Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Honger
Moderator: moderatorteam
- antoinette
- Zeer actief
- Contacteer:
- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
-
ignit
- Zeer actief
- Contacteer:
Nekken zijn beter om mee te beginnen. Vleugels zijn moeilijker te verteren en worden er nog wel eens weer uitgekotst - het zijn dragende botten met merg erin.
Succes!
Ignit
www.barf-natuurlijk.nl
Succes!
Ignit
www.barf-natuurlijk.nl
-
pepim
- Zeer actief
-
pepim
- Zeer actief
Ik heb haar al een vleugeltje gegeven en nu? Ik kon overigens geen nekken krijgen.ignit schreef:Nekken zijn beter om mee te beginnen. Vleugels zijn moeilijker te verteren en worden er nog wel eens weer uitgekotst - het zijn dragende botten met merg erin.
Succes!
Ignit
www.barf-natuurlijk.nl
- Tamara.
- Zeer actief
pepim schreef:Ik heb haar al een vleugeltje gegeven en nu? Ik kon overigens geen nekken krijgen.ignit schreef:Nekken zijn beter om mee te beginnen. Vleugels zijn moeilijker te verteren en worden er nog wel eens weer uitgekotst - het zijn dragende botten met merg erin.
Succes!
Ignit
www.barf-natuurlijk.nl
Haar lekker laten nagenieten van het vleugeltje?
Met eten ben ik zelf wel makkelijk geworden, en maak me er zelf niet zo heel snel druk om. Niet als het niet levensbedreigend is in ieder geval, het is wel met gezond verstand.
En het lijkt me niet dat 1 vleugeltje nou zoveel kwaad kan? Mocht ze er van overgeven... Tsja, dan weet je dat voor de volgende keer toch?
Bowie heb ik ook zéér snel na haar kippennekken een halve kip gegeven, nergens last van gehad
-
Rob*
- Zeer actief
-
pepim
- Zeer actief
Ze knarste en kauwde dat het een lust was en haar oogjes gingen half dicht, zo van jammm, jammm ...Tamara en Bowie schreef:pepim schreef:Ik heb haar al een vleugeltje gegeven en nu? Ik kon overigens geen nekken krijgen.ignit schreef:Nekken zijn beter om mee te beginnen. Vleugels zijn moeilijker te verteren en worden er nog wel eens weer uitgekotst - het zijn dragende botten met merg erin.
Succes!
Ignit
www.barf-natuurlijk.nl
Haar lekker laten nagenieten van het vleugeltje?![]()
Met eten ben ik zelf wel makkelijk geworden, en maak me er zelf niet zo heel snel druk om. Niet als het niet levensbedreigend is in ieder geval, het is wel met gezond verstand.
En het lijkt me niet dat 1 vleugeltje nou zoveel kwaad kan? Mocht ze er van overgeven... Tsja, dan weet je dat voor de volgende keer toch?
Bowie heb ik ook zéér snel na haar kippennekken een halve kip gegeven, nergens last van gehad
- Tamara.
- Zeer actief
pepim schreef:Ze knarste en kauwde dat het een lust was en haar oogjes gingen half dicht, zo van jammm, jammm ...Tamara en Bowie schreef:pepim schreef:Ik heb haar al een vleugeltje gegeven en nu? Ik kon overigens geen nekken krijgen.ignit schreef:Nekken zijn beter om mee te beginnen. Vleugels zijn moeilijker te verteren en worden er nog wel eens weer uitgekotst - het zijn dragende botten met merg erin.
Succes!
Ignit
www.barf-natuurlijk.nl
Haar lekker laten nagenieten van het vleugeltje?![]()
Lekker toch, als je je hondje er zo van ziet genieten?
En je mag zelf ook wel een beetje trots zijn op jezelf hoor
Ook al vind je zelf vlees niets, en al helemaal niet als het herkenbaar is, je geeft het je hondje toch maar mooi wel
-
pepim
- Zeer actief
Weet je ik heb er helemaal geen ervaring mee en dan schrik ik van eventuele dingen die mis kunnen gaan. Ik had het al gegeven.Rob* schreef:Angel slikte hele kuikens in en kippenpoten en die was pas 4 maandjes, snap nooit die angst hoor van mensen, gaat het mis dan steek je je vinger in het keelgaat en trek je die zooi eruit
Ze had overigens vanochtend ineens iets in haar bek en daar bleek een stukje tak dwars tussen haar boventanden de boosdoener te zijn. Ik heb het weggehaald en ze was gelijk weer blij.
