Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

barfers opgelet

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

tineke

barfers opgelet

Ongelezen bericht door tineke »

Aangezien hier best wel wat mensen barfen vroeg ik me af of het niet mogelijk en makkelijk was om een soort van eetclubje op te richten.
Het betreft dan alleen het halen van voer.
Wij rijden best wel wat af om aan een uitgebreid asortiment te komen en als we daarin wat krachten zouden kunnen bundelen kost het a minder tijd en b misschien zelfs nog meer variatie.
Ik zal even zeggen wat ik hier om de hoek kan krijgen en tegen welke prijs en dat is misschien iets wat een ander zoekt of moeilijk kan krijgen die weer makkelijk ieta anders kan leveren.
Wij kopen in de regel groot in en hebben een vriezer dus kunnen best wel wat kwijt.

Wij kunnen zeer makkelijk aan echte lekkere :mrgreen: vuile pens komen zowel rund als schaap en dat zijn hele.
Kost 50 cent de kilo.
Hart rund soms ook schaap en geit.
Kost 1 euro de kilo.
Geitenvlees.
1.50 tot 3 euro de kilo.
Orgaanvlees ,lever,enz.(rund)
Kost 1 euro de kilo.
Goed bevleesde botten rund,geit,schaap
Kost 1.50 de kilo.
Af en toe is er een partij vlees wat beurs is dat is echt ontzettend goed van kwalieteit en de honden letten daar niet op
Kost 1,50 euro de kilo.
Verder mogen wij uit de afvalbak schapenvet en van alles pakken en daar liggen ook nog wel eens lekkere dingen tussen voor de doggies zoals testikels(Rio zijn favoriet :mrgreen: )
Verder kunnen wij kippenakarkassen makkelijk krijgen 50 cent de kilo.
Voor overige dingen moeten wij verder weg zoals kopvlees ,strotten,vis,nekken enz. enz.
Iemand zin en interesse en leuke adresjes dan hoor ik het graag.
Mauyak

Ongelezen bericht door Mauyak »

Is het niet handiger om dit bericht op een barfforum te plaatsen?Ik denk dan dat je erder het juiste publiek bereikt.
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

Mauyak schreef:Is het niet handiger om dit bericht op een barfforum te plaatsen?Ik denk dan dat je erder het juiste publiek bereikt.
En de barfers hier dan?
Moeten die dan ook allemaal perse naar een barfforum? :denken:
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
amiwoods
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door amiwoods »

de echte Barfers weten allang hun adresjes en zitten ook allang op de forums voor rauw voeren. waar dus de adresjes opstaan :wink:
groetjes Karen en de doggies
Afbeelding
www.nudos.nl
Mauyak

Ongelezen bericht door Mauyak »

amiwoods schreef:de echte Barfers weten allang hun adresjes en zitten ook allang op de forums voor rauw voeren. waar dus de adresjes opstaan :wink:
Dat is dus ook mijn mening.Van mij mogen barfers best gezellie hier meekletsen,maar wil je een groot barfpubliek bereiken dan zul je dit bericht beter op een barfforum plaatsen.De meeste hier voeren toch brok of kvv en een enkeling die echt barft.
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

amiwoods schreef:de echte Barfers weten allang hun adresjes en zitten ook allang op de forums voor rauw voeren. waar dus de adresjes opstaan :wink:
Nou ja, ik ben een echte barfer hoor. En ik ken ook echt wel adresjes, maar wegens tijdgebrek beland ik toch meestal bij de gewone slagers. Dus ik vind dit een heel goed plan, en Tineke weet dat gelukkig ook :pffff:
Marion.

Mauyak schreef:
Dat is dus ook mijn mening.Van mij mogen barfers best gezellie hier meekletsen,maar wil je een groot barfpubliek bereiken dan zul je dit bericht beter op een barfforum plaatsen.De meeste hier voeren toch brok of kvv en een enkeling die echt barft.
Volgens mij zal je dat nog tegenvallen, met het aantal barfers :wink:
Maar goed, ik ben blij dat ik hier ook nog gezellie mee mag kletsen. Zullen we het dan nu maar weer over het weer gaan hebben, in plaats van over het meest essentiële in het leven van onze honden: hun voeding :idea:
Marion.

Ik doe mee. Waar ik heel gemakkelijk aan kan komen zijn dus:

Kalkoennekken, 2.60 per kilo
(alles van kalkoen trouwens, allemaal ongeveer dezelfde prijs)

Kippenekken en karkassen, maar daar kan iedereen makkelijk aankomen.

Hondengehakt, gemalen afsnijdsels mèt gemalen bot. Handig voor door de groenteprut. 1 euro per kilo meen ik.

Rund, voor weinig of voor niets. Alleen logistiek gezien is dat lastig, omdat het hier om de hoek is en ik pas om 7 uur 's avonds thuis ben.
Marion.

Martijn schreef:Jaa! Ik doe mee!
Ik wilde het al aan je vragen!

