Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Molossers
Moderator: moderatorteam
- Carmen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
- Aantal honden: 2
Molossers
Kun je bij molossers nooit meer dan twee honden tegelijk in huis houden denken jullie. Dit omdat teef/teef en reu/reu slecht samen kan.
Zou het wel kunnen met hele zachtaardige rassen erbij of hele verschillende groottes?
Zou het wel kunnen met hele zachtaardige rassen erbij of hele verschillende groottes?
- Mol
- Zeer actief
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Hoi Carmen,
Wij hebben hier ook twee teven en een reu en dat gaat prima.
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
- Carmen
- Zeer actief
- Carmen
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Contacteer:
Doorgaans niet zo erg als andere molossers kunnen zijn inderdaad.Carmen schreef:Maar DD zijn niet zo fel op seksegenoten of wel?Scooby schreef:Hoi Carmen,
Groetjes, Karen
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bullmastiff
- Contacteer:
-
- Actief
- Contacteer:
Je moet als baas de rangorde onder de honden in de gaten houden. En daar ook naar gedragen. Dat is een belangrijk onderdeel als je meerdere honden heb (en dan verschilt het nog per ras ivm het karakter)
Stel: Als de rangorde bepaalt is (1 knokpartijtje zo afdoende zijn) Dan is het zo dat de 'operhond' als eerste het koekie, aaitje en z'n eten krijgt. Op het moment dat jij de hond die lager staat in de rangorde eerst eten geeft, de eerste aandacht etc... Dan bepaal JIJ de rangorde (Als echte roedelleider) en wordt het knokken omdat de ander die (volgens de natuur) hoger staat zichzelf zal bewijzen.
(Hoeft overigens niet altijd, maar bij dominantere honden kan dit voorkomen)... Volgens mij is hier op het forum veeeeeeeel meer over te vinden dan wat ik nu schreef.
Stel: Als de rangorde bepaalt is (1 knokpartijtje zo afdoende zijn) Dan is het zo dat de 'operhond' als eerste het koekie, aaitje en z'n eten krijgt. Op het moment dat jij de hond die lager staat in de rangorde eerst eten geeft, de eerste aandacht etc... Dan bepaal JIJ de rangorde (Als echte roedelleider) en wordt het knokken omdat de ander die (volgens de natuur) hoger staat zichzelf zal bewijzen.
(Hoeft overigens niet altijd, maar bij dominantere honden kan dit voorkomen)... Volgens mij is hier op het forum veeeeeeeel meer over te vinden dan wat ik nu schreef.
- Carmen
- Zeer actief
Ik weet het en heb me er ook wel in verdiept hoor. Bij staffjes en andere rassen met seksegenotengerichteagressie (mooi woord voor galgjeBiG_G schreef:Je moet als baas de rangorde onder de honden in de gaten houden. En daar ook naar gedragen. Dat is een belangrijk onderdeel als je meerdere honden heb (en dan verschilt het nog per ras ivm het karakter)

Maar ik was wel benieuwd hoe het er bij mensen thuis toe gaat met meerdere molossers (en eigenlijk 00k staffjes) en ik denk zelf als je honden neemt met verschillende grootte en leeftijden dat je al heel veel problemen voorkomt
- Carmen
- Zeer actief
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Wat zou er nu beter werken? Meerdere teven of meerdere reuen????
Niet dat er hier één bijkomt hoor. Maar dat vraag ik me wel eens af.
Stel dat ik er hier nog een rott bij zou willen. Dan zou ik denk ik eerder voor een teef gaan. (gebeurt niet hoor!) Heb zo'n idee dat dat beter zou werken dan een reu.
Viel me op toen Birdy kwam, oké oké, is geen molosser
. Maar Spike had meer moeite met haar dan Daisy. Daisy heeft één keer 'verteld' dat ze de baas is en het was ok! En Spike heeft een paar weken lopen ouweh**ren.
Niet dat er hier één bijkomt hoor. Maar dat vraag ik me wel eens af.
Stel dat ik er hier nog een rott bij zou willen. Dan zou ik denk ik eerder voor een teef gaan. (gebeurt niet hoor!) Heb zo'n idee dat dat beter zou werken dan een reu.
Viel me op toen Birdy kwam, oké oké, is geen molosser

