle, natuurlijke bron van gebalanceerde essentiele vetzuren. Waardevol en gebalanceerd genoeg om fijn te malen en in te vriezen als ice cubs - sorry Nederlandse woord kwijt - en elke dag of hoe vaak je maar kunt als extraatje toe te voegen aan het voer. Prima supplement - ook als je brok voert! :ok:
Ignit.
www.barf-natuurlijk.nl
Ik zie dat nog niet helemaal voor me die brokkenvoerders met gepureerde stierenballen in de vriezer :mrgreen:
Afbeelding
Ari@ne

ignit schreef:koewartje gevallen no? :mrgreen: :smile:
Ignit
www.barf-natuurlijk.nl
:smile: :smile: :smile:
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

ignit schreef:

Ignit.
www.barf-natuurlijk.nl
oh ik heb het ze dus gewoon als maaltjid gegeven, ja solar hd nog andere dingen maar ik vond 1 zo een bal groot zat voor die kleine basenjis.

wanneer ik een teefje wil laten dekken of wanneer mijn reu mag dekken, dan is het aan te raden dat ook te geven? en wanneer dan precies? op de dag van de dekking zelf of??? :denken:
Ari@ne

Jongens, moet dat nou, zo op de vroege ochtend :N: :wink:
bianca83
Zeer actief

Ongelezen bericht door bianca83 »

Ow en dat vind Quasar zo lekker :cheer:
Afbeelding
ignit
Zeer actief
Contacteer:

Podenji schreef:
ignit schreef:wanneer ik een teefje wil laten dekken of wanneer mijn reu mag dekken, dan is het aan te raden dat ook te geven? en wanneer dan precies? op de dag van de dekking zelf of??? :denken:
Hier heb ik geen antwoord op - ik begin met extra aandacht voor de voeding van reu en teef na de laatste loopsheid, als ik weet dat ze bij de volgende samen pups gaan maken. Als ik een reu zou hebben die regelmatig gebruikt wordt om te dekken, zou ik het denk ik een vast onderdeel van zijn voeding maken.

Ignit.
www.barf-natuurlijk.nl
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”