Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Runderstrot

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Runderstrot

Ongelezen bericht door Scooby »

Hoi allemaal,

Is een runderstrot een maaltijd of geef je dat gewoon 'recreatief'?
sylvia*
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sylvia* »

Dat ligt aan de rest van je voeding, hier kan runderstrot wel een maaltijd zijn maar dan hebben we het over strot met aardig wat aanhangend vlees en dan hebben we het erover dat mijn honden barfen en runderstrot een onderdeel uitmaakt van hun menu.
Afbeelding
Bas Rouge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beauceron
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Bas Rouge »

Voor mijn honden vormen de strotten ook onderdeel van hun menu. Maar je zou het ook best eens recreatief kunnen geven, zie niet in waarom niet. Zeker als je honden vaak vlees en/of KVV krijgen.
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Het ging me meer om de hoeveelheid. Ik vind zo´n runderstrot met vlees er aan best een grote hoeveelheid (en het is hier binnen een half uurtje op).
Fahrah
Actief

Ongelezen bericht door Fahrah »

Hoi Karen,

Ik geef er meestal 2 a 3 tegelijk en meng het met wat ander vlees en dan in twee porties voor Kaya en Milou als 1 avondmaaltijd.
groetjes,
Carolina
Afbeelding
Bas Rouge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beauceron
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Bas Rouge »

Scooby schreef:Het ging me meer om de hoeveelheid. Ik vind zo´n runderstrot met vlees er aan best een grote hoeveelheid (en het is hier binnen een half uurtje op).
De strotten die ik heb wegen 500-800 gram per stuk en er zit nog aardig wat vlees aan. Dat is dan een behoorlijk deel van hun dagrantsoen voor mijn beide grote honden (32 en 38 kilo), ze krijgen dan dat en niets meer of dat en nog een beetje van iets anders. Zij krijgen beide tussen de 800-1200 gram per dag. Voor Bolke (9 kilo) knip ik een stuk van het vlees af dat aan de strotten zit, hij krijgt dat.

Ik kan me goed voorstellen dat jouw doggen best 2 strotten zouden kunnen krijgen maar ik weet niet hoeveel zij eten per dag.
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Fahrah schreef:Hoi Karen,

Ik geef er meestal 2 a 3 tegelijk en meng het met wat ander vlees en dan in twee porties voor Kaya en Milou als 1 avondmaaltijd.
2 à 3 Runderstrotten?!? Hier weegt een runderstrot al bijna 800 gram! Ik heb het dus over een strot met alles er op en er aan, hè?
ignit
Zeer actief
Contacteer:

Re: Runderstrot

Ongelezen bericht door ignit »

Scooby schreef:Hoi allemaal,

Is een runderstrot een maaltijd of geef je dat gewoon 'recreatief'?
Het ligt er aan wat je er verder nog naast voert. Op zichzelf is een runderstrot of schapenstrot "goedkoop afval" dat je kunt verrijken door bijvoorbeeld de nek, de kop of longen en wat ribben bij te voeren: botten met vlees dus om het eiwitpatroon beter te maken..

Er zitten volgens de analyse van Dhont wel wat goede voedingsstoffen in strot en luchtpijp, maar voeding samenstellen op basis van de voedingstoffen die er in zitten zou ik niet aan beginnen... :denken: Je kunt af en toe een strot/luchtpijp van een of ander dier voeren, zodat je na verloop van een tijd alles wat er aan een een dier gevoerd hebt. Ik zie het echter niet als iets waarop je een maaltijd kunt baseren, zoals rauwe botten met vlees.

Vriendelijke groet,
Ignit Bekken. www.barf-natuurlijk.nl
Moet je hond gevoerd worden als een wolf - of kunnen wij beter voor onze honden zorgen dan de natuur voor haar wolven?
Fahrah
Actief

Ongelezen bericht door Fahrah »

Scooby schreef:
Fahrah schreef:Hoi Karen,

2 à 3 Runderstrotten?!? Hier weegt een runderstrot al bijna 800 gram! Ik heb het dus over een strot met alles er op en er aan, hè?
Bij mij op het werk worden ze opgehaald voor onderzoek en dan gaat het om de luchtpijp. Dus er zit dan niet zo heel veel extra's meer aan. Vaak zit de slokdarm er niets eens meer aan maar is het wel het geval dan hebben de doggies mazzel :wink: maar daarom geef ik dus extra vlees erbij. :mrgreen:
groetjes,
Carolina
Afbeelding
Charlotte*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Charlotte* »

Ik geef runderstrot als maaltijd.

Ik snij het in de gewenste hoeveelheid en dan smullen maar!
Groetjes van Charlotte
Afbeelding
Sennaruby
Zeer actief
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sennaruby »

Ik geef eens per week runderstrot dat ik reken als spiervlees. Ze vinden het heerlijk en ze zijn er mooi een tijdje zoet mee!

Groetjes,

Fieke
Afbeelding
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Sennaruby schreef:Ik geef eens per week runderstrot dat ik reken als spiervlees. Ze vinden het heerlijk en ze zijn er mooi een tijdje zoet mee!

Groetjes,

Fieke
Hier waren de strotten binnen een klein half uur op...
Sennaruby
Zeer actief
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sennaruby »

Dat vind ik best lang, een klein half uur. Hier zijn ze overal redelijk snel klaar mee, behalve met lamsnek of iets hardere, grote ribstukken en dan zijn het nog niet eens doggen, maar goldens...
Afbeelding
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Ik weet ook niet precies hoe lang het was, maar echt heel lang waren ze er in elk geval niet mee bezig, vond ik.
bianca83
Zeer actief

Ongelezen bericht door bianca83 »

Ik geef het hier gewoon als maaltijd, zonder iets anders erbij. Quasar krijgt er trouwens maar 1 en dan krijgt hij dat 's avonds. 's morgens heeft hij dan iets anders gegeten. 1 vind ik meer dan zat, 2 of 3 zou hij nooit opkrijgen.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”