Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

eten cocker spaniel

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Flodder
Vaste gebruiker

eten cocker spaniel

Ongelezen bericht door Flodder »

Hoi iedereen,

Ik heb een vraagje! Mijn cocker spaniel is nu 1 jaartje oud. Hoeveel moet ik haar eten geven en wanneer? 's ochtends of 's avonds? Want ik dacht niet dat dit er toe deed, maar volgens een mevrouw op de hondenschool dus wel!

En wat is nu het beste? Droge voeding of vlees?? of een combinatie??

Dus wie kan me raad geven :oeps:

Groetjes Els en Flodder!
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Wat en hoeveel heb je haar het afgelopen jaar gegeven en waarom ben je daar nu ineens zo onzeker over?
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Flodder
Vaste gebruiker

Hoi,

Mja, ik heb ze nog maar 3 maanden (ze komt uit het asiel) en we gaven haar gewoon droge voeding, dat stond altijd ter beschikking voor haar. Hoeveel, daar heb ik eigenlijk nooit bij stilgestaan, maar ze at eigenlijk nooit veel...

Ik ben hier nu niet echt "onzeker" over, maar ik stel me daar gewoon de vraag over, omdat die mevrouw van de hondenschool me vanavond vroeg: "wanneer krijgt ze haar eten? 's avonds zeker" zat ik daar zo van "euhmmm het staat er altijd voor haar... :denken: "

Dermee... :wink:
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

Op zich is het ok om het oer de hele dag te laten staan.
Maar droge voeding? Je bedoeld brokken? Welk merk?
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
Flodder
Vaste gebruiker

dat zijn eigenlijk goeikope brokken uit de Aldi, ze lijkt dit wel te lusten....

Maar ik weet niet of dit nu goede voeding is of niet. Het is nogaltijd zowa uitzoeken voor ons meisje... een hond hebben 't is nie gemakkelijk! :roll:
M@ri@nne
Zeer actief

Flodder schreef:dat zijn eigenlijk goeikope brokken uit de Aldi, ze lijkt dit wel te lusten....

Maar ik weet niet of dit nu goede voeding is of niet. Het is nogaltijd zowa uitzoeken voor ons meisje... een hond hebben 't is nie gemakkelijk! :roll:
Nee dat is geen goede voeding. :wink:
Lees maar eens wat rond hier in deze hoek. Dan kom je een hoop tegen.
En niet schrikken r zijn ook goede brokken. :wink:
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
Flodder
Vaste gebruiker

Mmmmm...

Heeft er dan iemand tips voor een goede (en vrij betaalbare) voeding voor mijn schatje?

En maakt het dan uit wanneer ze dit krijgt? En hoeveel? De mevrouw zei me op de hondenschool om ze niet te laten eten voor we naar de hondenschool komen. Maar als het eten dan de hele dag voor haar neus staat kan je dat niet controleren é...

Om den duur snap ik er helemaal niets meer van ze! :19:
M@ri@nne
Zeer actief

Ok de ene hond doet het goed op voer A en de andere op voer B.
Ik ben dus zeer tevreden over Farmfood (http://www.farmfood.nl)
Hier staat de bak niet altijd gevuld.
Ze krijgen hier 2 keer per dag eten. Een uur voor en 2 uur na het eten geen zware inspanning. Dit ivm het risico van een maagtorsie.
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
amiwoods
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door amiwoods »

als je maar 1x per dag voert kan je beter savonds voeren.
beste wat je je hond kan geven is natuurlijk vers voer.
en zeker bij spanielvachten zie je veel verschil met vers vlees.
er zijn diverse manieren om vers te voeren goedkoper dan brok.
supermarkt brok is niet echt voedingsrijk.
ga je eens verdiepen in de verschillende versmerken die er zijn :ok:
groetjes Karen en de doggies
Afbeelding
www.nudos.nl
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Flodder schreef:Hoi,

Mja, ik heb ze nog maar 3 maanden (ze komt uit het asiel) en we gaven haar gewoon droge voeding, dat stond altijd ter beschikking voor haar. Hoeveel, daar heb ik eigenlijk nooit bij stilgestaan, maar ze at eigenlijk nooit veel...

Ik ben hier nu niet echt "onzeker" over, maar ik stel me daar gewoon de vraag over, omdat die mevrouw van de hondenschool me vanavond vroeg: "wanneer krijgt ze haar eten? 's avonds zeker" zat ik daar zo van "euhmmm het staat er altijd voor haar... :denken: "

Dermee... :wink:
De trainer van de hondenschool bedoelt waarschijnlijk dat in verband met de rangorde over het algemeen wordt geadviseerd om de hond niet altijd de beschikking te laten hebben over zijn voer.
De "alpha"heeft het voer en bepaalt wie er mag eten. Aangezien het doorgaans niet de bedoeling is dat de hond de alpha is in het gezin, mag hij niet de hele dag beschikken over zijn voer.