- Tamara.
- Zeer actief
pepim schreef:Weet je ik heb er helemaal geen ervaring mee en dan schrik ik van eventuele dingen die mis kunnen gaan. Ik had het al gegeven.Rob* schreef:Angel slikte hele kuikens in en kippenpoten en die was pas 4 maandjes, snap nooit die angst hoor van mensen, gaat het mis dan steek je je vinger in het keelgaat en trek je die zooi eruit
Ze had overigens vanochtend ineens iets in haar bek en daar bleek een stukje tak dwars tussen haar boventanden de boosdoener te zijn. Ik heb het weggehaald en ze was gelijk weer blij.
Met een beetje gezond verstand, kan er niet zo heel snel iets misgaan hoor.
En zoals vanmorgen, als jij het er rustig uithaalt, blijft de hond ook vaak rustig.
Dat is namelijk heel vervelend, zo'n takje in je gehemelte :N:
-
pepim
- Zeer actief
Ja dat is zo leuk om te zien Tamara! Och ik ben een partij niet wijs van haar!Tamara en Bowie schreef:
Lekker toch, als je je hondje er zo van ziet genieten?
En je mag zelf ook wel een beetje trots zijn op jezelf hoor![]()
Ook al vind je zelf vlees niets, en al helemaal niet als het herkenbaar is, je geeft het je hondje toch maar mooi wel
-
pepim
- Zeer actief
Ja dat ging gelukkig heel goed. Ik zeg dan "open" en dan doet ze haar bek open en ik zag gelijk het probleem gelukkig!Tamara en Bowie schreef:pepim schreef:Weet je ik heb er helemaal geen ervaring mee en dan schrik ik van eventuele dingen die mis kunnen gaan. Ik had het al gegeven.Rob* schreef:Angel slikte hele kuikens in en kippenpoten en die was pas 4 maandjes, snap nooit die angst hoor van mensen, gaat het mis dan steek je je vinger in het keelgaat en trek je die zooi eruit
Met een beetje gezond verstand, kan er niet zo heel snel iets misgaan hoor.
En zoals vanmorgen, als jij het er rustig uithaalt, blijft de hond ook vaak rustig.
Dat is namelijk heel vervelend, zo'n takje in je gehemelte :N:
- ceciel
- Zeer actief
-
pepim
- Zeer actief
-
Rob*
- Zeer actief
pepim schreef:Weet je ik heb er helemaal geen ervaring mee en dan schrik ik van eventuele dingen die mis kunnen gaan. Ik had het al gegeven.Rob* schreef:Angel slikte hele kuikens in en kippenpoten en die was pas 4 maandjes, snap nooit die angst hoor van mensen, gaat het mis dan steek je je vinger in het keelgaat en trek je die zooi eruit
ja in het begin effe opletten en desnoods in een oude theedoek effe met de hamer pletten om te laten wennen, Blisje likt nu nog steeds eerst een kip tot leven maar na 5 minuten eet ie hem ook op, maar altijd effe opletten kan geeb kwaad.Gewoon geven en gaat het mis dan ben je er gelijk bij, maar wel weten wat te doen dan is er geen probleem.
Ik gaf toen ik er 3 had een hele haas en dat is nog mooier, want ineens zie je hoe de rangen zijn tussen de honden....dat is een verschil, met 1 of 2 hondjes weet je dat niet, met 3 lijkt het of je gwoon naar een natuurfilm kijkt
-
Rob*
- Zeer actief
pepim schreef:Ze heeft ze gekregen, maar je had me niet moeten zien ...ceciel schreef: Ow enne..ook ik ben trots op je dat je die herkenbare vleugeltjes aan je moppie hebt gegeven!![]()
Och inderdaad, misschien moet ik wel gewoon trots zijn dat ik het desondanks geef, ipv me te schamen.
