Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Carnibest vraagjes

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Aantal honden: 1

Carnibest vraagjes

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Ja...ben ik weer eens :wink:

Omdat ik met mijn allergietest een stuk verder ben gekomen en ik nu toch voorzichtig wat ander voer dan alleen de CB ligth wil gaan geven, heb ik bij de vorige lading 5 rollen natuur en 5 rollen aktief meegenomen.

kan ik hem gerust zoals vanavond aktief geven en morgenvroeg ook en dan morgenavond weer een keer light?
En dan de dag erop een keer natuur?

Of is dat teveel afwisseling? nee toch?

Ik dacht, ik vraag het maar eens :mrgreen:
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Ik kan me niet voorstellen dat het niet kan, maar ben wel nieuwsgierig waarom je voor de actief bent gegaan. Waarom niet afwisselen in smaken? Dus lam/rijst, kip/rijst, natuurvoer en eend/rijst.

Rimpel heeft toch geen ondergewicht?

Dit staat er bij de productomschrijving van actief:
Deze voeding is zeer geschikt voor honden die prestaties moeten leveren. Denkende aan Border Collies in training, politiehonden, sledehonden en windhonden. Tevens is Carnibest Aktief ideaal voor honden die herstellende zijn van operaties en ziekten. Honden met ondergewicht kunnen kunnen met dit voer weer zeer snel op hun normale gewicht worden gebracht. Carnibest Aktief is tevens zeer geschikt voor zogende teven. Voor pups is Carnibest Aktief niet geschikt in verband met het hogere energie-gehalte, vanaf 12 maanden kan Aktief gegeven worden aan jonge honden.
Bevat: Vers rundvlees, verse kip, rijst, verse fijngemalen groenten, koudgeperste zonnebloem- en lijnzaadolie, vitaminen en mineralen.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

elke merk wat actief voer heeft heeft meer eiwit en vet, een hond die niet dus zo actief is of sport zou ik het nooit geven.
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Light en actief geven :denken: Daar zit best veel verschil in.

In light zit bv veel meer pens als in de andere vormen. Light doe je voor honden met een laag energie verbruik. Actief is voor honden die veel doen.
Wat precies het verschil is tussen actief en natuur weet ik niet. Volgens mij heeft actief wel meer stukjes (kraak?)been
mercedes2803
Zeer actief

even ter verduidelijking :wink:

Rimpel heeft bijna twee jaar lang Energique gehad...afwisselend 1 en 4 .
Sinds januari zit hij op CB light.

Omdat light voor honden met overgewicht is en voor honden die overgaan van brok op vers is het geschikt voer.
Maar mijn keus voor light was gebasseerrd op dat er geen kip in zat.
Omdat de allergietest nu een hele duidelijke allergie uitwijst naar vlooien wil ik hem toch wat variatie geven in de CB. en hem, als ie het er goed op doet permanent op natuur zetten.

Waarom?

Omdat hij van de light veel nodig is naar mijn idee.
Hij weegt 22 kilo maar krijgt 700 gram light per dag plus 1 of twee keer in de week 500 gram gore, ranzige pens, daarnaast doe ik 2 tot drie keer per week een maaltijd 100 gram CB en 300 gram BARF spul.
Dus 400 in totaal plus dus 350 CB portie van de andere maaltijd.

Kort gezegd krijgt hij dus meerder malen per week nog meer dan die 700 gram.
Aankomen doet ie voor geen centimeter en hij is op het punt dat ie schraal is.Hij is sinds januarie zeker een kilo of 2 afgevallen...en omdat ie al niets over heeft zie je dat toch wel.
Ik zie continue zijn ruggenwervel. Bij in en uit ademen, bij liggen en als hij snuffelt in het gras zie ik het ook.
Alleen wanneer hij kaarsrecht staat zie ik zijn ruggewervel niet. maar bij in en uitademen zie ik zijn ribben weer wel (een stuk of drie)

Ik ben niet knieperig of zo hoor....maar ik heb het idee dat hij best wat "meer" mag hebben.
Hij is niet super actief of zo...maar hij kan wel wat meer gebruiken.
HIj vreet alles keurig op...

Dus voor de probeer heb ik nu 5 rollen natuur en 5 rollen aktief meegenoemn...gewoon om te kijken wat ie ervan vindt hoor.
Ik was ook niet van plan het permanent op de aktief te zetten hoor...
Maar misschien is het een welkome afwisseling voor hem
En idd linda...misschien haal ik de lam en rijst en eend enr ijst er de volgende keer ook wel bij op als het geen punt is dat ik hem afwisseling biedt.

