Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Dapper en Cleo worden wilde dieren

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Dapper en Cleo worden wilde dieren

Ongelezen bericht door laeken »

Omdat Cleo al een hele poos sukkelt op een rare manier (hoesten, verharen, niezen etc) en ze echt op alles getest is inmiddels moesten we maar eens wat anders proberen kwa voeding.
We dachten laten we ze eens op 100% rauw eten zetten met visolie en allemaal heerlijke gepureerde groentes met rauw vlees met botten.

Cleo dacht in eerste instantie even GADVER, waar is mijn normale eten :kotz: Kip?, dat vreet ik echt niet. En rauwe botten?, laat die domme Dapper daar maar uren op kauwen :pffff:

Maar nu! Nu staat Cleo haar kippenvleugels af te schermen als een wild dier en wacht ze Dapper op met blikkerende tanden als die ook maar kijkt naar haar kip :devil: :N: Echt een mooi gezicht want ze draait echt om haar as rond haar prooi om die af te schermen.

En het mooiste is dat na een kleine week haar vacht helemaal tot rust komt :cheer: Ze glanst weer, eerst haar nek en schouders en nu ook de streep over haar rug. Met een weekje zal de achterhand ook wel weer strak zijn en wij, wij genieten ook van dat gekraak en geknaag van 2 heel tevreden hondjes :ok:

Poepen doen ze nu ook minimaal en erg mooi. Geen 3 drollen op een dag helemaal vol met vulstoffen uit de brok. Hahaha, we zijn helemaal om ben ik bang. :wink:

Ik vond het overigens wel eng hoor, kippenvleugels met bot en al. Ik moet er niet aan denken dat ik dat door zou moeten slikken en in mijn maag had liggen :eek: Maar het gaat prima, mooie poepjes en geen probleem verder.

Over een week zal ik ze op de foto zetten om te pronken :mrgreen:
Afbeelding
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Aantal honden: 1

Re: Dapper en Cleo worden wilde dieren

Ongelezen bericht door tekkel »

MARC_S schreef:Maar nu! Nu staat Cleo haar kippenvleugels af te schermen als een wild dier en wacht ze Dapper op met blikkerende tanden als die ook maar kijkt naar haar kip :devil: :N: Echt een mooi gezicht want ze draait echt om haar as rond haar prooi om die af te schermen. ...........Poepen doen ze nu ook minimaal en erg mooi. Geen 3 drollen op een dag helemaal vol met vulstoffen uit de brok. Hahaha, we zijn helemaal om ben ik bang.
Gefeliciteerd!
Ik ben stikjaloers!
Ik wou dat ik dat rauw voeren eerder had ontdekt, dan was ik er zeker ook op overgegaan (voor de hond hè :mrgreen: ) :ok:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
bulletjebe
Zeer actief
Mijn ras(sen): bullmastiff
Contacteer:

Ongelezen bericht door bulletjebe »

Hahaha prachtig gezicht he? En idd zie je al snel verbetering op bepaalde punten :ok:
laeken
Zeer actief

tekkel schreef: Gefeliciteerd!
Ik ben stikjaloers!
Ik wou dat ik dat rauw voeren eerder had ontdekt, dan was ik er zeker ook op overgegaan (voor de hond hè :mrgreen: ) :ok:
Kan het nu niet meer dan?
Of heb je geen hond meer en heb ik wat gemist?
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Wat leuk Marc.. :ok: je zet bij mij ook weer de twijfel in..zal ik ook? Nou, ik ga maar weer eens denken. :denken:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
tekkel
Erelid

MARC_S schreef:
Ik ben stikjaloers!
Ik heb een tekkel van 13 zonder problemen *klop*klop*klop*, dus het lijkt me niet verstandig om haar nu van haar brokjes af te halen.
Ken je deze schitterende geheel versgevoerde tekkels? http://www.absoluteoriginals.org/index.htm
Die staan bovenaan mijn verlanglijstje :I:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Eline* schreef:Wat leuk Marc.. :ok: je zet bij mij ook weer de twijfel in..zal ik ook? Nou, ik ga maar weer eens denken. :denken:
Jaaaahhhhh, gilt Nelson al. Geitgeitgeitgeit!!!! :cheer: :cheer: :cheer:

Maarre fijn hè Marc en Martijn ? Ik vind het vooral leuk om ze zo met hun eten bezig te zien. Lekker kluiven en scheuren. Ik wil ook niet anders.
Het kost alleen we erg veel tijd vind ik.
Martijn had het toch al eens geprobeerd ?
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

