Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Bruin brood

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Ari@ne

Bruin brood

Ongelezen bericht door Ari@ne »

Ik heb Jagger laatst een stukje bruin brood bij zijn brokjes gegeven.
Hij vond het heerlijk, maar nu wil hij alleen nog maar die brokjes eten als er bruin brood bij zit :roll: .
Kan dit kwaad? Overigens hebben de brokjes de overhand hoor.
bianca83
Zeer actief

Ongelezen bericht door bianca83 »

In bruinbrood zitten alleen maar heel erg veel granen. Ik zou het dus zeker niet door z'n eten gaan doen en er een gewoonte van maken. Een stukje kan echt geen kwaad af en toe dat krijgen ze hier ook weleens als ik wat over heb maar niet standaard elke dag :wink:
Afbeelding
amelie
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door amelie »

Saar krijgt het alleen heel af en toe als we een stukje korst over hebben o.i.d.
Maar zeker niet als maaltijd, het bestaat bijna alleen maar uit granen en dat is nou net wat een hond niet nodig heeft.

Ik zou denk ik zelf bij Jagger meteen stoppen met het bijgeven bij het voer, puur en alleen omdat je nu al aangeeft dat hij zijn eten nu al niet meer anders wil. Het is en blijft een teckel en manipuleren zou in de rasstandaard kunnen staan :mrgreen:
sylvia*
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sylvia* »

Gewoon een stukje brood kan geen kwaad , en ja het is graan maar ja dat zijn brokjes ook voor het grootste gedeelte
Afbeelding
Ari@ne

amelie schreef:Saar krijgt het alleen heel af en toe als we een stukje korst over hebben o.i.d.
Maar zeker niet als maaltijd, het bestaat bijna alleen maar uit granen en dat is nou net wat een hond niet nodig heeft.

Ik zou denk ik zelf bij Jagger meteen stoppen met het bijgeven bij het voer, puur en alleen omdat je nu al aangeeft dat hij zijn eten nu al niet meer anders wil. Het is en blijft een teckel en manipuleren zou in de rasstandaard kunnen staan :mrgreen:
Manipuleren :denken: . Hoe kom je erbij, Amelie! Een teckel en manipuleren :pffff: .
Maar serieus, ik begrijp dat granen dik maakt?
Sennaruby
Zeer actief
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sennaruby »

Graan kan inderdaad dik maken, dus probeer het zoveel mogelijk te beperken. Wat een ontzettend mooie tekkel is Jagger zeg!!

Groetjes,

Fieke
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Als hoofdmaaltijd is brood niet geschikt,maar over af en toe een stukje zou ik me niet druk maken hoor.
Als meneer zijn eten niet meer zonder brood wil eten zou ik meteen stoppen met het erbij te doen,want anders heb je kans dat ie steeds moeilijker gaat doen met eten.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

Ik kan me dat best voorstellen. Van elke dag brok zou ik ook flauw worden. Ik eet lekker en ik wil dat mijn honden ook lekker en gevarieerd eten :wink: . Geef je wel eens vlees?
Afbeelding
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Onze tekkel was 's ochtends vaak misselijk. We kregen toen het advies om haar voor de nacht een halve bruine boterham te geven. Dat doen we nu al 13 jaar, ze vindt het heerlijk en ze is al die tijd 's ochtends niet meer misselijk geweest, en ze is ook niet te dik :ok:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Ari@ne

Sennaruby schreef:Graan kan inderdaad dik maken, dus probeer het zoveel mogelijk te beperken. Wat een ontzettend mooie tekkel is Jagger zeg!!

Groetjes,

Fieke
Dank je wel :ok: :ok: .
Ari@ne

Hutsje schreef:Ik kan me dat best voorstellen. Van elke dag brok zou ik ook flauw worden. Ik eet lekker en ik wil dat mijn honden ook lekker en gevarieerd eten :wink: . Geef je wel eens vlees?
Ik meng de brokken 1 keer per dag met een beetje blikvoer. Ik vraag me af of hart ook mag, en zo ja, rauw of gekookt?
Wat het brood betreft: er gaan nu hooguit 3 kleine stukjes door, dus dat lijkt me niet teveel :denken: .
Ari@ne