- Ursula
- Zeer actief
- monica
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boerboels,Staffords en Chihuahua's
- Ursula
- Zeer actief
Ja, ja!!!! Ik gooi niet zomaar hun sieraden weg....monica schreef:Maar hadden die reuen dan beide ook hun ballen nog ?

Die hadden ze gewoon nog hoor, ik heb ook nooit op 't punt gestaan ze te laten helpen, het is gewoon altijd goed gegaan.
Ik had uiteraard wel met alle scenario's rekening gehouden, maar gelukkig geen maatregelen hoeven nemen.
Life is great with a Molosser by your side!!!

-
- Actief
- Mijn ras(sen): De Kangal
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mastin de los Pirineos
- Contacteer:
- monica
- Zeer actief
Ursula schreef:Ja, ja!!!! Ik gooi niet zomaar hun sieraden weg....monica schreef:Maar hadden die reuen dan beide ook hun ballen nog ?![]()
![]()
Die hadden ze gewoon nog hoor, ik heb ook nooit op 't punt gestaan ze te laten helpen, het is gewoon altijd goed gegaan.
Ik had uiteraard wel met alle scenario's rekening gehouden, maar gelukkig geen maatregelen hoeven nemen.

vandaar dat ik het me afvroeg

- Carmen
- Zeer actief
-
- Zeer actief
Wij hadden eerst Magic (AmStaff reu) en Donar (Bordeaux reu) in huis toen Magic, Tank (AB reu) en Alano (CdB reu). Magic en Alano lagen elkaar niet zo en nadat Magic niet mee kon naar mijn werk en dus veel bij mijn tante was ging de relatie op een gegeven moment helemaal niet meer, Magic is uiteindelijk bij mijn tante gebleven (daar had hij meer dan bij mij) maar het was nog wel ook mijn hond. Tank en Magic waren 8 poten op 1 buik altjd geweest en altijd zo gebleven.
Nu heb ik dan Tank en Alano en ben op mijn gemak aanhet rondkijken voor nog een hond, het allerliefst heb ik weer een reu maar omdat ik met meerdere dingen rekening moet houden (o.a. mijn werk) zal het deze keer een teef worden (of ik moet tegen een soort Cousteautje aanlopen
)
Ik verwacht daar weinig problemen mee samen met de heren.
Nu heb ik dan Tank en Alano en ben op mijn gemak aanhet rondkijken voor nog een hond, het allerliefst heb ik weer een reu maar omdat ik met meerdere dingen rekening moet houden (o.a. mijn werk) zal het deze keer een teef worden (of ik moet tegen een soort Cousteautje aanlopen

Ik verwacht daar weinig problemen mee samen met de heren.
- Living XL
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mastiff!
- Contacteer:
Ikzelf heb 2 Staff-reuen, oke geen molossers, maar wel bekend om problemen met sexe-genoten.
No problemo bij ons thuis. Daarbij heb ik nog 1 Mastiff-teef.
Ook geen probleem, zijn altijd met z'n drietjes, ook eten ze alle 3 tegelijk en kluiven bij elkaar is ook geen probleem.

De fokker van Amiga, heeft ± 14 Mastiffs, waarvan maar 2 reuen en die zijn ook altijd bij elkaar,
zonder problemen.
Ook als ze een nest heeft, zijn de andere teven gewoon in de buurt.
Verder lopen er ook nog 1 mopshond en een aantal Cavaliertjes bij, ook geen probleem.
No problemo bij ons thuis. Daarbij heb ik nog 1 Mastiff-teef.
Ook geen probleem, zijn altijd met z'n drietjes, ook eten ze alle 3 tegelijk en kluiven bij elkaar is ook geen probleem.

