Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vuile pens
Moderator: moderatorteam
- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
Vuile pens
Ik heb vuile pens voor Bowie, en toen ik het uit de vriezer haalde heb ik het even goed bekeken
Nou zag ik dat er een soort wit/gele klomp aan zit
Is dit iets van vet ofzo? Dat kan ik gewoon geven? De pens is in stukken van een kilo, Bowie krijgt normaal gesproken 3 maaltijden op een dag. Hoeveel geef je dan ter vervanging van 1 maaltijd?
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Hoi Tamara,
Ik zou er twee maaltijden van 500 gram van maken.
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
- Sjalot
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler - Aantal honden: 1
- Contacteer:
-
ignit
- Zeer actief
- Contacteer:
Als je hond nog nooit pens heeft gehad, zou ik eerst een beetje uitproberen - er zijn honden die goed aan de dunne gaan als ze voor het eerste vuile pens krijgen.
Ignit Bekken
www.barf-natuurlijk.nl
Ignit Bekken
www.barf-natuurlijk.nl
- Tamara.
- Zeer actief
Ook als ze elke dag kvv krijgt en zo nu en dan wat barf materiaal?ignit schreef:Als je hond nog nooit pens heeft gehad, zou ik eerst een beetje uitproberen - er zijn honden die goed aan de dunne gaan als ze voor het eerste vuile pens krijgen.![]()
Ignit Bekken
www.barf-natuurlijk.nl
- ducktails
- Actief
- Contacteer:
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Hier hebben ze in elk geval nooit problemen gehad met vuile pens.Tamara en Bowie schreef:Ook als ze elke dag kvv krijgt en zo nu en dan wat barf materiaal?ignit schreef:Als je hond nog nooit pens heeft gehad, zou ik eerst een beetje uitproberen - er zijn honden die goed aan de dunne gaan als ze voor het eerste vuile pens krijgen.![]()
Ignit Bekken
www.barf-natuurlijk.nl
Groetjes, Karen
- Tamara.
- Zeer actief
Ik verwacht eerlijk gezegd ook geen problemen. Maar toch wel fijn dat er even op gewezen wordt dat het kan gebeurenScooby schreef:Hier hebben ze in elk geval nooit problemen gehad met vuile pens.Tamara en Bowie schreef:Ook als ze elke dag kvv krijgt en zo nu en dan wat barf materiaal?ignit schreef:Als je hond nog nooit pens heeft gehad, zou ik eerst een beetje uitproberen - er zijn honden die goed aan de dunne gaan als ze voor het eerste vuile pens krijgen.![]()
Ignit Bekken
www.barf-natuurlijk.nl
Bowie heeft nog nooit last gehad van eten, en is nu toch wel gewend aan het een en ander.
- Lies en co
- Zeer actief
-
Mauyak
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
Ik ga dus noooooit vuile pens geven. Gadver de gadver!!!!!!!!!!!Lies en co schreef:Soms kunnen er wel 'vuile' dingen in pens hangen hoor. Eergisteren deed ik hier een pens in stukken, en er was zo'n bobbel op. Toen ik hem lossneed, kwam er een scheur in en kwam er een hele boel etter uit. Bah!!! Ik veronderstel dat dit een koe met een maagzweer was, ofzo??
(Bram eet het toch niet hoor, maar nu heb ik weer een extra reden)

Linda, Izzie en Bram
-
Sita
- Zeer actief
Helemaal mee eensZoek stok! schreef:Ik ga dus noooooit vuile pens geven. Gadver de gadver!!!!!!!!!!!Lies en co schreef:Soms kunnen er wel 'vuile' dingen in pens hangen hoor. Eergisteren deed ik hier een pens in stukken, en er was zo'n bobbel op. Toen ik hem lossneed, kwam er een scheur in en kwam er een hele boel etter uit. Bah!!! Ik veronderstel dat dit een koe met een maagzweer was, ofzo??
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

- *tweety*
- Zeer actief
- Tamara.