Groetjes
Nettie
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Een cocker heeft een heel gevoelige vacht. Hij kan machtig mooi zijn maar ook heel dun en klitterig of juist heel dik en bosserig. Als je hondje een mooie vacht en een goed figuur heeft zou ik alleen overstappen naar een betere brok. Als je denkt dat de vacht beter kan dan zou ik overstappen op bv vers vlees ed. Wij zijn sinds een week helemaal overgestapt op alleen maar vers vlees, botten, vis en groente. Dat bevalt stiekem wel erg goed aangezien de steeds ruiende hond nu al glimt en minder haar verliest :eek: Ze poepen ook nog maar 1 keer per dag een heel klein beetje :N:

Wil je haar steriliseren? Als dat niet echt nodig is zou ik het niet doen met een cocker puur om de vacht goed te houden. Misschien is ze al gesteriliseerd hoor maar mijn ervaringen met gesteriliseerde cockers in combinatie met de vacht zijn niet zo goed zoals je leest :wink:
Afbeelding
amiwoods
Zeer actief
Contacteer:

een cocker vacht wordt niet alleen beter op vers voer, maar ook veel handelbaarder, minder snel klitten, je ziet dat ieder haartje apart veel fitaler is. ik heb er hier 10 en met brokken had ik veel meer werk aan de vachten, de hele structuur is erop verbeterd met vers voer. mijn cockers hebben dus geen gevoelige vacht :wink:
de huid is altijd in juiste vochtbalans nooit schilfers, en ik was ze minder dan voorheen. :ok:
Afbeelding
www.nudos.nl
Flodder
Vaste gebruiker

Hoiii,

Nu vind ik persoonlijk dat er aan de vacht van Flodder niets mis is, maar ik heb natuurlijk niets om mee te vergelijken.... Hier staan een paar foto's van haar op. Misschien zien jullie er (n)iets aan?

http://s52.photobucket.com/albums/g15/Flodder_2006/

Ik borstel ze (praktisch, soms vergeet ik het eens, shame on me :roll: )elke dag, dus van klitten heb ik eigenlijk zowiezo geen last...

Steriliseren ben ik niet echt van plan, of het moet ooit nodig zijn voor haar gezondheid natuurlijk maar dat is iets anders...

Dus als ik het goed begrijp ga ik zoek naar verse voeding.... :19: Wat een klus! Wish me luck!!
Sennaruby
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sennaruby »

Zo'n klus is het niet hoor, valt echt heel erg mee, maar je doet je hond er een heel groot plezier mee!

Groetjes,

Fieke
Afbeelding
rianneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door rianneke »

carnibest?
Afbeelding

Groetjes,
Rianne en Layka
Flodder
Vaste gebruiker

Hoi hoi,

Nu ben ik overgestapt naar pedigree pal voeding. MAar nu lees ik hier en daar dat dit helemaal geen goede voeding blijkt te zijn? :denken:
Ze lust het zeer graag en eet nu veel beter als voordien...

Kan er iemand mij uitleggen waarom dit dan geen goede voeding zou zijn??

Groetjes
amiwoods
Zeer actief
Contacteer:

Flodder schreef:Hoi hoi,

Nu ben ik overgestapt naar pedigree pal voeding. MAar nu lees ik hier en daar dat dit helemaal geen goede voeding blijkt te zijn? :denken:
Ze lust het zeer graag en eet nu veel beter als voordien...

Kan er iemand mij uitleggen waarom dit dan geen goede voeding zou zijn??

Groetjes
blik is leuk voor 1x hoe viezer hoe liever vinden ze vaak.
als de blikvoeding van pedigree bedoelt, daar zit voor 80% water in dus dat geeft al aan erg weinig voedingswaarde, die andere overige 20% is verhit geweest en heeft dus ook niets meer met vlees te maken, de jus heeft een vleugje vleessmaak.
in de brokken van pedigree zit niet veel meer voedingswaarde, veel zout en graan.
de enige gezonde voeding die er is is toch rauw voer.
en dat kan een komplete voeding uit de diepvries zijn KVV.
zoals rodi,smuldier,carnibest,bibi,Ahv, energique, prins hebben allemaal een compleet diepvries voer.
zelf samenstellen kan natuurlijk ook Barf.
ik ken zelf geen 1 cocker die ooit een vers vlees maaltijd heeft geweigerd.
slechte eters worden gemaakt niet geboren.
Afbeelding
www.nudos.nl
Sennaruby
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sennaruby »

Om nog maar te zwijgen van de kleur-, geur- en smaakstoffen en chemische antioxidanten waar pedigree mee vol zit... Wel logisch dat ze het goed eet, maar zeker niet gezond op de kortere of langere duur!

Groetjes,

Fieke
Afbeelding
sylvia*
Actief
Contacteer:

Re: eten cocker spaniel

Ongelezen bericht door sylvia* »

Flodder schreef:Hoi iedereen,

Ik heb een vraagje! Mijn cocker spaniel is nu 1 jaartje oud. Hoeveel moet ik haar eten geven en wanneer? 's ochtends of 's avonds? Want ik dacht niet dat dit er toe deed, maar volgens een mevrouw op de hondenschool dus wel!

En wat is nu het beste? Droge voeding of vlees?? of een combinatie??

Dus wie kan me raad geven :oeps:

Groetjes Els en Flodder!
Ik ben daar kort in wat ik het beste voer vind is vers en rauw voer en je voert op het tijdstip dat jou het beste uitkomt. Hier is dat s' avonds
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”