Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Snel vraagje visolie-capsules ivm nu voeren

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Snel vraagje visolie-capsules ivm nu voeren

Ongelezen bericht door laeken »

Cleo verhaart als de ziekte op het moment en ik zag "Omega 3 visolie-capsules" staan van De Tuinen van 1000 mg.
Kan ik haar elke dag zo'n capsule geven in het eten om te kijken of dat helpt tegen het extreme verharen wat niet wil stoppen?

Ik hoop dat iemand daar een zeker antwoord op heeft :ok:
In ieder geval alvast bedankt :wink:
Afbeelding
Mauyak

Re: Snel vraagje visolie-capsules ivm nu voeren

Ongelezen bericht door Mauyak »

MARC_S schreef:Cleo verhaart als de ziekte op het moment en ik zag "Omega 3 visolie-capsules" staan van De Tuinen van 1000 mg.
Kan ik haar elke dag zo'n capsule geven in het eten om te kijken of dat helpt tegen het extreme verharen wat niet wil stoppen?

Ja hoor dat kan!!! :ok:
Nina
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nina »

Ja, kan.
Groetjes, Nina en Baloe
Afbeelding
Nina
Zeer actief
Contacteer:

Ja, kan.
Groetjes, Nina en Baloe
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Moet ik de capsule uitknijpen over het eten of hopen dat ze hem heel mee opeet?
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Bedankt voor de snelle reacties trouwens :ok: Ik ga NU voeren nl :mrgreen:
Afbeelding
Mauyak

Ongelezen bericht door Mauyak »

Ik knip ze altijd open met een schaar,knijp ze leeg en dat plastic omhulsel gooi ik weg.
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

Mauyak schreef:Ik knip ze altijd open met een schaar,knijp ze leeg en dat plastic omhulsel gooi ik weg.
Zo deed ik het ook.
En kom ik weer aan met mijn link :mrgreen:
http://www.glucosamine.com/ne/index.asp
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
Roelfien
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roelfien »

Je kan de capsule gewoon door haar eten doen, in zijn geheel. Mocht ze hem echter niet opeten, dan kan je hem inderdaad openknippen en leegknijpen op haar eten. Maar dat hoeft dus niet. :wink:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
ceciel
Zeer actief

Ongelezen bericht door ceciel »

Hier krijgen ze de capsule heel.
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

ik heb laatst een heel blabla verhaal gehoord over dat het niet zou werken in capusle vorm...
Maar baadt het niet, schaadt het niet denk ik dan maar.

Kun je niet aan zalmolie in een fles komen?
Ik heb van (tja...hoe heet het nou hahahaha, kijk zo even) zalmolie...
Spuitje over het eten..klaar.
Cocochanel

Ongelezen bericht door Cocochanel »

mercedes2803 schreef:ik heb laatst een heel blabla verhaal gehoord over dat het niet zou werken in capusle vorm...

Je bedoelt spat.nl en dan koud geperste zalmolie,in een fles met een pompje...vandaag besteld morgen in huis...of zoiets ???
Nina
Zeer actief
Contacteer:

Cocochanel schreef:
mercedes2803 schreef:ik heb laatst een heel blabla verhaal gehoord over dat het niet zou werken in capusle vorm...

Je bedoelt spat.nl en dan koud geperste zalmolie,in een fles met een pompje...vandaag besteld morgen in huis...of zoiets ???
Volgens mij heb ik die ook een tijdje gehad, van Biofood, bedoel je zeker, Hilje?

Oh, Marc, beetje laat, maar ik prik ze altijd open en leeg ze dan over het voer, want die capsule eten ze hier anders niet op.
Groetjes, Nina en Baloe
Afbeelding
ceciel
Zeer actief

Ongelezen bericht door ceciel »

Volgens onze dierenarts kan je de capsules heel geven tenzij je hond last krijgt van diarree als ie overgevoelig is voor het omhulsel.
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

In het begin sneed ik die capsules ook steeds open....tot ik erachter kwam dat ze ze zo ook opvraten :mrgreen: , scheelde een hoop geklieder.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

Binnen welke termijn mag je dan verbetering verwachten?