Als ik natuur ga voeren permanent dan ben ik misschien met 500 gram of 600 gram klaar...en valt hij er niet van af.
En tja...dat scheelt dan toch ook weer in de portomonee...
Light is een prima voer...maar ik zou het eigenlijk jammer vinden voor hem en mijn portomonee als hij daar 700 gram van moet hebben om een voldaan gevoel te krijgen terwilj hij het ook goed zou kunnen doen op natuur met af en toe aktief voor de lekkere bek en lam enr ijst en eend en rijst voor de afwisseling.

Hoop dat het nu wat duidelijker is :wink:
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

Kan best :wink:
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Als hij geen allergie heeft voor voeding en hij is niet te dik dan kun je volgens mij gewoon varieren binnen vers vlees. Ik ben ook niet knieperig voor mijn hond als het niet anders is, maar 700 gram voor een hond van 22 kilo :N: Als dat wat minder kan en hij is niet allergisch, doet het er goed op, dan maar liever wat minder.

Buffy van 15 kilo eet maar 200 gram Rodi per dag.

Anne
Natas.
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Natas. »

Nu gebleken is dat hij een vlooienallergie heeft en het dus waarschijnlijk niet van voer komt zou ik hem gewoon van alles geven hoor.
Voor variatie voor Raisa geef ik haar CB Light + Natuur + Eend, van Duck Lam&Rijst + Pens. Van alles wat dus :wink:

(ik kies overigens heel bewust voor ook Light erbij omdat Raisa (nog) geen aktieve hond is)
Afbeelding
sylvia*
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sylvia* »

Natas. schreef:Nu gebleken is dat hij een vlooienallergie heeft en het dus waarschijnlijk niet van voer komt zou ik hem gewoon van alles geven hoor.
Voor variatie voor Raisa geef ik haar CB Light + Natuur + Eend, van Duck Lam&Rijst + Pens. Van alles wat dus :wink:

(ik kies overigens heel bewust voor ook Light erbij omdat Raisa (nog) geen aktieve hond is)
De light versie is voor honden met een overgewicht of die snel de neiging hebben aan te zetten.
Afbeelding
Angelique25
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door Angelique25 »

jidde schreef:Light en actief geven :denken: Daar zit best veel verschil in.

Wat precies het verschil is tussen actief en natuur weet ik niet. Volgens mij heeft actief wel meer stukjes (kraak?)been
Schapevet bedoel je :roll:
Benji&Brenda
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Benji&Brenda »

starfleet schreef: Buffy van 15 kilo eet maar 200 gram Rodi per dag.
Anne
Dat vind ik dan weer vrij weinig :mrgreen:
Als ik rodi voer dan heeft mijn teckel van nog geen 8 kilo toch wel 300 gram per dag nodig wil ze niet afvallen...
Groetjes Brenda en een pootje van Britt en Bram - www.stativo.nl
Afbeelding
mercedes2803
Zeer actief

Rimpel heeft gisteravond en vandaag twee keer aktief gehad...ging erin als koek :mrgreen:
Morgen weer light...
En overmorgen avond dan eens natuur...
Kijken wat ie ervan maakt.

Volgens mij vind hij het allemaal wel lekker :mrgreen:

Poep is niet anders dan normaal...zal er morgen ook nog even op letten.
Natas.
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Natas. »

Jammie jammie voor Rimpel! :mrgreen:

sylvia* schreef:
Natas. schreef:Nu gebleken is dat hij een vlooienallergie heeft en het dus waarschijnlijk niet van voer komt zou ik hem gewoon van alles geven hoor.

De light versie is voor honden met een overgewicht of die snel de neiging hebben aan te zetten.
Rais is niet dik maar dat komt omdat ik haar redelijk weinig eten geef :wink:
Ze weegt nu 20 kilo en krijgt per dag 250 gr. CB/Duck, hooguit 300 gram. Naar mijn gevoel is ze én niet zo aktief én heeft de neiging om aan te zetten. Maar Light is maar 1 van de 5 'smaakjes' die ik geef.
Afbeelding
sylvia*
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sylvia* »

Benji&Brenda schreef:
Anne
Als ik rodi voer dan heeft mijn teckel van nog geen 8 kilo toch wel 300 gram per dag nodig wil ze niet afvallen...
Ik vind dat heel veel, mijn amerikanen teefjes wegen rond de 10 kilo en eten 200 gram per dag eentje eet er iets meer
Afbeelding
Sennaruby
Zeer actief
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sennaruby »

Afwisseling is juist goed en lekker voor je hond!
Als hij er qua ontlasting geen last van heeft, zou ik het gewoon lekker afwisselen!