Martijn schreef:Het ligt er aan wat je wil.
Wat voer je jagger? De meeste brokken zijn ook op graanbasis dus dan maakt het heel weinig uit of er een stukje brood bij zit.
Hij krijgt Royal Canin junior. Dat was op advies van een dierenspeciaalzaak. Toen ik hem net had heb ik het gemengd met dat wat hij bij de fokker kreeg.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Rana krijgt al jaren een volkorenboterham door haar brokken. Ze poepte te dun en dat is door dat brood sterk verbeterd.
Extra vlees zou ik niet aan brokken toevoegen. Dan krijgt de hond verhoudingsgewijs te veel eiwitten binnen.
Een paar stukjes brood lijkt me geen probleen toch?
Nettie
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

je geeft brokken, daar zit al veel graan in, brood heeft dat ook, je geeft zo teveel koolhydraten, zou je vers vlees geven dan zou het nog wel kunnen, nu zou ik er geen gewoonte van maken.
Blisje krijgt op een dag zeker 4 boterhammen, soms met pindakaas en soms droog, maar die eet ook gewoon vlees als maaltijd waardoor de verhouding eiwit/koolhydraten niet de overhand neemt naar de koolhydraten, een hond heeft amper koolhydraten nodig, beter vet en eiwit.
Hutsje
Zeer actief

Teckelgek schreef:
Hutsje schreef:Ik kan me dat best voorstellen. Van elke dag brok zou ik ook flauw worden. Ik eet lekker en ik wil dat mijn honden ook lekker en gevarieerd eten :wink: . Geef je wel eens vlees?
Ik meng de brokken 1 keer per dag met een beetje blikvoer. Ik vraag me af of hart ook mag, en zo ja, rauw of gekookt?
Wat het brood betreft: er gaan nu hooguit 3 kleine stukjes door, dus dat lijkt me niet teveel :denken: .
Blik is geen vlees :wink: . alles soorten vlees mogen, behalve varken. Ik zou het niet door de brokken doen maar als aparte maaltijd geven en altijd rauw. Er zijn ook veel complete vers voeders op de markt, oa Duck, Bibi, Rodi, Smuldier, Energique, etc. etc. Dat zijn complete maaltijden die bestaan uit grotendeels vlees.
Afbeelding
ignit
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door ignit »

Hutsje schreef:Blik is geen vlees :wink: . alles soorten vlees mogen, behalve varken. Ik zou het niet door de brokken doen maar als aparte maaltijd geven en altijd rauw.
Er zit in ieder geval wel wat vlees en vleesbouillon in blikvoer, al is het gekookt en betaal je wel erg veel voor wat vleesbouillon. :wink:

Verder is geen enkele reden om rauw varkensvlees te verbieden- behalve wanneer je iemand anders wilt opzadelen met je eigen angsten over ziektes die er ooit waren - 10-25 jaar geleden. :ok:

Vriendelijke groet,
Ignit Bekken.
www.barf-natuurlijk.nl
Hutsje
Zeer actief

ignit schreef:
Hutsje schreef:Blik is geen vlees :wink: . alles soorten vlees mogen, behalve varken. Ik zou het niet door de brokken doen maar als aparte maaltijd geven en altijd rauw.
Er zit in ieder geval wel wat vlees en vleesbouillon in blikvoer, al is het gekookt en betaal je wel erg veel voor wat vleesbouillon. :wink:

Verder is geen enkele reden om rauw varkensvlees te verbieden- behalve wanneer je iemand anders wilt opzadelen met je eigen angsten over ziektes die er ooit waren - 10-25 jaar geleden. :ok:

Vriendelijke groet,
Ignit Bekken.
www.barf-natuurlijk.nl
Ik verbied niets, het zou alleen mijn keuze niet zijn, niet alleen vanwege aujeski maar ook omdat het nogal vet is. Ik wil DUS NIET iemand opzadelen met angsten (van wie dan ook) over ziektes die er ooit waren - 10-25 jaar geleden. :ok:

Ook met vriendeljike groet.
Afbeelding
Cocochanel

Ongelezen bericht door Cocochanel »

ignit schreef:

Verder is geen enkele reden om rauw varkensvlees te verbieden- behalve wanneer je iemand anders wilt opzadelen met je eigen angsten over ziektes die er ooit waren - 10-25 jaar geleden.
---Als ik jou was,ging ik gauw een afspraak maken bij een DA,voor een educatieuurtje.
De voornaamste reden dat geen varkensvlees aan honden gegeven wordt is : Varkens worden helemaal platgespoten,dus ze krijgen heel erg veel inentingen en daardoor zou slecht zijn als je veel varkensvlees aan je hondjes zou geven...
En ik heb zelf ervoor gekozen om helemaal geen varkensvlees te geven aan mijn honden en ...wat ze krijgen,krijgen ze alleen gekookt/gestoomd...dus nooit rauw,gebakken of gerookt.
amelie
Zeer actief

Cocochanel schreef:Als ik jou was,ging ik gauw een afspraak maken bij een DA,voor een educatieuurtje.
Ja, dat zijn namelijk experts op het gebied van voeding :ok: :smile: :roll:
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Cocochanel schreef:
ignit schreef:

