Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Het verschil

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

DogDalton
Zeer actief
Mijn ras(sen): Galgo Espagnol
Aantal honden: 5

Het verschil

Ongelezen bericht door DogDalton »

Zoals ik eerder al schreef wil ik overgaan op Farmfood,heb nu nog anderhalve zak en wil dan langzaamaan overgaan op farmfood.Nu heb ik 2 vraagjes,mij is aangeraden om met behulp van pens langzaam over te gaan.Dus eerst wat pens bij de oude brokken en dan de oude brokken langzaam afbouwen totdat je alleen de pens overhoudt,dan 3 dagen alleen op de vuile pens en dan langzaamaan de nieuwe brokken erbij.Is dit wel goed?

En dan nog een vraagje,de brokken die ik nu geef zijn geexpandeerd en farmfood is geperst en dus wat zwaarder.Lopen rassen die gevoelig zijn voor maagkantelingen dan niet meer risico omdat de brokken zwaarder zijn?
Afbeelding
Tamara, Jada, Viento, Kid, Tanja, Evita en Rosa
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door cloris »

Ik zou niet gaan mengen met je oude brok en pens, gewoon pens geven.
Ik ben gewoon een dag of 2 pens gaan voeren, toen een week versvlees compleet en toen over gestapt op Farmfood.
De enigste fout die ik toen heb gemaakt is dat ik vermoedelijk teveel gaf en dat doe je als snel met FF :mrgreen:
Ze mogen er gerust minder van hebben en de juiste hoeveelheid moet je gewoon even vinden.
Geperste brokken vallen m.i. sneller uiteen en zwellen niet op :wink:
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
DogDalton
Zeer actief

Dus eigenlijk is een geperste brok beter bij grotere rassen?Ik dacht altijd dat je niet zomaar ineens mag stoppen met de oude brok maar dat je het moet afbouwen. :denken:
Afbeelding
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

DogDalton schreef:Dus eigenlijk is een geperste brok beter bij grotere rassen?Ik dacht altijd dat je niet zomaar ineens mag stoppen met de oude brok maar dat je het moet afbouwen. :denken:
Nou afbouwen heb ik nooit gedaan eigenlijk... want geperst en geexpandeerd door elkaar vind ik geen goede optie en geexpandeerd met vlees ook niet vandaar.
Plus dat de overgang van brok naar pens/compleet versvlees over het algemeen heel makkelijk gaat.
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
DogDalton
Zeer actief

Oh ok,bedankt voor de tip.
Afbeelding
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Contacteer:

Re: Het verschil

Ongelezen bericht door Scooby »

DogDalton schreef:En dan nog een vraagje,de brokken die ik nu geef zijn geexpandeerd en farmfood is geperst en dus wat zwaarder.Lopen rassen die gevoelig zijn voor maagkantelingen dan niet meer risico omdat de brokken zwaarder zijn?
Hoi Tamara,

Juist niet! Geperste brokken vallen uit elkaar in de maag, waardoor de kans op een maagtorsie kleiner is dan bij ge-expandeerde brokken die enorm opzwellen in de maag.
Leg maar eens een brokje Farmfood en een brok van het voer wat Dalton nu krijgt in een bakje water en kijk wat ermee gebeurt...
DogDalton
Zeer actief

Dat wist ik dus helemaal niet,ben erg benieuwd hoe Dalton gaat reageren op de brok.Ben een beetje huiverig om over te gaan omdat hij toen zo erg ziek was toen hij die voedselallergie kreeg,heb toen veel problemen met hem gehad.Ik hoop echt dat hij het goed gaat doen op de farmfood.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”