Ik moet alleen nog even snel een vriezer regelen maar dat is zo gedaan.
Jij kunt toch zo naar de Albert Cuyp, Martijn? Daar heb je echt alles wat je maar wil, volgens mij. Ik rij er wel eens een dagje voor naar Amsterdam :wink:
Marion.

Martijn schreef:Ik kom daar eigenlijk nooit. Ik heb de Ten Katemarkt op de hoek en die is cheaper.
En volgens mij heb je op die Ten Kate markt ook vast wel alles onder handbereik. Wat dat betreft zit ik hier heel fout hoor, want de islamitische slagers zijn hier dun bezaaid :jank:
Bas Rouge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beauceron
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Bas Rouge »

Marion. schreef:Ik doe mee. Waar ik heel gemakkelijk aan kan komen zijn dus:

Kalkoennekken, 2.60 per kilo
(alles van kalkoen trouwens, allemaal ongeveer dezelfde prijs)

Kippenekken en karkassen, maar daar kan iedereen makkelijk aankomen.

Hondengehakt, gemalen afsnijdsels mèt gemalen bot. Handig voor door de groenteprut. 1 euro per kilo meen ik.

Rund, voor weinig of voor niets. Alleen logistiek gezien is dat lastig, omdat het hier om de hoek is en ik pas om 7 uur 's avonds thuis ben.
Heb net plaatjes gezien van Marions kalkoennekken en wauw! die zien er stoer uit. Daar wil ik wel eens wat van hebben.

Ik kan goedkoop aan kipkarkassen komen maar dat kan bijna iedereen wel. 0.29 per kilo, ronde karkassen met matig vlees er aan, dat wel.

Verder rijd ik eens in de twee maanden naar het Islam Centrum en kan dan bijvoorbeeld geitenribben meenemen voor de liefhebbers. 1 euro de kilo met veel vlees eraan.
Marion.

Bas Rouge schreef:Verder rijd ik eens in de twee maanden naar het Islam Centrum en kan dan bijvoorbeeld geitenribben meenemen voor de liefhebbers. 1 euro de kilo met veel vlees eraan.
Jaaaaaaaaa, die wil ik! Geit :cheer: :cheer: :cheer:
Bas Rouge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beauceron
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Bas Rouge »

Marion. schreef:
Bas Rouge schreef:Verder rijd ik eens in de twee maanden naar het Islam Centrum en kan dan bijvoorbeeld geitenribben meenemen voor de liefhebbers. 1 euro de kilo met veel vlees eraan.
Nou, eerste deal gemaakt zou ik zeggen!
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Marion. schreef:
Ik had Tineke al gepeebeet. Maar ik wil dus ook wel meedoen.
Heb nog geen goedkopere adressen dan jullie denk ik. Haal het meeste bij Islam Centrum (geit en lam zijn ze echt dol op!). En de markt.
Als er iemand een adres heeft voor goedkoop konijnenvlees houd ik me aanbevolen.
Ik heb wel een adres voor paard (alleen vlees) 1,95 per kg.
Misschien kan iemand er nog goedkoper aankomen.
Wellicht dat we wel met zijn allen goedkoper in kunnen kopen. Ik kan bv al heel veel kwijt en wil best met iemand samen 30 kg ergens van kopen.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Natas.
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Natas. »

Marion. schreef:
Mauyak schreef:
Maar goed, ik ben blij dat ik hier ook nog gezellie mee mag kletsen. Zullen we het dan nu maar weer over het weer gaan hebben, in plaats van over het meest essentiële in het leven van onze honden: hun voeding :idea:
Vind het ook erg aardig dat ik hier mee mag kletsen over voeding als 20% barfer / 70% kvv'er / 10% brokken voerder zijnde :roll:
Ik wil graag meer barfen maar het ontbreekt me aan adresjes, ik zou er heel blij mee zijn. En waarom niet hier? Heb m'n handen al vol aan de 3 forums waar ik op kom, op dit forum kan het toch ook.
Afbeelding
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Bovendien kunnen we het dan weer eens combineren met een wandeling ofzo. :wink: :cheer:
Ik woon bv vlak bij Islam Centrum. :wink:
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Marion. schreef:
Mauyak schreef:
Ik vind het juist heel fijn als er hier een topic over geopend wordt :cheer:
Denk dat er hier nog aardig wat mensen barfen. Zowel volledig als voor erbij :wink:

De adresjes hier zijn héél dun bezaaid, eigenlijk helemaal niet. Maar ik doe het graag dus haal altijd heel duur vlees :(:

In die kalkoennekken van Marion ben ik ook wel geinteresseerd, en ik denk niet dat Marion zo heel ver van me vandaan woont? :denken:
Marion.

Tamara en Bowie schreef:In die kalkoennekken van Marion ben ik ook wel geinteresseerd, en ik denk niet dat Marion zo heel ver van me vandaan woont? :denken:
Jij kunt zien waar ik woon, ik niet waar jij woont :wink:

Maar goed, ik heb inmiddels een aardige relatie met mijn poelier. Ik bestel de nekken altijd per 10 kilo, maar als ik 50 kilo bestel ga ik natuurlijk om kwantum-korting vragen (oooo, en ik ben zo slecht in pingelen :boos: )
Marion.

