Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

nadeel van bepaalde bouw rashond.

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

irstas

nadeel van bepaalde bouw rashond.

Ongelezen bericht door irstas »

we hebben 2 kruisingen die goed gebouwd zijn en zich soepel kunnen bewegen.

we hebben nu 4 jaar een zwarte russische terrier een geweldig ras vind ik zelf maar helaas merk ik nu ook goed de nadelen voor de hond zelf en dan voornamelijk de bouw , ze is gewoon ontzettend lomp door haar grote lichaam kan ze zich niet zo makkelijk bewegen als onze 2 andere , met rennen is ze wel een stuk sneller door haar lange poten maar haar wendbaarheid is weer een stuk minder.

helaas is dit niet het enigste ras met nadelen en ik denk ook niet dat ik ooit nog een rashond aanschaf omdat ik het gewoon sneu vind om te zien dat ze zich niet helemaal vrij kunnen bewegen of andere beberkingen hebben alleen maar omdat ze zo mooi zijn.
amelie
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door amelie »

Ik heb een teckel en hoewel ik gek ben op het ras zit het me soms toch niet lekker dat ze een vrij kwetsbare rug hebben.
Het andere ras wat ik heerlijk vind qua karakter en wat goed hier zou passen in een Corgi. Alweer een redelijk lange rug...

Ik weet niet of ik me daardoor in de toekomst tegen zou laten houden, maar het speelt wel mee in de eventuele beslissing wanneer er een tweede hond zou komen.
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Re: nadeel van bepaalde bouw rashond.

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

irstas schreef: helaas is dit niet het enigste ras met nadelen en ik denk ook niet dat ik ooit nog een rashond aanschaf omdat ik het gewoon sneu vind om te zien dat ze zich niet helemaal vrij kunnen bewegen of andere beberkingen hebben alleen maar omdat ze zo mooi zijn.
Niet alle rassen hebben die beperkingen :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
irstas

gelukkig niet nee, het is ook stom he ik kon de rus als ras drie jaar voordat ik haar als pup kreeg maar als je alleen maar russen bijeen ziet valt het je ook helemaal niet zo op.

maar ja er moet ook maar net een ras bevallen wat geen beperkingen of afwijkingen heeft, nu moet ik zeggen dat er niet veel rassen zijn waar ik gek op ben helaas.
greatdane
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog-Wolfspitz

Ongelezen bericht door greatdane »

Voor sommige misschien moeilijk te geloven,maar mijn dog is met zijn 90kg wendbaarder en sneller dan bv. de bouvier van mijn zus of de rottweiler van mijn broer.
Zelfs de foxhound of boxer blijft hij op de hielen zitten :mrgreen:
Maar ik denk dat als je hond een beetje goed in elkaar zit,ondanks zijn grootte en je doet veel met hem(fiets bv. alleen al dik 10km per dag met hem)dit al een berg scheelt.
Ik zou hem dit ook niet zien doen als hij 3x daags rondje om gaat.
Afbeelding
Bruno 07-05-2012-*16-10-2012
irstas

hier lopen ze veel los en kunnen elke dag lekker in het bos rennen , onze kruising rent overal doorheen en springt als een hert over elke boomstam en over de riviertjes, de rus doet dit ook maar het ziet er een stuk lastiger uit allemaal , ook is ze als eerste moe.
in de zomer gaan we bijna elke dag met ze zwemmen en daar is onze rus wel de beste en snelste in , alleen dan weer in het water springen ziet er weer erg onhandig uit. :N:
10 km fietsen :N: elke dag :N: zie ik me hier echt niet doen want het is alleen maar berg op en af dan heb ik zoiezo van berg af mijn remmen versleten en helaas is mijn conditie niet zo goed, ik fiets wel eens een rondje hier op het domein meestal als ik veel last van mijn enkel heb , en dat is een kilometer of 4 maar dit doe ik niet elke dag maar kan het wel eens gaan proberen.
Lance
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse stafford, Engelse stafford x Franse Bulldog

Ongelezen bericht door Lance »

Ik zie bij mijn border collie geen beperkingen :19: Alleen maar voordelen! Snel, wendbaar en lenig!
Afbeelding
jane
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door jane »