De fokker van Amiga, heeft ± 14 Mastiffs, waarvan maar 2 reuen en die zijn ook altijd bij elkaar,
zonder problemen.
Ook als ze een nest heeft, zijn de andere teven gewoon in de buurt.
Verder lopen er ook nog 1 mopshond en een aantal Cavaliertjes bij, ook geen probleem.
Groetjes
Sandra
en een high 5 van Amiga, Perro & Meissie

In loving memory Bink 08-05-1999 / 25-11-2011
In loving memory Murphy 16-03-1998 / 29-04-2013
Sandra
en een high 5 van Amiga, Perro & Meissie

In loving memory Bink 08-05-1999 / 25-11-2011
In loving memory Murphy 16-03-1998 / 29-04-2013
- monica
- Zeer actief
- mister
- Actief
- Mijn ras(sen): Duitse Dog, Amerikaanse stafford
Mister is nu 2 jaar als hij 3 á 4 is zou ik er ook graag een tweede bij hebben.
Ook voor mij is het een vraag reu of teef. Persoonlijk liefst een reu omdat ik gewoon een echt reuenmens ben.
Andere kant heb zou dat wel goed gaan? Ik denk zelf dat een teef ook niet slim is loop veel samen mer een DD teef dan hoeft er echt geen andere reu in de buurt van zijn teef te komen.
Zou het voor mister anders zijn om er een reu bij te nemen of heb ik dan grote kans dat ze met z'n tweeen die ander reu wel even zullen leren?
iemand hier nog een gedachte over???
Ook voor mij is het een vraag reu of teef. Persoonlijk liefst een reu omdat ik gewoon een echt reuenmens ben.
Andere kant heb zou dat wel goed gaan? Ik denk zelf dat een teef ook niet slim is loop veel samen mer een DD teef dan hoeft er echt geen andere reu in de buurt van zijn teef te komen.
Zou het voor mister anders zijn om er een reu bij te nemen of heb ik dan grote kans dat ze met z'n tweeen die ander reu wel even zullen leren?
iemand hier nog een gedachte over???

Chantal en een liefdevolle fliebber van Mister
- Ursula
- Zeer actief
Hier zitten ze altijd samen. De BD's zaten ook altijd samen.monica schreef:maar als jullie bijv. weg gaan , boodschappen halen ofzo , zitten alle honden dan bij elkaar ? of heb je ze appart ?
Misschien als je ze lang uit elkaar haalt bijvoorbeeld met vakantie de één naar die en de ander naar een ander, dan heb je misschien de honden aan 't housen als je ze daarna weer bij elkaar zet maar daar heb ik zelf geen ervaring mee, bij mij zaten de jongens altijd saampjes.
Life is great with a Molosser by your side!!!

-
- Actief
- Contacteer:
Inge O schreef: nu gaat het redelijk goed, er zijn wat problemen tussen de oudste en de jongste,
Hou oud is de jongste? en hoe oud is de oudste?
Kan zijn dat je een roedelverschuiving gaat krijgen (of zelfs al gehad hebt).
Houd in dat de jongste nu boven de oudste wilt komen...
Kan he, hoeft niet...
-
- Zeer actief
Ja ze zitten hier altijd bij elkaar rio en Orson (2 fila brasileiroreuen)en Micron een klein spaans pepertje en regelmatig is daar Beau bij een boxerreu en de poezen uiteraard.monica schreef:
Ik zou er echt 2e reu bij durven nemen....maar als jullie bijv. weg gaan , boodschappen halen ofzo , zitten alle honden dan bij elkaar ? of heb je ze appart ?
Tot verleden jaar hadden we er ook nog een mastino bij dat was wel een teefje dat ging ook probleemloos.
De engelse bull op de foto is niet van ons dat was een opvanger die Tash lekker als kussentje gebruikte