Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

levensgevaarlijk die golden retrievers!!

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Annemieke82
Vaste gebruiker

levensgevaarlijk die golden retrievers!!

Ongelezen bericht door Annemieke82 »

Mn zus gister op bezoek gehad. Ze had dit weekend een mevrouw gesproken die les geeft op een hondenschool....het gesprek kwam op honden, en ze vertelde dat ik een hondje heb, dat ik naar een hondenschool ga waar ze positief trainen, en...dat ik een golden heb. Nou, zei die mevrouw, die golden retrievers hebben hele nare trekjes, daar moet je heel goed mee uitkijken! Het zijn agressieve honden! :mrgreen: Mn zus zei nog: ja maar ze heeft m bij een hele goede fokker vandaan hoor, die zal daar toch echt wel op letten.
Maakt niks uit volgens die mevrouw, zit gewoon in het ras :mrgreen: :mrgreen:
En opvoeden d.m.v. positief belonen was al helemaal verkeerd, je moet ze namelijk goed aanpakken! :denken:
Ik moet zo lachen om dit soort mensen, echt totaal geen idee waar ze het over hebben :mrgreen:
En dan mn zus die nog vroeg: zijn ze echt niet agressief? :smile: Jawel, Atlas is levensgevaarlijk, zie je dat dan niet? :mrgreen:
Afbeelding
Ozzfest
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ozzfest »

Het klopt wel dat Golden Retrievers nogal eigenwijs en oostindischdoof kunnen zijn(mn ouders hebben er twee),maar agressief is een beetje erg ver gezocht,ligt er maar net aan of je een goeie fokker heb gekozen of niet,en Golden Retrievers kunnen wel lastig worden als ze te weinig beweging en aandacht krijgen :wink:
Maarja tegenwoordig kan iedere gek lesgeven op een hondenschool :mrgreen:
Ik neem aan dat je zus dat misplaatste advies van die vrouw niet opvolgt?
Maargoed iedere hond moet opgevoed worden,misschien dat die lerares van de hondenschool bedoelde dat Goldens consequent moeten worden opgevoed?Dat is namenlijk wel zo,want ze kunnen eigenzinnig zijn,maar verder moet ik best lachen om dat advies wat ze tegen jou zus heeft gezegt,ik zou zeggen ga ergens anders trainen :blah:
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Zelfs een golden kun je agressief krijgen maar de blondjes die ik ken zijn allemaal zonder uitzondering lieve grote doedelige knuffels.En ik ken er heel wat :wink:
Toch denk ik dat het mogelijk is dat er door teveel vraag en verkeerde fok best wel agressieve lijnen in kunnen zitten en als je die net hebt getroffen is er maar zo een vooroordeel geboren.
Annemieke82
Vaste gebruiker

Marie-Josée schreef:Zelfs een golden kun je agressief krijgen maar de blondjes die ik ken zijn allemaal zonder uitzondering lieve grote doedelige knuffels.En ik ken er heel wat :wink:
Toch denk ik dat het mogelijk is dat er door teveel vraag en verkeerde fok best wel agressieve lijnen in kunnen zitten en als je die net hebt getroffen is er maar zo een vooroordeel geboren.
Zeker weten dat dat wel kan, en je moet ook zeker wel consequent zijn in de opvoeding (oostindisch doof en eigenwijs klopt helemaal!) en een goede fokker uitzoeken, maar om nou te stellen dat agressie in het ras zit, en dat je moet uitkijken met goldens....gaat me dan net weer even iets te ver :wink:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Annemieke82 schreef:
Marie-Josée schreef:Zelfs een golden kun je agressief krijgen maar de blondjes die ik ken zijn allemaal zonder uitzondering lieve grote doedelige knuffels.En ik ken er heel wat :wink:
Zeker weten dat dat wel kan, en je moet ook zeker wel consequent zijn in de opvoeding (oostindisch doof en eigenwijs klopt helemaal!) en een goede fokker uitzoeken, maar om nou te stellen dat agressie in het ras zit, en dat je moet uitkijken met goldens....gaat me dan net weer even iets te ver :wink:
Een goed gefokte Golden is niet agressief. Consequente opvoeding geldt voor elke hond, dus ook voor een Golden.
Ik heb wel beroerde Goldens meegemaakt, die zo, vanuit het niets, door het lint gingen. :eek: Die kwamen niet van de rasvereniging.
Nettie
Ozzfest
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ozzfest »