Verder is geen enkele reden om rauw varkensvlees te verbieden- behalve wanneer je iemand anders wilt opzadelen met je eigen angsten over ziektes die er ooit waren - 10-25 jaar geleden.
---Als ik jou was,ging ik gauw een afspraak maken bij een DA,voor een educatieuurtje.
De voornaamste reden dat geen varkensvlees aan honden gegeven wordt is : Varkens worden helemaal platgespoten,dus ze krijgen heel erg veel inentingen en daardoor zou slecht zijn als je veel varkensvlees aan je hondjes zou geven...
En ik heb zelf ervoor gekozen om helemaal geen varkensvlees te geven aan mijn honden en ...wat ze krijgen,krijgen ze alleen gekookt/gestoomd...dus nooit rauw,gebakken of gerookt.
Jij hebt er ook overduidelijk verstand van ja :smile:
Ari@ne

Het zou niet in me opkomen om varkensvlees te geven :19: .

Maar zou iemand me willen zeggen of rauw hart mag?

@Martijn: jij vroeg welke brokken ik gaf. Ik antwoordde Royal Canin junior. Zijn die oké? Zak is bijna op, dus ik kan overstappen op iets anders. Trouwens, al was de zak niet bijna op en deze brokken zijn niet goed.....
amelie
Zeer actief

Teckelgek schreef: Maar zou iemand me willen zeggen of rauw hart mag?

@Martijn: jij vroeg welke brokken ik gaf. Ik antwoordde Royal Canin junior. Zijn die oké? Zak is bijna op, dus ik kan overstappen op iets anders. Trouwens, al was de zak niet bijna op en deze brokken zijn niet goed.....
Rauw hart "mag" zeker!
De meningen over brokken zijn zéér verdeeld dus ik denk dat er geen eenduidig antwoord te geven is over RC junior.
Ik denk dat je, als je brokken wilt geven, niet zo slecht zit met RC.

Wat je ook zou kunnen doen, is in ieder geval het blikvoer er uit gooien en dat eventueel vervangen door rodi, smuldier, carnibest of iets vergelijkbaars. De meeste honden vinden dit heel lekker, het is makkelijk verkrijgbaar en het geeft vaak een betere ontlasting en vacht dan blikvoer.

Wij zijn nu overgestapt naar alleen maar smuldier compleet, aangevuld met rauw hart, rauwe kip, etc. en binnen een paar dagen kon je Saar zien opknappen. Ze heeft betere, kleinere drolletjes en haar vacht is steviger.
Ik zou graag willen BARFen met haar, maar dat is practisch niet haalbaar hier.
Rob*
Zeer actief

Cocochanel schreef:
ignit schreef:

:ok: idd, rauw is slecht voor honden, sommige rassen worden dan gevaarlijk van al dat bloed.
Natas.
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Natas. »

Cocochanel schreef: ...wat ze krijgen,krijgen ze alleen gekookt/gestoomd...dus nooit rauw,gebakken of gerookt.
Ja hoor, weer die riedel over niets rauw geven :roll:
Afbeelding
Ari@ne

Rob* schreef:
Cocochanel schreef:
ignit schreef:

:ok: idd, rauw is slecht voor honden, sommige rassen worden dan gevaarlijk van al dat bloed.
Oei :N: :N: .
Krijg ik dan een vechtteckel?
Rob*
Zeer actief

Teckelgek schreef:
Rob* schreef:
Cocochanel schreef:
ignit schreef:

Oei :N: :N: .

yep, eentje die alles en iedereen op ze pad verscheurt wat maar bloed in ze aderen heeft stromen...mens of dier!!!!!! :evil:
amelie
Zeer actief

Rob* schreef:
Teckelgek schreef: Oei :N: :N: .

yep, eentje die alles en iedereen op ze pad verscheurt wat maar bloed in ze aderen heeft stromen...mens of dier!!!!!! :evil:
Kan je nagaan wat er gebeurt als een sheltie rauw vlees eet... :N: :mrgreen:
Ari@ne

amelie schreef:
Rob* schreef:

Ohhhhhhhhh, daar moet je toch niet aan denken :N: .
Nachtmerries krijg ik daar van :mrgreen: .
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

amelie schreef:
Rob* schreef:

Nou daar is laatst een topic over geweest meen ik me te herinneren volgens mij gaan ze dan pitbulls en staffies uitputten om ze vervolgens te verslinden :smile: :smile: :smile: :smile:
Rob*
Zeer actief

Teckelgek schreef:
amelie schreef:
Rob* schreef:

Ohhhhhhhhh, daar moet je toch niet aan denken :N: .
Nachtmerries krijg ik daar van :mrgreen: .

daarom moet je vlees ook koken he, anders is het een reddeloze situatie :evil:
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”