Groetjes,

Fieke
Afbeelding
Angelique25
Zeer actief
Contacteer:

Sennaruby schreef:Afwisseling is juist goed en lekker voor je hond!
Als hij er qua ontlasting geen last van heeft, zou ik het gewoon lekker afwisselen!

Groetjes,

Fieke
Afwisseling is zeker altijd het beste, maar dan zou ze ook andere varianten erbij moeten nemen. Nu varieert ze met kip/rund, kip/rund en kip/rund :roll:
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Angelique25 schreef:

Bedoel je dat er in Carnibest geen bot zit maar stukjes hard schapenvet? :denken:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Angelique25 schreef:

Nee, ik denk dat Wendy de gemalen botten bedoeld die door de Carnibest Natuurvoeding zitten.
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

sylvia* schreef:
Benji&Brenda schreef:
Anne
Ik vind dat heel veel, mijn amerikanen teefjes wegen rond de 10 kilo en eten 200 gram per dag eentje eet er iets meer
Inderdaad, er wordt aangeraden om ongeveer 20-25 gram vers vlees per kilogram lichaamsgewicht te geven.
Lana en Levi van ongeveer 60 kilo krijgen ruim een kilo Carnibest per dag. Bono van 72 kilo krijgt 1,5 kilo per dag.
Angelique25
Zeer actief
Contacteer:

Scooby schreef:
Angelique25 schreef:

Nee, ik denk dat Wendy de gemalen botten bedoeld die door de Carnibest Natuurvoeding zitten.

:denken: Het ging over de Aktief en de daarin voorkomende witte blokjes, wat geen kraakbeen of bot is, maar schapevet. Je kunt het ook zo fijnprakken met een vork. Het bot is zo fijn gemalen dat je daar amper wat van terugvind.
Angelique25
Zeer actief
Contacteer:

Roelfien schreef:
Angelique25 schreef:

Bedoel je dat er in Carnibest geen bot zit maar stukjes hard schapenvet? :denken:
Dat zeg ik toch nergens :denken: maar de Aktief is ook Aktief omdat deze vetter is en niet omdat deze meer bot bevat.
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Angelique25 schreef:Het bot is zo fijn gemalen dat je daar amper wat van terugvind.
Nou, dan moet je toch echt beter kijken, want de stukjes fijngemalen botten kun je toch prima onderscheiden in de Natuurvoeding. Daar zitten stukjes tussen van een centimeter lang, die zie ik toch redelijk goed zitten.
Mauyak

Ongelezen bericht door Mauyak »

Scooby schreef:
Angelique25 schreef:Het bot is zo fijn gemalen dat je daar amper wat van terugvind.
Nou, dan moet je toch echt beter kijken, want de stukjes fijngemalen botten kun je toch prima onderscheiden in de Natuurvoeding. Daar zitten stukjes tussen van een centimeter lang, die zie ik toch redelijk goed zitten.
Ik heb toevallig de afgelopen dagen weer eens Cb gevoerd(Natuur)en daar zitten echt geen stukjes bot van 1 cm lang in hoor!Dat kan trouwens ook helemaal niet want dan zou een klein hondje er in kunnen stikken.Dan krijgt Cb denk ik wel wat schadeclaims van hondeneigenaren als het mis gaat.Bot op zich is niks mis mee,als een hond er zelf op kan kluiven maar zo stukjes van een centimeter door het voer stoppen kan niet.En nogmaals ben nog niks tegen gekomen in de Natuur voeding.
Angelique25
Zeer actief
Contacteer:

