Hij vond het heerlijk, maar nu wil hij alleen nog maar die brokjes eten als er bruin brood bij zit
Kan dit kwaad? Overigens hebben de brokjes de overhand hoor.
Moderator: moderatorteam
Manipulerenamelie schreef:Saar krijgt het alleen heel af en toe als we een stukje korst over hebben o.i.d.
Maar zeker niet als maaltijd, het bestaat bijna alleen maar uit granen en dat is nou net wat een hond niet nodig heeft.
Ik zou denk ik zelf bij Jagger meteen stoppen met het bijgeven bij het voer, puur en alleen omdat je nu al aangeeft dat hij zijn eten nu al niet meer anders wil. Het is en blijft een teckel en manipuleren zou in de rasstandaard kunnen staan

Ik meng de brokken 1 keer per dag met een beetje blikvoer. Ik vraag me af of hart ook mag, en zo ja, rauw of gekookt?Hutsje schreef:Ik kan me dat best voorstellen. Van elke dag brok zou ik ook flauw worden. Ik eet lekker en ik wil dat mijn honden ook lekker en gevarieerd eten. Geef je wel eens vlees?
Hij krijgt Royal Canin junior. Dat was op advies van een dierenspeciaalzaak. Toen ik hem net had heb ik het gemengd met dat wat hij bij de fokker kreeg.Martijn schreef:Het ligt er aan wat je wil.
Wat voer je jagger? De meeste brokken zijn ook op graanbasis dus dan maakt het heel weinig uit of er een stukje brood bij zit.
Blik is geen vleesTeckelgek schreef:Ik meng de brokken 1 keer per dag met een beetje blikvoer. Ik vraag me af of hart ook mag, en zo ja, rauw of gekookt?Hutsje schreef:Ik kan me dat best voorstellen. Van elke dag brok zou ik ook flauw worden. Ik eet lekker en ik wil dat mijn honden ook lekker en gevarieerd eten. Geef je wel eens vlees?
Wat het brood betreft: er gaan nu hooguit 3 kleine stukjes door, dus dat lijkt me niet teveel.

Er zit in ieder geval wel wat vlees en vleesbouillon in blikvoer, al is het gekookt en betaal je wel erg veel voor wat vleesbouillon.Hutsje schreef:Blik is geen vlees. alles soorten vlees mogen, behalve varken. Ik zou het niet door de brokken doen maar als aparte maaltijd geven en altijd rauw.
Ik verbied niets, het zou alleen mijn keuze niet zijn, niet alleen vanwege aujeski maar ook omdat het nogal vet is. Ik wil DUS NIET iemand opzadelen met angsten (van wie dan ook) over ziektes die er ooit waren - 10-25 jaar geleden.ignit schreef:Er zit in ieder geval wel wat vlees en vleesbouillon in blikvoer, al is het gekookt en betaal je wel erg veel voor wat vleesbouillon.Hutsje schreef:Blik is geen vlees. alles soorten vlees mogen, behalve varken. Ik zou het niet door de brokken doen maar als aparte maaltijd geven en altijd rauw.
![]()
Verder is geen enkele reden om rauw varkensvlees te verbieden- behalve wanneer je iemand anders wilt opzadelen met je eigen angsten over ziektes die er ooit waren - 10-25 jaar geleden.![]()
Vriendelijke groet,
Ignit Bekken.
www.barf-natuurlijk.nl

---Als ik jou was,ging ik gauw een afspraak maken bij een DA,voor een educatieuurtje.ignit schreef:
Verder is geen enkele reden om rauw varkensvlees te verbieden- behalve wanneer je iemand anders wilt opzadelen met je eigen angsten over ziektes die er ooit waren - 10-25 jaar geleden.
Jij hebt er ook overduidelijk verstand van jaCocochanel schreef:---Als ik jou was,ging ik gauw een afspraak maken bij een DA,voor een educatieuurtje.ignit schreef:
Verder is geen enkele reden om rauw varkensvlees te verbieden- behalve wanneer je iemand anders wilt opzadelen met je eigen angsten over ziektes die er ooit waren - 10-25 jaar geleden.
De voornaamste reden dat geen varkensvlees aan honden gegeven wordt is : Varkens worden helemaal platgespoten,dus ze krijgen heel erg veel inentingen en daardoor zou slecht zijn als je veel varkensvlees aan je hondjes zou geven...
En ik heb zelf ervoor gekozen om helemaal geen varkensvlees te geven aan mijn honden en ...wat ze krijgen,krijgen ze alleen gekookt/gestoomd...dus nooit rauw,gebakken of gerookt.
Rauw hart "mag" zeker!Teckelgek schreef: Maar zou iemand me willen zeggen of rauw hart mag?
@Martijn: jij vroeg welke brokken ik gaf. Ik antwoordde Royal Canin junior. Zijn die oké? Zak is bijna op, dus ik kan overstappen op iets anders. Trouwens, al was de zak niet bijna op en deze brokken zijn niet goed.....
Cocochanel schreef:---Als ik jou was,ging ik gauw een afspraak maken bij een DA,voor een educatieuurtje.ignit schreef:
De voornaamste reden dat geen varkensvlees aan honden gegeven wordt is : Varkens worden helemaal platgespoten,dus ze krijgen heel erg veel inentingen en daardoor zou slecht zijn als je veel varkensvlees aan je hondjes zou geven...
En ik heb zelf ervoor gekozen om helemaal geen varkensvlees te geven aan mijn honden en ...wat ze krijgen,krijgen ze alleen gekookt/gestoomd...dus nooit rauw,gebakken of gerookt.
Oei :N: :N: .Rob* schreef:Cocochanel schreef:---Als ik jou was,ging ik gauw een afspraak maken bij een DA,voor een educatieuurtje.ignit schreef:
idd, rauw is slecht voor honden, sommige rassen worden dan gevaarlijk van al dat bloed.
Teckelgek schreef:Oei :N: :N: .Rob* schreef:Cocochanel schreef:---Als ik jou was,ging ik gauw een afspraak maken bij een DA,voor een educatieuurtje.ignit schreef:
idd, rauw is slecht voor honden, sommige rassen worden dan gevaarlijk van al dat bloed.
Krijg ik dan een vechtteckel?
Ohhhhhhhhh, daar moet je toch niet aan denken :N: .amelie schreef:Kan je nagaan wat er gebeurt als een sheltie rauw vlees eet... :N:Rob* schreef:Teckelgek schreef: Oei :N: :N: .
yep, eentje die alles en iedereen op ze pad verscheurt wat maar bloed in ze aderen heeft stromen...mens of dier!!!!!!
Nou daar is laatst een topic over geweest meen ik me te herinneren volgens mij gaan ze dan pitbulls en staffies uitputten om ze vervolgens te verslindenamelie schreef:Kan je nagaan wat er gebeurt als een sheltie rauw vlees eet... :N:Rob* schreef:Teckelgek schreef: Oei :N: :N: .
yep, eentje die alles en iedereen op ze pad verscheurt wat maar bloed in ze aderen heeft stromen...mens of dier!!!!!!
Teckelgek schreef:Ohhhhhhhhh, daar moet je toch niet aan denken :N: .amelie schreef:Kan je nagaan wat er gebeurt als een sheltie rauw vlees eet... :N:Rob* schreef:Teckelgek schreef: Oei :N: :N: .
Nachtmerries krijg ik daar van.