Ameno verhaart ook behoorlijk dus ik lees aandachtig mee.
Sisboo
Actief

Ongelezen bericht door Sisboo »

Hetgene wat hieronder staat heb ik van de website van sanavesta gehaald.
gr. Marianne

Henne Zalmolie:

De Henne Zalmolie is een uitermate gezonde en smakelijke aanvulling op het voedsel en is rijk aan de essentiële Omega-3 en Omega-6 vetzuren. Deze twee vetzuren hebben ook dieren elke dag nodig. Ieder organisme heeft ze nodig voor de opbouw van een goed werkend afweersysteem. Vaak worden deze vetzuren in onvoldoende hoeveelheden aangeleverd via het voer.
Henne Zalmolie bevat per pompslag van 4ml. 1400mg. Omega-3 vetzuren en 150mg. Omega-6 vetzuren.

Henne Zalmolie:
is met name geschikt voor honden en katten met huid- en vachtproblemen zoals o.a. een droge huid, olifantshuid, huidverkleuringen, jeuk, roos en een doffe vacht.
heeft een positief effect op een allergie; met name op dieren met een vlooienallergie
draagt ook bij aan een verhoogde vruchtbaarheid
verhoogt de weerstand en vermindert de kans op problemen met hart en bloedvaten door het cholesterolgehalte te verlagen.
wordt geproduceerd als een zuiver natuurproduct zonder toepassing of toevoeging van conserveringsmiddelen, geur-, kleur- of smaakstoffen.
wordt gewonnen door koudpersen (lage temperatuur) van de verse zalm. Koudpersen garandeert dat de vetzuren niet worden afgebroken en daardoor hun effect verliezen. Henne Zalmolie mag dan ook elke dag aan het voedsel toegediend worden.
Samen gegeven met Bellosan Lijnzaadextract:
zorgen de dierlijke onverzadigde vetzuren in de Henne Zalmolie en de plantaardige onverzadigde vetzuren in de Bellosan ervoor dat de conditie van de huid bij aandoeningen zoals olifantshuid en huidverkleuringen sterk verbeteren. Beide producten moeten dan gedurende langere tijd tegelijk gegeven worden.
Helen G
Actief

Re: Snel vraagje visolie-capsules ivm nu voeren

Ongelezen bericht door Helen G »

MARC_S schreef:Cleo verhaart als de ziekte op het moment en ik zag "Omega 3 visolie-capsules" staan van De Tuinen van 1000 mg.

Mijn honden zijn gek op visoliecapsules. Echt zodra ze het doosje horen vliegen ze naar de keuken.
Mijn boerenfox verhaart ook vreselijk op het moment. Zover ik mij kan herinneren verhaart ze veel en veel erger dan dat ze ooit verhaard heeft. Gisteren is een vriendin langsgeweest met de furminator en daarmee hebben we al haar loszittende ondervacht eruit gehaald. Man, wat een opluchting. Balou is weer strak, glanzend en mooi. Vrijwel alle loszittende haren zijn eruit.
Geer
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Geer »

Hihi Marc, als je mijn nieuwe Furminator wilt lenen dan mag dat hoor! Ik woon om de hoek en hij werk als een tiet! :mrgreen:
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

yep :ok: Die Henne Petfood zalmolie heb ik hier al een paar jaar in huis :ok:
Helen G
Actief

Geer schreef:Hihi Marc, als je mijn nieuwe Furminator wilt lenen dan mag dat hoor! Ik woon om de hoek en hij werk als een tiet! :mrgreen:
Heee!! Ik vroeg me al af waar de rest van de fanclub bleef :smile:
Geer
Zeer actief
Contacteer:

Helen G schreef:
Geer schreef:Hihi Marc, als je mijn nieuwe Furminator wilt lenen dan mag dat hoor! Ik woon om de hoek en hij werk als een tiet! :mrgreen:
Haha, ik ben notabene de oprichtster van de Furminator-Fanclub! :mrgreen:

Nee serieus Marc, de Furminator is een soort borstel die je hond -als de vacht geschikt is- in een klap ontdoet van alle ondervacht en losse haren. Ik heb hem afgelopen week besteld, binnengekregen en...he-le-maal enthousiast. Dus als je hem eens wilt uitproberen dan gil je maar! :wink:
laeken
Zeer actief

Geer schreef:
Helen G schreef:

Nee serieus Marc, de Furminator is een soort borstel die je hond -als de vacht geschikt is- in een klap ontdoet van alle ondervacht en losse haren. Ik heb hem afgelopen week besteld, binnengekregen en...he-le-maal enthousiast. Dus als je hem eens wilt uitproberen dan gil je maar! :wink:
De furminator :eek: Moet Cleo dan in een bakje dat alle losse haren uittrekt? :N: Zo klinkt het in ieder geval wel :wink:

Ze heeft een gladharige vacht met een dikke ondervacht, een soort huskie-vachtje dat glad aanligt en hier en daar wel opstaat.