Scooby schreef:
Ik hoef niet te kijken, ik ga uit van eerdere bevindingen en wat de fabrikant aan info heeft gegeven en dat was: bot is compleet fijngemalen, om o.a. redenen die Mauyak hieronder aangeeft.
Maar nogmaals, het ging over de extra witte blokjes in de Aktief.
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Mauyak schreef:
Scooby schreef:
Ik heb toevallig de afgelopen dagen weer eens Cb gevoerd(Natuur)en daar zitten echt geen stukjes bot van 1 cm lang in hoor!Dat kan trouwens ook helemaal niet want dan zou een klein hondje er in kunnen stikken.Dan krijgt Cb denk ik wel wat schadeclaims van hondeneigenaren als het mis gaat.Bot op zich is niks mis mee,als een hond er zelf op kan kluiven maar zo stukjes van een centimeter door het voer stoppen kan niet.En nogmaals ben nog niks tegen gekomen in de Natuur voeding.
Wat vreemd; bij mij zitten ze er wel in? :denken: Niet alle stukjes bot zijn uiteraard zo groot, maar af en toe zit het er wel in. Maar ook de andere stukjes fijngemalen bot kun je goed zien zitten. (Hoewel dat de ene keer wel beter zichtbaar is dan de andere keer, dan kan per rol verschillen.)
Rob*
Zeer actief

Scooby schreef:
Mauyak schreef:
Scooby schreef:
Wat vreemd; bij mij zitten ze er wel in? :denken: Niet alle stukjes bot zijn uiteraard zo groot, maar af en toe zit het er wel in. Maar ook de andere stukjes fijngemalen bot kun je goed zien zitten. (Hoewel dat de ene keer wel beter zichtbaar is dan de andere keer, dan kan per rol verschillen.)

Tuurlijk zitten die er niet in, ik heb nu Blisje weer op Bibi gezet, en eerlijk gezegt zie ik niet eens verschil tussen de 2 merken, behalve me zak met geld dan, er zitten soms longstukkies in wat kan verwarren maar grote stukken bot van 1 cm niet hoor, en als jij ze wel hebt en een ander niet dan zit er verdomde veel verschil in van kwaliteit.....dan zou dus ook de voedingswaarde verschillen.
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Rob* schreef:
Scooby schreef:
Mauyak schreef:
Scooby schreef: Nou, dan moet je toch echt beter kijken, want de stukjes fijngemalen botten kun je toch prima onderscheiden in de Natuurvoeding. Daar zitten stukjes tussen van een centimeter lang, die zie ik toch redelijk goed zitten.

Tuurlijk zitten die er niet in, ik heb nu Blisje weer op Bibi gezet, en eerlijk gezegt zie ik niet eens verschil tussen de 2 merken, behalve me zak met geld dan, er zitten soms longstukkies in wat kan verwarren maar grote stukken bot van 1 cm niet hoor, en als jij ze wel hebt en een ander niet dan zit er verdomde veel verschil in van kwaliteit.....dan zou dus ook de voedingswaarde verschillen.

Ik zie het er ook gewoon tussen zitten hoor :19:
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Rob* schreef:Tuurlijk zitten die er niet in, ik heb nu Blisje weer op Bibi gezet, en eerlijk gezegt zie ik niet eens verschil tussen de 2 merken, behalve me zak met geld dan, er zitten soms longstukkies in wat kan verwarren maar grote stukken bot van 1 cm niet hoor, en als jij ze wel hebt en een ander niet dan zit er verdomde veel verschil in van kwaliteit.....dan zou dus ook de voedingswaarde verschillen.
Misschien een kwestie van wat beter kijken? Ik kan echt een stukje long nog wel onderscheiden van een stukje bot, hoor...
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Tamara en Bowie schreef:Ik zie het er ook gewoon tussen zitten hoor :19:
Het zit er ook gewoon tussen...
Rob*
Zeer actief

Scooby schreef:
Rob* schreef:Tuurlijk zitten die er niet in, ik heb nu Blisje weer op Bibi gezet, en eerlijk gezegt zie ik niet eens verschil tussen de 2 merken, behalve me zak met geld dan, er zitten soms longstukkies in wat kan verwarren maar grote stukken bot van 1 cm niet hoor, en als jij ze wel hebt en een ander niet dan zit er verdomde veel verschil in van kwaliteit.....dan zou dus ook de voedingswaarde verschillen.
Misschien een kwestie van wat beter kijken? Ik kan echt een stukje long nog wel onderscheiden van een stukje bot, hoor...
Dus is er kwaliteitsverschil, anders zou ik het ook zien, en als het erin zit dan is het best link spul voor jonge hondjes.
Nee je kan zo leuk lullen met je carnibest, maar het is duidelijk dat je een merk omhoog lult :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”