Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Flatazor

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Nanuq
Vaste gebruiker

Flatazor

Ongelezen bericht door Nanuq »

Kent er iemand dit voer? Het lijkt mij op het eerste zicht wel goed, maar ik had er tot vanmiddag nog nooit van gehoord. Als iemand hier ervaring mee heeft, ik hoor het graag :wink:

(http://www.flatazor.com/)
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

Als hoofdbestandeel zit er mais in, dus nee naar mijn mening is het geen goede brok voor een hond.

Een hond is een vleeseter,dus aan voeding waarvan het grootste gedeelte uit mais bestaat heeft een hond niets.
Mauyak

Re: Flatazor

Ongelezen bericht door Mauyak »

Nanuq schreef:Kent er iemand dit voer? Het lijkt mij op het eerste zicht wel goed, maar ik had er tot vanmiddag nog nooit van gehoord. Als iemand hier ervaring mee heeft, ik hoor het graag :wink:

(http://www.flatazor.com/)
Het is in het Frans geschreven... :roll: En een onbekend merk zou ik zelf nooit geven.
Nanuq
Vaste gebruiker

pooh schreef:Als hoofdbestandeel zit er mais in, dus nee naar mijn mening is het geen goede brok voor een hond.

Een hond is een vleeseter,dus aan voeding waarvan het grootste gedeelte uit mais bestaat heeft een hond niets.
Hu? Mais?
Het leek mij juist goed omdat het hoofdingrediënt vlees is. Het gaat wel om de variant super premium. De anderen (zo die er al zijn) heb ik niet bekeken.
Maar ik kreeg vandaag een proefzakje mee, met een folder, en juist omdat vlees bovenaan de ingrediëntenlijst prijkt (in tegenstelling tot RC) leek het me wel interessant. Het is wel nog ietsjes duurder :roll:
Blijkbaar is het voer in Frankrijk wel goed bekend, dus ik was effe benieuwd of iemand er misschien ervaring mee had.
pooh
Zeer actief

Ik heb de English version gelezen en daar noemen ze mais als eerste, vandaar mijn antwoord :wink:

Kun je misschien even overtypen wat er op het proefzakje zelf staat?
Nanuq
Vaste gebruiker

gedehydreerd vlees van kip, eend, kalkoen (24%), zetmeel, maïs, gedehydreerd vlees, gedehydreerde vis uit Noorwegen, bietenpulp, rijst, dierlijk vet, eendenvet, lijnzaad, hydrolysaten van gevogelte, maïsgluten, eipoeder, soja-olie

Dit is het ingrediëntenlijstje van de variant prestige maxi junior. Komt redelijk overeen met de variant prestige form adult, behalve dat daar geen rijst en zetmeel in het lijstje voorkomt.
pooh
Zeer actief

Inderdaad, 24% "vlees" in een brok is best een hoog percentage.
Het blijft toch altijd gokken wat ze bedoelen met vlees in een brok :wink:
Nanuq
Vaste gebruiker

Ja, vandaar ook mijn vraag naar ervaringen van anderen toe :wink: Ik ben dus benieuwd, maar blijkbaar is het voor iedereen hier net zo onbekend als voor mijzelf :19:
sylvia*
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sylvia* »

Nanuq schreef:Ja, vandaar ook mijn vraag naar ervaringen van anderen toe :wink: Ik ben dus benieuwd, maar blijkbaar is het voor iedereen hier net zo onbekend als voor mijzelf :19:
Mais en soja zijn de twee grote veroorzakers van problemen bij de hond.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”