Een rasvereniging zegt ook niet altijd veel hoor :wink:
Ook daar kunnen rotte appels bij zitten
ranetje
Zeer actief

rottweilers4ever schreef:Een rasvereniging zegt ook niet altijd veel hoor :wink:
Ook daar kunnen rotte appels bij zitten
Dat is waar. Bovendien kan een fokker nog zo zorgvuldig zijn, er kan altijd wat mis gaan. Dat geldt voor elk ras. En daar kan niemand wat aan doen. Dat kan je dus ook niemand verwijten.
Nettie
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Meitoxine :idea: :N: :mrgreen:
Het klopt inderdaad dat er agressieve Goldens zijn;die zijn er bij elk ras wel denk ik,maar het feit dat ze in de top zoveel staan komt m.i. voornamelijk door het grote aantal dat er aan Goldens is.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
ranetje
Zeer actief

marian* schreef:Meitoxine :idea: :N: :mrgreen:
Het klopt inderdaad dat er agressieve Goldens zijn;die zijn er bij elk ras wel denk ik,maar het feit dat ze in de top zoveel staan komt m.i. voornamelijk door het grote aantal dat er aan Goldens is.
Heeft er vast mee te maken :jank: helaas.
Nettie
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

marian* schreef:Meitoxine :idea: :N: :mrgreen:
Moest ik ook meteen aan denken :N: :smile:
marian* schreef:Het klopt inderdaad dat er agressieve Goldens zijn;die zijn er bij elk ras wel denk ik,maar het feit dat ze in de top zoveel staan komt m.i. voornamelijk door het grote aantal dat er aan Goldens is.
Kan mij helemaal hierbij aansluiten. Want hoe groot is het percentage van het ras dat agressief is? Denk dat gezien het enorme aantal Goldens dus betrekkelijk is. Neemt niet weg dat het een ongewenste eigenschap is.
Helaas is het volgens mij ook zo dat door de grote vraag en het niet kritisch zijn van velen er raak gefokt wordt. Dat zijn dan weer de voorbeelden die het voor de goede verknallen.
Overigens werd er bij ons op de KC altijd gekscherend geroepen dat die Goldens toch allemaal zo sloom waren. Instructrice van mijn moeder kon dat altijd breed lachend zeggen als Tagor druk voor mijn moeder aan het werk was en dus alles behalve sloom :mrgreen:
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Aangezien het in deze tijd ook weer extra aktueel is door het komende WK, hierbij toch nog maar weer eens de grote waarschuwing.

Golden-eigenaren, PAS OP! Lees vooral dit topic:
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=62439
Carmen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
Aantal honden: 2

Re: levensgevaarlijk die golden retrievers!!

Ongelezen bericht door Carmen »

Annemieke82 schreef:Mn zus gister op bezoek gehad. Ze had dit weekend een mevrouw gesproken die les geeft op een hondenschool....het gesprek kwam op honden, en ze vertelde dat ik een hondje heb, dat ik naar een hondenschool ga waar ze positief trainen, en...dat ik een golden heb. Nou, zei die mevrouw, die golden retrievers hebben hele nare trekjes, daar moet je heel goed mee uitkijken! Het zijn agressieve honden! :mrgreen: Mn zus zei nog: ja maar ze heeft m bij een hele goede fokker vandaan hoor, die zal daar toch echt wel op letten.
Maakt niks uit volgens die mevrouw, zit gewoon in het ras :mrgreen: :mrgreen:
En opvoeden d.m.v. positief belonen was al helemaal verkeerd, je moet ze namelijk goed aanpakken! :denken:
Ik moet zo lachen om dit soort mensen, echt totaal geen idee waar ze het over hebben :mrgreen:
En dan mn zus die nog vroeg: zijn ze echt niet agressief? :smile: Jawel, Atlas is levensgevaarlijk, zie je dat dan niet? :mrgreen:
Weet je wat ik gevaarlijk vind....dat soort mevrouwen die dit soort dingen als waarheid verkondigen op een hondenschool :hamer:
Carmen
Zeer actief

Marion. schreef:Aangezien het in deze tijd ook weer extra aktueel is door het komende WK, hierbij toch nog maar weer eens de grote waarschuwing.

dat blijft een leuk topic :mrgreen:
Marion.

Carmen schreef:
Marion. schreef:Aangezien het in deze tijd ook weer extra aktueel is door het komende WK, hierbij toch nog maar weer eens de grote waarschuwing.