Eline* schreef:Wat leuk Marc.. :ok: je zet bij mij ook weer de twijfel in..zal ik ook? Nou, ik ga maar weer eens denken. :denken:

Dan wordt Nelsons jachtdrift vast nog erger

:mrgreen:

Probeer het gewoon een tijdje Eline. Ameno doet helaas helemaal niets met verse botten, maar een kippenvleugeltje of een nekje eet zij zelfs. Als het niet bevalt kun je toch altijd nog terug naar kvv/brok?
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

tekkel schreef:
MARC_S schreef:
Ik ben stikjaloers!
Ik heb een tekkel van 13 zonder problemen *klop*klop*klop*, dus het lijkt me niet verstandig om haar nu van haar brokjes af te halen.
Ken je deze schitterende geheel versgevoerde tekkels? http://www.absoluteoriginals.org/index.htm
Nou, die leeftijd zou voor mij geen reden zijn om niet over te stappen, integendeel eigenlijk.

Heb je bij de site ook de volgende link gezien? http://www.absoluteoriginals.org/hills.htm
Vooral het volgende viel mij op; "Ervaring in Amerika leert dat kopers van Hill's Science Plan Nature's Best tweemaal zo vaak de dierenartspraktijk bezoeken als de gemiddelde huisdiereneigenaar"

Hoe zou dat nou toch komen :roll: ? Of bedoelen zij het misschien anders dan ik.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Geer
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Geer »

Jaaaa, leuk, goed!

Alleen...nou heb ik er natuurlijk wel een vleeszoekende concurrent bij in de buurt :boos: :mrgreen:
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Liesbeth schreef:Vooral het volgende viel mij op; "Ervaring in Amerika leert dat kopers van Hill's Science Plan Nature's Best tweemaal zo vaak de dierenartspraktijk bezoeken als de gemiddelde huisdiereneigenaar"

Hoe zou dat nou toch komen :roll: ? Of bedoelen zij het misschien anders dan ik.
Ik denk dat ze hetzelfde bedoelen als jij. Maar goed, dit soort dingen weet je toch nooit. Wij barfen nu 4 jaar (Miep haar hele leven), en in die 4 jaar zijn wij 2x naar een dierenarts geweest. Voor een enting.
De eerste 2 jaar van Saar's leven hebben we alles van da, tot homeopaat, tot Dudok-van Heel gezien. Achteraf was haar jeuk te wijten aan de Frontline hoor. Maar goed. De 4 jaren dat wij barfen heeft de dierenarts weinig aan ons verdiend. Waar het dan ook door komt :19:
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

Toppie Marc! Een hoop onzinnige problemen worden verholpen door heel simpel rauw te voeren. Geweldig om te lezen dit. :ok:
astrid
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door astrid »

Geweldig he :ok: Ik ben ook zo blij dat ik het ontdekt heb, ik barf nu alweer 2 jaar, en als ik zie hoe mijn honden genieten van hun eten, geniet ik ook.

Alleen Kali heeft de gewoonte om soms haar eten te begraven in de tuin, en dan eet ze het na een paar dagen pas op als het lekker groen is :N:
Ze is er verder nog nooit ziek van geweest hoor, dus ik laat haar maar :mrgreen:
Bas Rouge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beauceron
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Bas Rouge »

tekkel schreef:
MARC_S schreef:Maar nu! Nu staat Cleo haar kippenvleugels af te schermen als een wild dier en wacht ze Dapper op met blikkerende tanden als die ook maar kijkt naar haar kip :devil: :N: Echt een mooi gezicht want ze draait echt om haar as rond haar prooi om die af te schermen. ...........Poepen doen ze nu ook minimaal en erg mooi. Geen 3 drollen op een dag helemaal vol met vulstoffen uit de brok. Hahaha, we zijn helemaal om ben ik bang.
Gefeliciteerd!
Ik ben stikjaloers!
Ik ben sinds een dik jaar echt helemaal over. En ook Bolke, mijn Markiesje van nu twaalf is geheel probleemloos overgegaan van brokken (naar eerst KVV) en daarna zelf samengesteld eten. En ik ben daar zooooo blij mee, ze doen het er zo ontzettend goed op en je doet je hond er zo'n ongelooflijk plezier mee.