Nou ik heb ook een rus maar hij heeft nergens last van hoor het zijn grote honden en je kan ze natuurlijk niet gaan vergelijken met een veel kleinere hond die bewegen gewoon heel anders. Dat zie ik bij mijn 4 schapendoesjes maar hij doet er niet voor onder hoor, hij is natuurlijk niet zo wendbaar maar ik kan verder geen nadelen opnoemen van het ras ik ben er hardstikke blij mee.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Ik heb teckels gehad. Die waren behoorlijk wenbaar.
Door de korte pootjes hebben ze niet veel "vering" en dat is belastend voor de verhoudingsgewijs lange rug.
Nu heb ik een staande jachthond (Griffon Korthals). Een van de laatste aan de staart gecoupeerde (op een derde tot de helft) honden. Dat couperen werd gedaan om staartblessures te voorkomen (is ook heel akelig als dat gebeurt, want amputatie op latere leeftijd is rampzalig).
Het valt mij op dat de later geboren honden mèt staart veel beter wenden en ook veel beter remmen. Zie dat ook bij Boxers en andere voorheen gecoupeerde honden.
Is er iemand die dat ook is opgevallen?
Nettie

Er zijn ook heel wat rashonden die geen beperkingen hebben hoor!
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Ik denk dat het bij veel rassen toch wel zo is,hoe zijn conditie is hoor.
ik zie veel teckels en labradors enzo...die zijn ook voor geen meter wendbaar..en struikelen zowat over hun eigen lichaam...maar ik ken ook teckels en labradors etc die onwijs wenbaar en super soepel en snel zijn.
ik weet niet hoe dat zit bij een russishe terrier..

gr Aimee
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Re: nadeel van bepaalde bouw rashond.

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Zoek stok! schreef:
irstas schreef: helaas is dit niet het enigste ras met nadelen en ik denk ook niet dat ik ooit nog een rashond aanschaf omdat ik het gewoon sneu vind om te zien dat ze zich niet helemaal vrij kunnen bewegen of andere beberkingen hebben alleen maar omdat ze zo mooi zijn.
Niet alle rassen hebben die beperkingen :wink:
Nee precies, dat wilde ik ook al zeggen.
Onze honden zijn sterk, snel en wendbaar en hebben geen erfelijke problemen.
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

Ik zie bij Tico ook alleen maar voordelen. :mrgreen:
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
irstas

jane schreef:Nou ik heb ook een rus maar hij heeft nergens last van hoor het zijn grote honden en je kan ze natuurlijk niet gaan vergelijken met een veel kleinere hond die bewegen gewoon heel anders. Dat zie ik bij mijn 4 schapendoesjes maar hij doet er niet voor onder hoor, hij is natuurlijk niet zo wendbaar maar ik kan verder geen nadelen opnoemen van het ras ik ben er hardstikke blij mee.
blij ben ik er zeker mee, het uiterlijk en karakter is gewoon geweldig, maar het is inderdaad ook het grote verschil wat me opvalt tussen 2 kleinere kruisingen en de rus.
toen ik 2 a 3x per week tussen alleen maar russen in zat viel me dat ook helemaal niet op.
en ik moet zeggen ik heb al zovaak dubbel gelegen van het lachen als ze weer zo lomp bezig is, het blijft leuk om te zien.
irstas

Aimee schreef:Ik denk dat het bij veel rassen toch wel zo is,hoe zijn conditie is hoor.
ik zie veel teckels en labradors enzo...die zijn ook voor geen meter wendbaar..en struikelen zowat over hun eigen lichaam...maar ik ken ook teckels en labradors etc die onwijs wenbaar en super soepel en snel zijn.
ik weet niet hoe dat zit bij een russishe terrier..

gr Aimee
zoals ik al zei ze is wel de snelste van de drie, maar ja ze heeft ook wel hele lange poten :wink:
irstas

Lance schreef:Ik zie bij mijn border collie geen beperkingen :19: Alleen maar voordelen! Snel, wendbaar en lenig!
ik vind collie's mooie en leuke honden maar zou er zelf nooit eentje willen hebben zoals ik al zei er zijn niet veel rashonden waar ik echt iets mee heb.
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”