Alleen jammer dat de foto met die hond met oranje shirt er niet meer opstaat, zo mis je in het begin de clou. Maar ach, gaandeweg het verhaal doet dat er niet meer toe geloof ik :smile: :smile: :smile:
Annemieke82
Vaste gebruiker

Aha! daar heb je het al, meitoxine :mrgreen: dat zal het zijn, daar had die mevrouw het vast over! (geweldig topic!! :smile: )
Afbeelding
Marie-Josée
Erelid

Marion. schreef:
Carmen schreef:

Alleen jammer dat de foto met die hond met oranje shirt er niet meer opstaat, zo mis je in het begin de clou. Maar ach, gaandeweg het verhaal doet dat er niet meer toe geloof ik :smile: :smile: :smile:
Geen wonder dat ik er geen touw aan vast kon knopen, ik ging al ernstig (of nog ernstiger)aan mezelf twijfelen :mrgreen:
marian*
Erelid
Contacteer:

Marie-Josée schreef:Geen wonder dat ik er geen touw aan vast kon knopen, ik ging al ernstig (of nog ernstiger)aan mezelf twijfelen :mrgreen:
Annemieke82 schreef: Aha! daar heb je het al, meitoxine :mrgreen: dat zal het zijn, daar had die mevrouw het vast over! (geweldig topic!! :smile: )
Weten jullie niet wat Meitoxine is :roll: :mrgreen:
Afbeelding
Marie-Josée
Erelid

marian* schreef:
Marie-Josée schreef:Geen wonder dat ik er geen touw aan vast kon knopen, ik ging al ernstig (of nog ernstiger)aan mezelf twijfelen :mrgreen:
Annemieke82 schreef: Aha! daar heb je het al, meitoxine :mrgreen: dat zal het zijn, daar had die mevrouw het vast over! (geweldig topic!! :smile: )
Dat ook niet, lijkt me ZWAAR giftig :smile:
Annemieke82
Vaste gebruiker

marian* schreef:
heeel gevaarlijk toch? En het komt vooralsnog alleen bij goldens voor :mrgreen: misschien maar een oranje muilkorf aanschaffen?? met bijpassend t-shirt?? of zou het al te laat zijn? :smile:
Afbeelding
Carmen
Zeer actief

Annemieke82 schreef:
marian* schreef:
heeel gevaarlijk toch? En het komt vooralsnog alleen bij goldens voor :mrgreen: misschien maar een oranje muilkorf aanschaffen?? met bijpassend t-shirt?? of zou het al te laat zijn? :smile:
zitten we komende tijd weer in een veilige tijd.....met het wk
Marion.

Carmen schreef:zitten we komende tijd weer in een veilige tijd.....met het wk
Haha, ik zit even te kijken waar je woont :mrgreen:
Wij doen niét aan oranje dingen, we wandelen nogal eens in de omgeving, èn we hebben 2 Goldens. Maar ik wil je verder niet bang maken hoor :smile: :smile: :smile:
marian*
Erelid
Contacteer:

Annemieke82 schreef:of zou het al te laat zijn? :smile:
Voor de Golden is het al te laat ja :jank: .......is totaal reddeloos verloren.
Afbeelding
Marion.

marian* schreef:Voor de Golden is het al te laat ja :jank: .......is totaal reddeloos verloren.
Zonde hè :jank: :jank: :jank:
Het kunnen zulke leuke hondjes zijn.
marian*
Erelid
Contacteer:

Marion. schreef:
marian* schreef:Voor de Golden is het al te laat ja :jank: .......is totaal reddeloos verloren.
Zonde hè :jank: :jank: :jank:
Het kunnen zulke leuke hondjes zijn.
Daar zeg je zo wat.......kúnnen :mrgreen:
Afbeelding
Carmen
Zeer actief

Marion. schreef:
Carmen schreef:zitten we komende tijd weer in een veilige tijd.....met het wk
Haha, ik zit even te kijken waar je woont :mrgreen:
Wij doen niét aan oranje dingen, we wandelen nogal eens in de omgeving, èn we hebben 2 Goldens. Maar ik wil je verder niet bang maken hoor :smile: :smile: :smile:
Ik ben niet bang...honden hebben beide een oranje knoflook om hun nek hangen....feilloos wapen tegen gevaarlijke goldens.... in geval van nood heb ik ze een kruis leren maken met hun voorpoten.....of was dat nou tegen vampiers i.p.v. meitoxinehonden :denken: :mrgreen:
Marion.

Carmen schreef:Ik ben niet bang...honden hebben beide een oranje knoflook om hun nek hangen....feilloos wapen tegen gevaarlijke goldens.... in geval van nood heb ik ze een kruis leren maken met hun voorpoten.....of was dat nou tegen vampiers i.p.v. meitoxinehonden :denken: :mrgreen:
Mijn honden zijn dol op knoflook Zeker op oranje knoflook. Ze worden er alleen een beetje wild van, maar ja... het blijft hond natuurlijk :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”