Als je het aan durft en de mogelijkheid hebt zou ik je willen aanraden er gewoon nog mee te starten.
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

MARC_S schreef:Omdat Cleo al een hele poos sukkelt op een rare manier (hoesten, verharen, niezen etc) en ze echt op alles getest is inmiddels moesten we maar eens wat anders proberen kwa voeding.
We dachten laten we ze eens op 100% rauw eten zetten met visolie en allemaal heerlijke gepureerde groentes met rauw vlees met botten.

Cleo dacht in eerste instantie even GADVER, waar is mijn normale eten :kotz: Kip?, dat vreet ik echt niet. En rauwe botten?, laat die domme Dapper daar maar uren op kauwen :pffff:

Maar nu! Nu staat Cleo haar kippenvleugels af te schermen als een wild dier en wacht ze Dapper op met blikkerende tanden als die ook maar kijkt naar haar kip :devil: :N: Echt een mooi gezicht want ze draait echt om haar as rond haar prooi om die af te schermen.

En het mooiste is dat na een kleine week haar vacht helemaal tot rust komt :cheer: Ze glanst weer, eerst haar nek en schouders en nu ook de streep over haar rug. Met een weekje zal de achterhand ook wel weer strak zijn en wij, wij genieten ook van dat gekraak en geknaag van 2 heel tevreden hondjes :ok:

Poepen doen ze nu ook minimaal en erg mooi. Geen 3 drollen op een dag helemaal vol met vulstoffen uit de brok. Hahaha, we zijn helemaal om ben ik bang. :wink:

Ik vond het overigens wel eng hoor, kippenvleugels met bot en al. Ik moet er niet aan denken dat ik dat door zou moeten slikken en in mijn maag had liggen :eek: Maar het gaat prima, mooie poepjes en geen probleem verder.

Over een week zal ik ze op de foto zetten om te pronken :mrgreen:
wat klinkt dit ontzettend interessant, marc. ik dub er ook geregeld over, maar, net zoals jij, vind het doodeng, al die kippenbotjes enzo. straks blijven ze erin. ursula schrokt het zo, zonder te kauwen, naar binnen. :N:

aan de andere kant ben ik enorm onder de indruk van het snelle resultaat (verbetering van de vacht van cleo) en het plezier dat de honden aan dat eten hebben.

hm. wat heb je nu deze week zo ongeveer gegeven, als ik vragen mag?
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

linlin schreef:vind het doodeng, al die kippenbotjes enzo. straks blijven ze erin. ursula schrokt het zo, zonder te kauwen, naar binnen. :N:
Ik zou het gewoon eens een keer proberen als ik jou was, zo'n kippennek of iets dergelijks. Mits dit mogelijk is wat betreft overgang van brokken naar vlees uiteraard. hoe dat zit weet ik namelijk niet :wink:

Bowie is ook een ontzettende schrokker. Behalve bij barf spul :19: Het kleinste kippennekkie breekt ze zorgvuldig doormidden en kauwt er goed op.

Zelf ben ik ook meer en meer aan het barfen, ontzettend leuk om te geven en Bowie vindt het héérlijk en geniet er zichtbaar van :wink:
linlin

Tamara en Bowie schreef:Ik zou het gewoon eens een keer proberen als ik jou was, zo'n kippennek of iets dergelijks. Mits dit mogelijk is wat betreft overgang van brokken naar vlees uiteraard. hoe dat zit weet ik namelijk niet :wink:

Bowie is ook een ontzettende schrokker. Behalve bij barf spul :19: Het kleinste kippennekkie breekt ze zorgvuldig doormidden en kauwt er goed op.

Zelf ben ik ook meer en meer aan het barfen, ontzettend leuk om te geven en Bowie vindt het héérlijk en geniet er zichtbaar van :wink:
nou, ik doe het wel 'ns, zo nu en dan, maar sta dan enorm te emmeren als de mormels die kippevleugeltjes in een keer naar binnen werken. vertrouw het voor geen meter.
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

Ik meen laatst gelezen te hebben dat jullie honden Bonzo kregen? Sorry, maar daarop is natuurlijk álles een verbetering :19: Wel fijn dat het beter gaat met de vacht, nu nog volhouden he :wink:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
*Linda*
Zeer actief

Ahum......Vorige week, reactie van Marc op de Poll "welk merk voer geef jij":