Overigens, wildkarkassen bestel ik ook bij die poelier. Vorige keer was dat hert, maar dat doe ik niet meer. Ze vonden het heerlijk, maar het was wel hard. Ook niet goedkoop trouwens, omdat dit voor de horeca is. Drie euro of zoiets.
Tamara.
Zeer actief

Marion. schreef:
Tamara en Bowie schreef:In die kalkoennekken van Marion ben ik ook wel geinteresseerd, en ik denk niet dat Marion zo heel ver van me vandaan woont? :denken:
Jij kunt zien waar ik woon, ik niet waar jij woont :wink:

Maar goed, ik heb inmiddels een aardige relatie met mijn poelier. Ik bestel de nekken altijd per 10 kilo, maar als ik 50 kilo bestel ga ik natuurlijk om kwantum-korting vragen (oooo, en ik ben zo slecht in pingelen :boos: )
Ohja, haha, dat kan ik zelf zien :oohja:

Zelf woon ik in Veenendaal, dus zo ver is dat niet :wink:
Extra vriezer staat bij ons trouwens ook in bestelling, dus dat komt helemaal goed :cheer:
Marion.

Tamara en Bowie schreef:Zelf woon ik in Veenendaal, dus zo ver is dat niet :wink:
Ooooo, maar in Veenendaal is iets. Een slachthuis ofzo. Ik moet alleen even heel diep in mijn geheugen graven. Momentje, ik ga even mijn geheugen opfrissen in het badje van de hondjes.... ik kom er zo wel op :mrgreen:
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Marion, hoe hard zijn die kalkoennekken ? Veel harder dan kippennekken ?
Nu krijgen de nakers hetzelfde als andere honden maar ik moet toch wat voorzichtiger gaan doen voor hun tanden. Op de tanden die ze hebben moet ik toch wel zuinig zijn. Vandaar dat ik nu naar zachtere dingen om te kluiven op zoek ben.
Het is neem ik aan zachter dan bv geitenrib ?
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Natas.
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Natas. »

sirene schreef:Bovendien kunnen we het dan weer eens combineren met een wandeling ofzo. :wink: :cheer:
En waar is dat? :mrgreen:
Afbeelding
chuckie
Zeer actief

Ongelezen bericht door chuckie »

wil ook wel meedoen maar weet geen goedkope adresjes,het meeste haal ik bij een verkooppunt van carnibest.maar wel leuk om te lezen hoeveel barfers hier eigenlijk zijn.
Chuckie 16-12-2005 - 16-11-2018 +
Voor altijd in ons hart
Marion.

sirene schreef:Marion, hoe hard zijn die kalkoennekken ? Veel harder dan kippennekken ?
Nu krijgen de nakers hetzelfde als andere honden maar ik moet toch wat voorzichtiger gaan doen voor hun tanden. Op de tanden die ze hebben moet ik toch wel zuinig zijn. Vandaar dat ik nu naar zachtere dingen om te kluiven op zoek ben.
Oei, of ze zachter zijn dan geitenrib.... Ik denk het wel. Ze zijn heel makkelijk te hakken in elk geval. En pupje Miep had er met haar 10 weekjes geen enkele moeite mee :19:

Afbeelding
Marion.

Waar blijft Roelfien trouwens? Ik wil haar eendenekken proberen namelijk :mrgreen:
Tamara.
Zeer actief

Marion. schreef:Waar blijft Roelfien trouwens? Ik wil haar eendenekken proberen namelijk :mrgreen:
Kssst!!! Ga weg hier!
Jij moet in dat hondenbadje gaan liggen, nadenken over adresjes in Veenendaal :klaar: :smile:
Laatst gewijzigd door Tamara. op 02 jul 2006 13:19, 2 keer totaal gewijzigd.
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Natas. schreef:
sirene schreef:Bovendien kunnen we het dan weer eens combineren met een wandeling ofzo. :wink: :cheer:
En waar is dat? :mrgreen:
Rotterdam!
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Marion. schreef:
sirene schreef:Marion, hoe hard zijn die kalkoennekken ? Veel harder dan kippennekken ?
Oei, of ze zachter zijn dan geitenrib.... Ik denk het wel. Ze zijn heel makkelijk te hakken in elk geval. En pupje Miep had er met haar 10 weekjes geen enkele moeite mee :19:

Afbeelding
Nou dan zal het met de nakers ook wel gaan.
Ik ga het iig proberen. Ik doe mee met de kalkoennekken. Wil wel meteen 10 kg.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

http://www.barfclub.nl/islam/

Ik ga zaterdag voor het eerst naar Rotterdam om daar in te kopen.
Ben benieuwd!

Die kalkoennekken zijn zeker zachter dan de geitenribben. Maar het ligt er ook aan hoe jong die geit is. De andere delen van kalkoen zoals dijen vind ik weer knoerthard. Heel af en toe tegen de winter lukt het me om aan jonge kalkoen te komen. Dat scheelt wel in de hardheid van dragende delen.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”