Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Dilemma...clickertraining en versvlees/brokken
Moderator: moderatorteam
- *Annieke*
- Actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder & Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
Dilemma...clickertraining en versvlees/brokken
Luna, mijn witte herder (15 maanden) heeft vanaf ongeveer 8-9 maanden (misschien al wel eerder, weet ik niet meer) versvlees gegeten. Eerst Smuldier en daarna Rodi. Toen ik haar kreeg (10 weken) at ze Arion brokken, ik heb haar toen na een paar maanden overgezet op FarmFood, maar daar kreeg ze zulke gele tanden van dat ik op zoek ging naar iets anders en dat werd dus KVV.
Nu ben ik de laatste tijd veel met clickertraining bezig, en tsja, dan heb ik toch 'vast voer' nodig als beloning... Ik kocht hiervoor altijd die zalm-pens-rund-kip botjes bij de dierenwinkel, maar ik begon toch te twijfelen aan de combinatie van deze 'snoepjes' met KVV. Er ging zo ongeveer per twee-2 1/2 dagen een zakje doorheen van 500 gram... en dat dus naast de Rodi.
Dat voelde voor mij niet goed, en dus ben ik op zoek gegaan naar een brok zonder granen en met zoveel mogelijk vlees. Ze krijgt nu Nutro Choice Sensitive Chicken/Rice, doet het hier goed op en het voordeel is dat ik de brokjes gewoon kan gebruiken om te trainen, het restant is dan haar maaltijd.
Toch zou ik het liefst een nog betere oplossing willen hebben, want nu krijgt ze dus weer iets viezere/gelere tanden en dat vindt ik ook zonde...
Iemand nog tips?
Nu ben ik de laatste tijd veel met clickertraining bezig, en tsja, dan heb ik toch 'vast voer' nodig als beloning... Ik kocht hiervoor altijd die zalm-pens-rund-kip botjes bij de dierenwinkel, maar ik begon toch te twijfelen aan de combinatie van deze 'snoepjes' met KVV. Er ging zo ongeveer per twee-2 1/2 dagen een zakje doorheen van 500 gram... en dat dus naast de Rodi.
Dat voelde voor mij niet goed, en dus ben ik op zoek gegaan naar een brok zonder granen en met zoveel mogelijk vlees. Ze krijgt nu Nutro Choice Sensitive Chicken/Rice, doet het hier goed op en het voordeel is dat ik de brokjes gewoon kan gebruiken om te trainen, het restant is dan haar maaltijd.
Toch zou ik het liefst een nog betere oplossing willen hebben, want nu krijgt ze dus weer iets viezere/gelere tanden en dat vindt ik ook zonde...
Iemand nog tips?
Zwitserse Witte Herder Luna, 8 jaar.
Mechelse Herder Fun, 6 maanden.
Mechelse Herder Fun, 6 maanden.
-
Natas.
- Zeer actief
- Contacteer:
-
Nina
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik voer vers, carnibest en zelf samengesteld, en maak ook zelf beloningen. Ik maak meestal voor een tijdje en dan gooi ik wat in de vriezer, in porties. De gekochte beloningen zijn aanzienlijk duurder dan de zelfgemaakte, en minder gezond, dus ik vind het zo een hele goede oplossing. Ik maak meestal lever- of viskoekjes en gedroogde stukjes lever.
Als even de tijd of zin voor zelf maken ontbreekt, gebruik ik die kleine trainers in verschillende smaken (die ik dan nog in 2 of 3 stukjes breek), knakworstjes (kip of rund, een knakworstje gaat hier in ongeveer 12 plakjes, dus heel dun gesneden) of rodi-worst.
Overigens: als ik veel train en ze dus veel snaaien, hou ik wel iets op het voer in, maar niet alles. Hier zijn ze allebei wat aan de schrale kant, dus het grootste gedeelte van de beloningen krijgen ze ook echt als extraatje, voor het extra werk wat ze verrichten.
Als even de tijd of zin voor zelf maken ontbreekt, gebruik ik die kleine trainers in verschillende smaken (die ik dan nog in 2 of 3 stukjes breek), knakworstjes (kip of rund, een knakworstje gaat hier in ongeveer 12 plakjes, dus heel dun gesneden) of rodi-worst.
Overigens: als ik veel train en ze dus veel snaaien, hou ik wel iets op het voer in, maar niet alles. Hier zijn ze allebei wat aan de schrale kant, dus het grootste gedeelte van de beloningen krijgen ze ook echt als extraatje, voor het extra werk wat ze verrichten.
Groetjes, Nina en Baloe

- Daantje*
- Zeer actief
Ik maak regelmatig zelf lever of viskoekjes. Vinden ze zalig, al vind ik het verschrikkelijk stinken, zeker als het in de oven staat :N:
En die zalm/kip enzo botjes die je gebruikt. Zijn toch van die kleine? Die gebruik ik ook vaak, dan breek ik ze nog in een hele hoop stukjes, zodat ze elke keer maar kleine beetjes krijgen.
En die zalm/kip enzo botjes die je gebruikt. Zijn toch van die kleine? Die gebruik ik ook vaak, dan breek ik ze nog in een hele hoop stukjes, zodat ze elke keer maar kleine beetjes krijgen.