Maar als de furminator geluid maakt dan wordt het moeilijk met haar denk ik want dan vindt ze het eng :wink:
Afbeelding
Geer
Zeer actief
Contacteer:

Haha, het is gewoon een kammetje. Geen enge geluidjes, geen doosjes, geen sm-werktuigen...gewoon, een heel simpel kammetje. Maar wel een kammetje waarmee ik binnen no time van het haar wat uit mijn honden kwam een jurk had kunnen breien. Ik weet niet of het doet op jouw hond, maar je kan het altijd proberen. Kijk maar op www.furminator.nl :wink:
myriam1
Actief

Ongelezen bericht door myriam1 »

Hoi,
Ik heb net op die link gekeken en het lijkt me idd super.Maar mag je die ook gebruiken bij een hond zonder ondervacht.Daar kwam ik niet achte.Ik heb een Vizsla en die heeft maar een vachtje.Alleen door een narcose verhaart mijn hond verschrikkelijk.Normaliter was hij er in een week vanaf maar nu blijft het doorgaan.
Wie heeft hier antwoord op.
Groetjes Myriam
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

je kan ook de omega 3-6-9 vetzuren gebruiken, vis-lijnzaad en borageolie in 1, als je in de werking van omega vetzuren gelooft zijn die te verkrijgen van twinlab en m double you.
Ik heb ze zelf ook aan hem gegeven maar merkte nou niet echt een verschil, waarschijnlijk omdat ie al genoeg krijgt waarin essentiele vetzuren zitten, maar als je dat niet in het voer kan halen is het wel een goede aanvulling.
Helen G
Actief

MARC_S schreef:
Geer schreef:
Helen G schreef:

De furminator :eek: Moet Cleo dan in een bakje dat alle losse haren uittrekt? :N: Zo klinkt het in ieder geval wel :wink:

Ze heeft een gladharige vacht met een dikke ondervacht, een soort huskie-vachtje dat glad aanligt en hier en daar wel opstaat.

Maar als de furminator geluid maakt dan wordt het moeilijk met haar denk ik want dan vindt ze het eng :wink:
Mijn boerenfox heeft een ondervacht met een heel dun laagje dekharen. Als ze verhaart ligt het huis echt 3 weken lang vol....Deze ruiperiode duurde het om een een of andere reden langer dan normaal. Ze eet overigens al ruim 3 1/2 jaar volledig vers en barft daar al 3 jaar van.
Met de furminator heb ik vrijwel alle losse haren eruit geborsteld. Haar vacht is weer schitterend. Misschien een optie voor Cleo voor de volgende rui-periode.
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Geer schreef:Haha, het is gewoon een kammetje. Geen enge geluidjes, geen doosjes, geen sm-werktuigen...gewoon, een heel simpel kammetje. Maar wel een kammetje waarmee ik binnen no time van het haar wat uit mijn honden kwam een jurk had kunnen breien. Ik weet niet of het doet op jouw hond, maar je kan het altijd proberen. Kijk maar op www.furminator.nl :wink:
Het ziet er geweldig uit, maar allemachtig, wat duur! :eek:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Eline* schreef:
Geer schreef:Haha, het is gewoon een kammetje. Geen enge geluidjes, geen doosjes, geen sm-werktuigen...gewoon, een heel simpel kammetje. Maar wel een kammetje waarmee ik binnen no time van het haar wat uit mijn honden kwam een jurk had kunnen breien. Ik weet niet of het doet op jouw hond, maar je kan het altijd proberen. Kijk maar op www.furminator.nl :wink:
Het ziet er geweldig uit, maar allemachtig, wat duur! :eek:
Is dit niet zoiets als een herderhark? Daar haal ik bij Bowie ook al het donzige onderhaar mee weg en is vele malen goedkoper :wink:
loony
Zeer actief
Mijn ras(sen): working kelpie
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door loony »

over de henne zalm olie ben ik ook zeer tevreden en er bestaan ook brokken van, ze stinken verschrikkelijk maar de honden zijn er dol op en hun vachten staan heel mooi.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”