Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

De overgang

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

DogDalton
Zeer actief
Mijn ras(sen): Galgo Espagnol
Aantal honden: 5

De overgang

Ongelezen bericht door DogDalton »

Ik ben nu bezig met het overgaan naar andere brok en Dalton staat nu voor 2 weken op het versvlees,hij vindt het heerlijk :cheer: :mrgreen: Na 2 weken ga ik langzaam de nieuwe brok opbouwen,ben benieuwd hoe dat gaat.Tot nu toe is zijn ontlasting nog steeds goed en ik hoop dat dat zo blijft.
Afbeelding
Tamara, Jada, Viento, Kid, Tanja, Evita en Rosa
Mauyak

Re: De overgang

Ongelezen bericht door Mauyak »

DogDalton schreef:Ik ben nu bezig met het overgaan naar andere brok en Dalton staat nu voor 2 weken op het versvlees,hij vindt het heerlijk :cheer: :mrgreen: Na 2 weken ga ik langzaam de nieuwe brok opbouwen,ben benieuwd hoe dat gaat.Tot nu toe is zijn ontlasting nog steeds goed en ik hoop dat dat zo blijft.
Ik ben een keer van vers terug gegaan naar brok en mijn hond was daarna strontziek van de brokken geworden,diarree en nog eens diarree.Toen maar verstandig gedaan en gauw terug op vers en op vers gelaten.Ik begrijp echt wel dat het met een shetlandpony-formaat hond als Dalton een dure kwestie is om hem volledig op vers te laten.Maar er is ook smuldier en een pakje van 400 gram kost bij C 1000 maar 49 cent.Dus als je de mogelijkheid hebt laat hem dan op vers.
ignit
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door ignit »

Of een paar keer per week een pensmaaltijd ipv brokken?
Ignit.
www.barf-natuurlijk.nl
DogDalton
Zeer actief

Als Dalton straks op de farmfood staat dan geef ik hem 1 dag in de week vers.Dat hebben ze ook aangeraden...
Afbeelding
Mauyak

Ongelezen bericht door Mauyak »

DogDalton schreef:Als Dalton straks op de farmfood staat dan geef ik hem 1 dag in de week vers.Dat hebben ze ook aangeraden...
Wie heeft dat aangeraden?Farmfood?(Dat zou logisch zijn want ze hebben natuurlijk liever dat je 6 dagen FF voert dan dat je 7 dagen vers voert :wink: )
ignit
Zeer actief
Contacteer:

DogDalton schreef:Als Dalton straks op de farmfood staat dan geef ik hem 1 dag in de week vers.Dat hebben ze ook aangeraden...
Prima! :ok:
Ignit.
www.barf-natuurlijk.nl
DogDalton
Zeer actief

Mauyak schreef:
Wie heeft dat aangeraden?Farmfood?(Dat zou logisch zijn want ze hebben natuurlijk liever dat je 6 dagen FF voert dan dat je 7 dagen vers voert :wink: )
Niet alleen farmfood,ik heb verschillende voedingsdeskundigen geraadpleegd en die zeggen allemaal hetzelfde.Als je brokken geeft is het goed om 1 dag per week vers te geven.
Afbeelding
cattystyle
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door cattystyle »

Als je natuurlijk rauw voert, en een goed adresje weet, is dat altijd goedkoper dan KVV. Wellicht het overwegen waard. Vuile pens kun je zonder problemen 3x per week voeren en dat kost tussen de 0,50 en 0,75 per kilo, dus dat drukt de kosten behoorlijk.
ignit
Zeer actief
Contacteer:

DogDalton schreef:
Mauyak schreef:Als Dalton straks op de farmfood staat dan geef ik hem 1 dag in de week vers.Dat hebben ze ook aangeraden...
Wat een insinuerende rotopmerking... FF adviseert dat al 40 jaar of zo en werd vroeger compleet voor gek verklaard door de collegas. Toen was er nog helemaal geen kvv. :pffff:
Ignit Bekken
www.barf-natuurlijk.nl
DogDalton
Zeer actief

Ze adviseren dat ook helemaal niet om reclame te maken,er werken daar echte goede voedingsdeskundigen die zeker wel verstand hebben daarvan.Het kwam op mij ook helemaal niet over als een verkooppraatje :wink:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”