- Zeer actief
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
Jij denkt dat dat niet door het voer zit wat je nu geeft? Dat zie je nl nietZoek stok! schreef:Ik ga dus noooooit vuile pens geven. Gadver de gadver!!!!!!!!!!!Lies en co schreef:Soms kunnen er wel 'vuile' dingen in pens hangen hoor. Eergisteren deed ik hier een pens in stukken, en er was zo'n bobbel op. Toen ik hem lossneed, kwam er een scheur in en kwam er een hele boel etter uit. Bah!!! Ik veronderstel dat dit een koe met een maagzweer was, ofzo??

-
ignit
- Zeer actief
- Contacteer:
Perfect!Tamara en Bowie schreef:Bowie heeft er ontzettend van genoten![]()
![]()
Hopelijk is het verhaal aan de andere kant ook zo positief!
Ignit Bekken
www.barf-natuurlijk.nl
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Het ging even om dat etter verhaalHutsje schreef:Jij denkt dat dat niet door het voer zit wat je nu geeft? Dat zie je nl nietZoek stok! schreef:Ik ga dus noooooit vuile pens geven. Gadver de gadver!!!!!!!!!!!Lies en co schreef:Soms kunnen er wel 'vuile' dingen in pens hangen hoor. Eergisteren deed ik hier een pens in stukken, en er was zo'n bobbel op. Toen ik hem lossneed, kwam er een scheur in en kwam er een hele boel etter uit. Bah!!! Ik veronderstel dat dit een koe met een maagzweer was, ofzo??
Bram eet geen dingen die hij zelf nog uit elkaar moet trekken. Ik heb van alles en nog wat geprobeerd, maar helaas. Carnibest is gemalen, dus dat eet hij wel.

Linda, Izzie en Bram
-
astrid
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers
Je moet natuurlijk helemaal zelf weten wat je voert, maar hier wil ik toch even op reageren.Zoek stok! schreef:
Bram eet geen dingen die hij zelf nog uit elkaar moet trekken. Ik heb van alles en nog wat geprobeerd, maar helaas. Carnibest is gemalen, dus dat eet hij wel.
Ik had ook zo'n moeilijke eter, dacht ik. Kira.
Kippenvleugels, lap pens, rundvlees, gewoon een stuk kip, noem maar op en ze moest het niet. Ze snuffelde er eens aan en liep weg.
Bibi moest ze ook niet, ze nam een hapje en spuugde het weer uit.
Ik ben het eigenlijk gewoon allemaal maar blijven aanbieden, soms in kleinere stukken gemaakt en soms ook niet. En als ze het echt niet at, kreeg ze brokken.
En nu is het kwartje gevallen en draait ze haar hand niet om voor een lamsstaart of een lekkere lap pens. Zomaar ineens, van de ene op de andere dag.
Dus als je ooit nog eens wat anders wil geven aan Bram, gewoon blijven aanbieden
- Tamara.
- Zeer actief
Dat etter verhaal had ik ook niet moeten lezen voordat ik het gafZoek stok! schreef:Het ging even om dat etter verhaalHutsje schreef:Jij denkt dat dat niet door het voer zit wat je nu geeft? Dat zie je nl nietZoek stok! schreef:Ik ga dus noooooit vuile pens geven. Gadver de gadver!!!!!!!!!!!Lies en co schreef:Soms kunnen er wel 'vuile' dingen in pens hangen hoor. Eergisteren deed ik hier een pens in stukken, en er was zo'n bobbel op. Toen ik hem lossneed, kwam er een scheur in en kwam er een hele boel etter uit. Bah!!! Ik veronderstel dat dit een koe met een maagzweer was, ofzo??
(Bram eet het toch niet hoor, maar nu heb ik weer een extra reden)![]()
Ik vind het wel mooi om te zien, dat Bowie weet wat ze met het eten moet doen. Eten waar ze meer voor moet doen dan kauwen he
-
Benji&Brenda
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Teckel
- Contacteer:
Dat etter verhaal had ik ook niet moeten lezen voordat ik het gafTamara en Bowie schreef: Het ging even om dat etter verhaal![]()
Ik vind het wel mooi om te zien, dat Bowie weet wat ze met het eten moet doen. Eten waar ze meer voor moet doen dan kauwen he
Niet???
