Hallo, we hebben een jonge hond van zes maanden. Hij is bij ons, vanuit het asiel, vanaf dat hij drie maanden was. In het asiel at hij rijst met vlees en aan brokjes is hij langzaamaan gaan wennen. Twee weken later kwam er een kat aanlopen die at de restjes van de hond op. Hond en kat wenden aan elkaar en we besloten de kat ook maar te adopteren.
Nu is het zo dat de hond,als hij de kans krijgt het kattenvoer(brokjes) opeet en de kat de brokjes van de hond.
Kan dat kwaad???
Laatst was het kattenvoer op en dus kregen ze beide een paar dagen hondenvoer en ogenschijnlijk maakt het de kat niets uit en de hond eet zijn eigen voer ook weer.
Ook bijt de hond, meestal speels, soms wat te hard in de kat die het zich allemaal wel laat gevallen. Is dat normaal ?? als de kat het te gortig wordt dan slaat hij met een poot maar meestal doet hij niets en zie ik de hond met de poes in zijn bek langkomen en sleept hij het beest, soms de trap zelf af!!
Wie is er deskundig hiermee??
Elleke
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
hond eet kattevoer en kat hondenvoer
Moderator: moderatorteam
-
Elleke
- geregistreerd lid
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
af en toe een hapje van elkaar mee smullen maakt niet echt uit , gebeurt hier ook wel, maar hondenvoer is niet gemaakt voor de kat ( het ontbreken van taurine is vooral kwalijk voor de kat) en kattenvoer is meestal veel te zout en ongeschikt voor alle behoeftes van de hond, dus het moet geen vervanging van elkaar worden.
wat betreft het "spelen"? tja soms kan het er erg "eng"uit zien, maar redden ze zich prima samen, hou het alleen wel in de gaten, ik heb hier 1 hond die nog wel eens wat te ruw met de kat wil spelen, dat wil ik dus niet en roep hem dan bij me... ook die kat bijt of slaat echt pas van zich af als het echt pijn doet en dat vind ik onnodig, hond mag en kan best leren om gewoon kalm aan te doen
wat betreft het "spelen"? tja soms kan het er erg "eng"uit zien, maar redden ze zich prima samen, hou het alleen wel in de gaten, ik heb hier 1 hond die nog wel eens wat te ruw met de kat wil spelen, dat wil ik dus niet en roep hem dan bij me... ook die kat bijt of slaat echt pas van zich af als het echt pijn doet en dat vind ik onnodig, hond mag en kan best leren om gewoon kalm aan te doen
- mister
- Actief
- Mijn ras(sen): Duitse Dog, Amerikaanse stafford
- Aantal honden: 2