Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Royal Canin Mobility Special Diet/vraag voor Gerrit de Weerd

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Carel
Actief

Royal Canin Mobility Special Diet/vraag voor Gerrit de Weerd

Ongelezen bericht door Carel »

Even een vraag voor Gerrit de Weerd.
Mijn golden retriever van bijna 10 jaar begint verschijnselen van Arthrose te vertonen. Hij zakte afgelopen zaterdag finaal door zijn poten. Meteen naar de DA geweest. Die raadde mij het bovengenoemde voedsel te verstrekken. Zou je je mening hierover willen geven alsjeblieft. Ikzelf sta er sceptisch tegenover. Anderen mogen uiteraard ook reageren!
Wat zou het alternatief kunnen zijn? Glucosamine voedingssupplement?

Alvast Dank voor het antwoord!
Carel
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Ik ben dan wel geen Gerrit ( :mrgreen: ) maar ken wel iemand die het geeft aan het Dalmatiër met arthrose. Werkt echt super :ok: Maar je kunt ook een los supplement als sacha's blend / glucobest enz. geven. Werkt vaak ook goed :ok:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Geer
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Geer »

Ik zou liever kiezen voor een kwalitatief goed, los Glucosaminesupplement. Het voordeel daarvan is dat je precies kunt zien hoeveel jouw hond nodig heeft. Je kunt de dosering wat aanpassen, tot je precies op de dosering zit waar jouw hond het goed op doet. Het nadeel van Glucosaminebrokken is dat je je hond niet ineens veel meer of minder brokken kunt gaan geven, ik vind dat niet ideaal. Ik zou kiezen voor een kwalitatief goede voeding (liefst vers, maar ja, dat ben ik) en dan los een goed Glucosaminesupplement erbij geven :ok:
monica
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boerboels,Staffords en Chihuahua's
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door monica »

Een vriendin van mij geeft ook dat voer van Royal Canin aan haar hond , en zij is er dik tevreden over..
http://monoafotografie.wix.com/monoa-fotografie#
RIP Noa 19-12-2000 * 30-11-2011
RIP Harry 04-07-2004 * 15-08-2012
kiki78
Zeer actief
Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel

Ongelezen bericht door kiki78 »

weet je zeker dat het artrose is? Mijn Cairn zakte 2 maanden geleden ook door zijn achterhand, 2 weken later had hij buikkrampen, pijn die uitstraalde naar de buik. Na 2 dierenartsen bezoeken wist ik wel dat het in zijn rug moest zitten maar was nog niet veel verder. Totdat de fysiotherapeut voor de paarden op de manege was en zijn rug heeft nagekeken. Daan had een streng in zijn spier zitten. Na 1 week dagelijks uitgebreid masseren loopt hij weer goed. Af en toe schiet het er weer in maar dan krijg ik het er zo uit gemasseerd. Ik zou dus een fysio naar laten kijken.
Assie&Dessie
Actief
Mijn ras(sen): De Kangal

Ongelezen bericht door Assie&Dessie »

Ik geef dat voer sinds 2 maanden nu ook aan mijn hond en ben er erg tevreden over.Alles zit erin wat ik eerst als supplementen gaf.Ik ben niet zo van de brokken,maar mijn dierenarts heeft me echt overgehaald.Als ik geen verbetering zou zien,zou ik dus teruggaan naar mijn ouwe voer,maar.......ik zie echt verbetering,hij doet het er errug goed op!
Afbeelding
Liesbeth
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Assie&Dessie schreef:Ik geef dat voer sinds 2 maanden nu ook aan mijn hond en ben er erg tevreden over.Alles zit erin wat ik eerst als supplementen gaf.Ik ben niet zo van de brokken,maar mijn dierenarts heeft me echt overgehaald.Als ik geen verbetering zou zien,zou ik dus teruggaan naar mijn ouwe voer,maar.......ik zie echt verbetering,hij doet het er errug goed op!

??? Wat voerde je eerst???
Sorry hoor, ik heb het niet zo op Da'en en voedingsadviesen. Er zijn maar weinig DA'en die zich in voeding hebben verdiept.
Persoonlijk zou ik dus voor een versvoer gaan en dat zelf aanvullen met supplementen. De supplementen die in brokken zitten zijn vaak dusdanig minimaal dat ze nauwelijks effect hebben.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Assie&Dessie
Actief

Ik heb mijn hond nu na ruim een jaar operaties en ellende eindelijk waar ik hem wil hebben.Ik ben zo blij dat alles goed gaat dat ik nu niet durf te veranderen.......
Afbeelding
Carel
Actief

Liesbeth schreef:
Assie&Dessie schreef:Ik geef dat voer sinds 2 maanden nu ook aan mijn hond en ben er erg tevreden over.Alles zit erin wat ik eerst als supplementen gaf.Ik ben niet zo van de brokken,maar mijn dierenarts heeft me echt overgehaald.Als ik geen verbetering zou zien,zou ik dus teruggaan naar mijn ouwe voer,maar.......ik zie echt verbetering,hij doet het er errug goed op!

??? Wat voerde je eerst???
Sorry hoor, ik heb het niet zo op Da'en en voedingsadviesen. Er zijn maar weinig DA'en die zich in voeding hebben verdiept.
Persoonlijk zou ik dus voor een versvoer gaan en dat zelf aanvullen met supplementen. De supplementen die in brokken zitten zijn vaak dusdanig minimaal dat ze nauwelijks effect hebben.
Nutro Choice!
Carel
Actief

Mijn dierenarts kan mijn rug op. Van de 62 euro heb ik er slechts 30 teruggekregen. Ik denk dat hij een beetje beledigd is dat ik niet in het voer geloof. En hij verzekerde mij ervan dat ze niets verdienen op dit voer. We is er nu eerlijk? Ga een andere dierenarts zoeken.
Assie&Dessie
Actief

Tja......Carel,

Als je het niet erg vindt hou ik mijn dierenarts,ja.Hij is degene die mijn hond goed heeft gekregen na maaaaanden ellende en verkeerde operaties..dussss. Hij heeft me altijd gematst en geld interesseert hem geen hol.

Maar bedankt voor je advies :ok:
Afbeelding
Jasparov
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Jasparov »

Gerrit is met vakantie.

Geef een glucosamine supplement bij de voeding. De hoeveelheid gluco die in de voeding toegevoegd wordt is net genoeg ter onderhoud van de gewrichten. Bij problemen adviseren we een supplement erbij te geven.
En Rc is geexpandeerd daar kan glucosamnie niet tegen , wat zit er dan werkelijk in die brok na productie?
Groeten Ursula
Carel
Actief

Ik denk dat Boy helemaal geen artrose heeft, maar hartproblemen.
Zakte zaterdag weer in elkaar. Hij hijgde als een bezetene en zijn hart ging goed tekeer. Ik denk dat hij aan het aftakelen is, het is niet anders.
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

Carel schreef:Ik denk dat Boy helemaal geen artrose heeft, maar hartproblemen.
Zakte zaterdag weer in elkaar. Hij hijgde als een bezetene en zijn hart ging goed tekeer. Ik denk dat hij aan het aftakelen is, het is niet anders.
Heb je zijn hart niet laten controleren dan? Er zin geode medicijnen voor.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”