Even lekker in je mond nemen met je handen erop staan en lekker aan scheuren. Flauw hoor dat je dat niet even voor wilt doen
-
Charlotte*
- Zeer actief
Lijkt idd wel op een maagzweer!Lies en co schreef:Soms kunnen er wel 'vuile' dingen in pens hangen hoor. Eergisteren deed ik hier een pens in stukken, en er was zo'n bobbel op. Toen ik hem lossneed, kwam er een scheur in en kwam er een hele boel etter uit. Bah!!! Ik veronderstel dat dit een koe met een maagzweer was, ofzo??
Ik heb dat wel eens met een soort bloedbel gehad. Zat een rode bult op en toen ik die open sneed kwam er een soort bloed stroop uit.
Heb het eruit geknipt en de rest van de lap aan de honden gegeven.
-
Bas Rouge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Beauceron
- Aantal honden: 3
-
jelle
- Zeer actief
Ligt natuurlijk ook een beetje aan het formaat van je hond. Voor een berner moet een kilo wel kunnen denk ik, maar dan zou er niet zo heel veel meer meer nodig moeten zijn die dag. Hier (Bouvier en Sint Bernard) eten ze samen twee kilo pens, Ferro iets minder dan een kilo en Ymke iets meer, en dan krijgen ze verder meestal niets extra's die dag.
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
- Tamara.
- Zeer actief
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Hoi Martijn,Martijn schreef:Een kilo pens op 1 dag?Scooby schreef:Hoi Tamara,
Mijn honden eten samen 1 een kilo en dan zijn ze echt volgevreten.
Jouw honden zijn ook een stukje kleiner dan een Berner Sennenhond, he?
Hier krijgen ze ook een kilo pens op een dag (in twee maaltijden) en dan krijgen ze die dag verder niets meer.
Groetjes, Karen
-
ignit
- Zeer actief
- Contacteer:
-
tineke
Onze honden eten ook regelmatig pens en vinden het herlijk.
Er zit nog van alles aan soms een hele sliert waarvan ik niet ens wil weten wat het is
Er zitten soms hele gevulde stukken tussen met verteerd gras erin heerlijk vinden ze het.
Allen voor Micron snij ik wat af de rest mag werken voor het voedsel dus krijgen ze een hele pens waar ze aan moeten scheuren en doen.
Rio heeft daar overigens geen enkele moeite mee want wat die doorslikt is echt ongelofelijk. :N:
Beau krijgt ongeveer 1 kilo,Rio anderhalf kilo en Orson 2 kilo en dat in een keer,ze krijgen zowiezo bij ons maar 1 keer per dag te eten.
Na het verorberen hiervan gaan ze heerlijk uitbuiken op de bank of in de mand.
Er zit nog van alles aan soms een hele sliert waarvan ik niet ens wil weten wat het is
Er zitten soms hele gevulde stukken tussen met verteerd gras erin heerlijk vinden ze het.
Allen voor Micron snij ik wat af de rest mag werken voor het voedsel dus krijgen ze een hele pens waar ze aan moeten scheuren en doen.
Rio heeft daar overigens geen enkele moeite mee want wat die doorslikt is echt ongelofelijk. :N:
Beau krijgt ongeveer 1 kilo,Rio anderhalf kilo en Orson 2 kilo en dat in een keer,ze krijgen zowiezo bij ons maar 1 keer per dag te eten.
Na het verorberen hiervan gaan ze heerlijk uitbuiken op de bank of in de mand.
- Tamara.
- Zeer actief
- Chezzies
- Zeer actief
- Contacteer:
Vandaag hebben de twee rotties en de dog weer per stuk een kilo in een keer naar binnen gewerkt ...vanmorgen hadden ze geen eten gehad en nu mogen ze lekker uitbuiken.Scooby schreef:Hoi Martijn,Martijn schreef:Een kilo pens op 1 dag?Scooby schreef:Hoi Tamara,
Mijn honden eten samen 1 een kilo en dan zijn ze echt volgevreten.
Jouw honden zijn ook een stukje kleiner dan een Berner Sennenhond, he?
Hier krijgen ze ook een kilo pens op een dag (in twee maaltijden) en dan krijgen ze die dag verder niets meer.