--------------------------------------------------------------------------------

Twee Rodi-penshamburgers en bonzo senior ( twee mokken ) met mager vlees en een snee bruin brood (voor de Bach) en 1 lapje boterhammenvlees (salami, pate ed) voor de pilletjes.
laeken
Zeer actief

Sunnybunny schreef:Ahum......Vorige week, reactie van Marc op de Poll "welk merk voer geef jij":

--------------------------------------------------------------------------------

Twee Rodi-penshamburgers en bonzo senior ( twee mokken ) met mager vlees en een snee bruin brood (voor de Bach) en 1 lapje boterhammenvlees (salami, pate ed) voor de pilletjes.
Dat heb ik echt niet geschreven hoor :eek:
Afbeelding
linlin

Martijn schreef:'savonds lekkere mergpijp.
vreten ze zo'n hele pijp op (nee toch) of zitten ze daar wat aan te kluiven en haal je het na een uurtje ofzo weg??
linlin

MARC_S schreef:
Sunnybunny schreef:Ahum......Vorige week, reactie van Marc op de Poll "welk merk voer geef jij":

jawel. maar wel drie jaar geleden.
laeken
Zeer actief

linlin schreef:
Martijn schreef:'savonds lekkere mergpijp.
vreten ze zo'n hele pijp op (nee toch) of zitten ze daar wat aan te kluiven en haal je het na een uurtje ofzo weg??
Yep, dat krijgen ze niet stuk en dat halen we weg zodra ze echt alleen dat ronde botje over hebben. Kleine terriers zou ik wel even in de gaten houden omdat je dan moet zien dat je mergpijpjes krijgt waar de kaakjes niet in passen :mrgreen:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

linlin schreef:
MARC_S schreef:

Ja oude Wuilus kreeg dat ja :smile: Jeetje, dat was ik helemaal vergeten. Wuilus kreeg Rodi-vlees, aangevuld met om het even welk merk brokken. Klopt. De ene keer Lucky dog van de Aldi :N: , dan weer Iams, dan weer Pro Plan dan weer AH-brokken en vast en zeker ook een keer een zak Bonzo van de avondwinkel ( je moet wat als je weer eens niks in huis hebt gehaald :wink: ). Net wat de studenten-financieen toelieten en wat de oude oma wilde hebben.
Maar zij was oud en ik gaf alles wat ze wilde om haar blij te maken. :cheer:
Afbeelding
tekkel
Erelid

Liesbeth schreef:
tekkel schreef:
MARC_S schreef:
Ik ben stikjaloers!
Nou, die leeftijd zou voor mij geen reden zijn om niet over te stappen, integendeel eigenlijk.

Heb je bij de site ook de volgende link gezien? http://www.absoluteoriginals.org/hills.htm
Vooral het volgende viel mij op; "Ervaring in Amerika leert dat kopers van Hill's Science Plan Nature's Best tweemaal zo vaak de dierenartspraktijk bezoeken als de gemiddelde huisdiereneigenaar"

Het gaat prima met m'n hondje van 13, ik durf gewoon niet compleet over te stappen. Ik denk wel dat ik haar een groot plezier zou doen met een kippenvleugeltje of zo. Zou dat zomaar kunnen??

Tsja, over dat fabrieksvoer: ik ga 1x per jaar naar de dierenarts voor haar Weil/Parvo-shot en verder soms naar de ogenprofessor omdat ze steeds minder ziet. Maar kwa ingewanden heeft ze nog nooit iets gemankeerd :19: (maar weer afkloppen :mrgreen: -- pietsie bijgelovig....).
tekkel
Erelid

Bas Rouge schreef:Ik ben sinds een dik jaar echt helemaal over. En ook Bolke, mijn Markiesje van nu twaalf is geheel probleemloos overgegaan van brokken (naar eerst KVV) en daarna zelf samengesteld eten. En ik ben daar zooooo blij mee, ze doen het er zo ontzettend goed op en je doet je hond er zo'n ongelooflijk plezier mee.