eendagkuikentjes zijn vaak een heel goed introductie voer naar vers vlees, misschien kun je dat ook geven als gewenning
-
pepim
- Zeer actief
Ok ik snap wat je bedoelt, maar zou het dan nog ergens mis kunnen gaan? Ze knarste en kauwde erover, maar toch?Rob* schreef:pepim schreef:Weet je ik heb er helemaal geen ervaring mee en dan schrik ik van eventuele dingen die mis kunnen gaan. Ik had het al gegeven.Rob* schreef:Angel slikte hele kuikens in en kippenpoten en die was pas 4 maandjes, snap nooit die angst hoor van mensen, gaat het mis dan steek je je vinger in het keelgaat en trek je die zooi eruit
ja in het begin effe opletten en desnoods in een oude theedoek effe met de hamer pletten om te laten wennen, Blisje likt nu nog steeds eerst een kip tot leven maar na 5 minuten eet ie hem ook op, maar altijd effe opletten kan geeb kwaad.Gewoon geven en gaat het mis dan ben je er gelijk bij, maar wel weten wat te doen dan is er geen probleem.
Ik gaf toen ik er 3 had een hele haas en dat is nog mooier, want ineens zie je hoe de rangen zijn tussen de honden....dat is een verschil, met 1 of 2 hondjes weet je dat niet, met 3 lijkt het of je gwoon naar een natuurfilm kijkt
-
pepim
- Zeer actief
O en waar kunnen we die dan krijgen? :N:Rob* schreef:pepim schreef:Ze heeft ze gekregen, maar je had me niet moeten zien ...ceciel schreef: Ow enne..ook ik ben trots op je dat je die herkenbare vleugeltjes aan je moppie hebt gegeven!![]()
Och inderdaad, misschien moet ik wel gewoon trots zijn dat ik het desondanks geef, ipv me te schamen.
eendagkuikentjes zijn vaak een heel goed introductie voer naar vers vlees, misschien kun je dat ook geven als gewenning
-
Rob*
- Zeer actief
meeste dierenwinkels verkopen ze als diepvries, je kan ook naar een terariumshop gaan daar hebben ze caviaars en konijnen als dieprvies, maar dat zou ik pas laten geven.pepim schreef:O en waar kunnen we die dan krijgen? :N:Rob* schreef:pepim schreef:Ze heeft ze gekregen, maar je had me niet moeten zien ...ceciel schreef: Ow enne..ook ik ben trots op je dat je die herkenbare vleugeltjes aan je moppie hebt gegeven!![]()
maar kijk en vraag maar eens in de buurt bij dierenwinkels, die hebben vaak eendagkuikens
- Tamara.
- Zeer actief
pepim schreef:Ze heeft ze gekregen, maar je had me niet moeten zien ...ceciel schreef: Ow enne..ook ik ben trots op je dat je die herkenbare vleugeltjes aan je moppie hebt gegeven!![]()
Schamen??
-
Rob*
- Zeer actief
pepim schreef:Ok ik snap wat je bedoelt, maar zou het dan nog ergens mis kunnen gaan? Ze knarste en kauwde erover, maar toch?Rob* schreef:pepim schreef:Weet je ik heb er helemaal geen ervaring mee en dan schrik ik van eventuele dingen die mis kunnen gaan. Ik had het al gegeven.Rob* schreef:Angel slikte hele kuikens in en kippenpoten en die was pas 4 maandjes, snap nooit die angst hoor van mensen, gaat het mis dan steek je je vinger in het keelgaat en trek je die zooi eruit
al slikken ze een bot van een kip heel in dan kan er haast niks gebeuren, maar altijd effe opletten kan geen kwaad, vaak in het begin gaan ze likken en dan knagen, en eigenlijk kan er niks misgaan.
en als je dan echt onzeker ben dan maal je het gewoon, of je koopt kompleet versvlees zoals Bibi of carnibest etc, dan heb je hetzelfde idee alleen dan gemaalt.
-
ien
- Erelid
- Contacteer:
-
pepim
- Zeer actief
Och misschien ben ik wel niet eens zo erg.Tamara en Bowie schreef:pepim schreef:Ze heeft ze gekregen, maar je had me niet moeten zien ...ceciel schreef: Ow enne..ook ik ben trots op je dat je die herkenbare vleugeltjes aan je moppie hebt gegeven!![]()
Schamen??
Schamen is helemaal nergens voor nodig
Zelfvertrouwen hebben en vertrouwen in jezelf