-
judyandgeorge
- Vaste gebruiker
- stefanie
- Zeer actief
Re: Dilemma...clickertraining en versvlees/brokken
Ik snap je probleem niet helemaal.*Annieke* schreef:Luna, mijn witte herder (15 maanden) heeft vanaf ongeveer 8-9 maanden (misschien al wel eerder, weet ik niet meer) versvlees gegeten. Eerst Smuldier en daarna Rodi. Toen ik haar kreeg (10 weken) at ze Arion brokken, ik heb haar toen na een paar maanden overgezet op FarmFood, maar daar kreeg ze zulke gele tanden van dat ik op zoek ging naar iets anders en dat werd dus KVV.
Iemand nog tips?
KVV + snoepjes voelt niet goed en dus ga je over op een brok??Je denkt dus dat je geen snoepjes/beloningen kunt geven naast de KVV? Je kunt dan toch gewoon iets minder KVV geven als je veel beloningen hebt gegeven.
Sowieso zou ik het voer (voor jou nu dus brokken) niet gebruiken om ook te belonen. Een beloning moet heel lekker zijn, iets waar de hond graag iets voor doet. Dus niet het voer dat ie altijd al krijgt.
Je zegt dat ze het goed doet op deze brok maar ze krijgt wel weer vieze tanden. Ik zou zeggen: gewoon weer lekker KVV geven en om te trainen zoek je lekkere snoepjes. Bijv. die je al gaf?
- Moniek B.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Flatcoated en Golden Retriever
- Contacteer:
-
Sisboo
- Actief
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Ik heb helemaal geen verstand van clickertraining, dus vergeef me als ik iets stoms zeg. Maar is het echt nodig om zooooveel beloningen te geven? Ik kom net terug van training en dan krijgt hij gedurende dat uur ongeveer 10 van die kleine botjes en twee keer een stukje gekookte kip.*Annieke* schreef:Er ging zo ongeveer per twee-2 1/2 dagen een zakje doorheen van 500 gram... en dat dus naast de Rodi.
Of is dat normaal, zoveel snoep bij clickertraining?

Linda, Izzie en Bram
-
Sita
- Zeer actief
-
Flinn
-
Ari@ne
Dat doe ik ook met diezelfde botjes.BCLayD schreef:Ik maak regelmatig zelf lever of viskoekjes. Vinden ze zalig, al vind ik het verschrikkelijk stinken, zeker als het in de oven staat :N:
Bovendien.... we blijven Hollanders, hè
-
Nina
- Zeer actief
- Contacteer:
Vis drogen doe ik nooit, maar lever drogen doe ik als volgt: dunne plakken van je lever snijden, of kippenlevertjes hou ik heel, ongeveer een halve cm. snijden en die op een rek in de oven op 50 graden en dan heel langzaam laten drogen (ik laat kippenlever de hele nacht erin). Als ze bijna helemaal droog zijn, knip ik ze in dunne reepjes en dan gaan ze terug in de oven op keukenpapier nog een tijdje.Flinn schreef:Ik ben erg benieuwd hoe jullie de vis en de lever drogen?
Hoe hoog moet bijvoorbeeld de oven en snijd je het van te voren of achteraf in stukjes. Ik houd me aanbevolen voor jullie recepten.
alvast bedankt!
Groetjes, Nina en Baloe

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Lamshartjes in stukjes even koken met een geplette teen knoflook.
Daarna nog een tot twee minuten drogen in de magnetron op vol vermogen (750 bij mij). Ik leg er een stukje keukenpapier onder. Dat neemt het vocht beter op.
Rodiworst droog ik ook in de magnetron op keukenpapier. Krijg je niet van die kleffe handen.
Nettie
Daarna nog een tot twee minuten drogen in de magnetron op vol vermogen (750 bij mij). Ik leg er een stukje keukenpapier onder. Dat neemt het vocht beter op.
Rodiworst droog ik ook in de magnetron op keukenpapier. Krijg je niet van die kleffe handen.
Nettie
-
maart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Contacteer:
Ja, bij clickertraining moet je veel meer belonen. Iedere click is altijd een beloning.Zoek stok! schreef:Ik heb helemaal geen verstand van clickertraining, dus vergeef me als ik iets stoms zeg. Maar is het echt nodig om zooooveel beloningen te geven? Ik kom net terug van training en dan krijgt hij gedurende dat uur ongeveer 10 van die kleine botjes en twee keer een stukje gekookte kip.*Annieke* schreef:Er ging zo ongeveer per twee-2 1/2 dagen een zakje doorheen van 500 gram... en dat dus naast de Rodi.
Of is dat normaal, zoveel snoep bij clickertraining?
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Contacteer:
Hoi,
Je kunt ook van de KVV hele kleine balletjes draaien en die balletjes in de oven doen tot ze hard zijn. Dan heb je ook lekkere en verantwoorde beloningen en je kunt gemakkelijk berekenen hoeveel je van de maaltijd in moet houden om je hond niet te veel te voeren.
Je kunt ook van de KVV hele kleine balletjes draaien en die balletjes in de oven doen tot ze hard zijn. Dan heb je ook lekkere en verantwoorde beloningen en je kunt gemakkelijk berekenen hoeveel je van de maaltijd in moet houden om je hond niet te veel te voeren.
Groetjes, Karen
- britty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): KruisingEngelse Bulldog
maaltijden tijdens de traingen? Ben je niet bang voor maagtorsie?maart schreef:hier krijgt ze haar duck maaltijd tijdens de training (500 gram dus) en dan 's avonds enkel korrels (met nog een plak of 2 duck, anders eet ze de korrels niet
)
Life is not about the amount of breaths you take...its about the moments that take your breath away.