Als je het aan durft en de mogelijkheid hebt zou ik je willen aanraden er gewoon nog mee te starten.
Vooral dat 'je doet je hond er zo'n ongelooflijk plezier mee' maakt me aan het twijfelen. Kan ik haar niet af en toe iets rauws geven náást haar brokjes?
*Linda*
Zeer actief

linlin schreef:
MARC_S schreef:

God, had ik dus niet gezien dat het al zo oud was......dat gedoe met ophalen van die oude topics :boos: Geen bonzo dus, das duidelijk :wink:
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Fijn dat ze het zo goed erop doen en dat Cleo direct zoveel verbeterd is :ok:
Wij barfen nu ook al een tijdje en het bevalt ons ook prima en uiteraard de doggies ook :ok:
Orson heeft ook echt ontzettend veel problemen gehad en we hebben werkelijk zowat alle merken hondenvoer geprobeerd.
Op en geven moment bleek hij het op energiek het best te doen maar dat is met 200 kilo hond in huis,Tash leefde toen ook nog,echt onbetaalbaar.
Wij zijn echt erg tevreden over en vindne de doggies er goed uitzien ze jeuken nooit en het eten word in de regel met smaak gegeten.
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

tineke schreef:Fijn dat ze het zo goed erop doen en dat Cleo direct zoveel verbeterd is :ok:
Wij barfen nu ook al een tijdje en het bevalt ons ook prima en uiteraard de doggies ook :ok:
Orson heeft ook echt ontzettend veel problemen gehad en we hebben werkelijk zowat alle merken hondenvoer geprobeerd.
Op en geven moment bleek hij het op energiek het best te doen maar dat is met 200 kilo hond in huis,Tash leefde toen ook nog,echt onbetaalbaar.
Wij zijn echt erg tevreden over en vindne de doggies er goed uitzien ze jeuken nooit en het eten word in de regel met smaak gegeten.
wat ben jij nou gemiddeld kwijt ( laten we zeggen per maand) aan volledig vers?

ik voer dus half half, brok (FF), kvv en pens, nekken, groente prutjes enz..
ze doen het er erg goed op, alleen 1 niet echt.

qua ruimte in vriezer en geld, denk ik dus dat het niet echt haalbaar is om alle honden geheel op barf/kvv te zetten, denk ik dus ( ja niet de vriezer dat weet ik haha)

ik wil dus wel FF achter de hand houden, maar dus liever bv 4 a 5 keer in de week barf/vers en 2 keer FF.

ik heb hier dus geen echte adresjes, ik haalde bij een islamitsche slager af en toe ( die is nu weg) vis boer haal ik wel , maar dus niet echt "voordelige"adressen.

dus even globaal, wat ben je kwijt per maand, om 4 a 5 keer in de week vers te voeren aan 6 honden? ( 5 van 5 tot 7 kilo en 1 van 14 a 15 kilo)
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

yamie schreef:
tineke schreef:Fijn dat ze het zo goed erop doen en dat Cleo direct zoveel verbeterd is :ok:
wat ben jij nou gemiddeld kwijt ( laten we zeggen per maand) aan volledig vers?

ik voer dus half half, brok (FF), kvv en pens, nekken, groente prutjes enz..
ze doen het er erg goed op, alleen 1 niet echt.

qua ruimte in vriezer en geld, denk ik dus dat het niet echt haalbaar is om alle honden geheel op barf/kvv te zetten, denk ik dus ( ja niet de vriezer dat weet ik haha)

ik wil dus wel FF achter de hand houden, maar dus liever bv 4 a 5 keer in de week barf/vers en 2 keer FF.

ik heb hier dus geen echte adresjes, ik haalde bij een islamitsche slager af en toe ( die is nu weg) vis boer haal ik wel , maar dus niet echt "voordelige"adressen.

dus even globaal, wat ben je kwijt per maand, om 4 a 5 keer in de week vers te voeren aan 6 honden? ( 5 van 5 tot 7 kilo en 1 van 14 a 15 kilo)
hier heb je een prijslijstje van oa wat spullen die ik haal :wink:
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=92261

Ik moet je eerlijk zeggen dat ik niet precies weet wat ik per maand kwijt ben maar dat dat per maand volgens mij ook verschilt.
Het is in ieder geval wel goedkoper met mijn formaat doggies om te barfen tegenover kvv dat wel.
Ik haal 2 maal per week groente of fruit en dat pureer ik en doe ik door/bij het eten maar dat is ook weer heel varierend zeker tussen winter en zomer zit verschil.
Soms zijn er kippen bij ah afgesprijsd met een stickertje erop en die koop ik dan ook voor ze en zo ''scoor'' ik af en toe wat lekkere dingetjes voor ze die niet te prijzig zijn.
Ze eten 2 dagen in de week pens en dat is zo'n beetje de goedkoopste dag denk ik qua prijs.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”