Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
biofood vraag
Moderator: moderatorteam
-
chuckie
- Zeer actief
biofood vraag
een vriendin van me heeft haar hond op royal canin staan en nu wil ze hem graag op een natuurlijker brok zetten en gedeeltelijk op kvv.
ik ben geen brok expert dus vandaar dat ik hier mn vraag stel;ze had dit op de site gelezen:
de krokant brok
Een licht verteerbare, zeer smakelijke geexpandeerde brok. Kan aan elke hond in elke levensfase worden gevoerd. 75% vleesaandeel, voornamelijk kip- en lamsvlees.
Deze hoogwaardige standaard voeding bevat met zorg geselecteerde grondstoffen. De pre-mix (= minerale- en vitaminenhuishouding) wordt volledig samengesteld vanuit 100 % natuurlijke kruiden, welke een hond van nature nodig heeft.
De verteerbaarheid van de voeding is hoog wat kan leiden tot minder ontlasting.
de geperste brok
Een licht verteerbare, zeer smakelijk geperste ( dus minder voeren) brok. Kan aan elke volwassen hond worden gevoerd. 75% vleesaandeel, voornamelijk kip- en lamsvlees
diner
Een licht verteerbare, zeer smakelijke warme maaltijd met granen, groenten en vlees. Kan aan elke hond in elke levensfase worden gevoerd. 70% vleesaandeel, voornamelijk kip- en lamsvlees.
Deze hoogwaardige standaard voeding bevat met zorg geselecteerde grondstoffen. De pre-mix (= minerale- en vitaminenhuishouding) wordt volledig samengesteld vanuit 100 % natuurlijke kruiden, welke een hond van nature nodig heeft.
De Biofood-diner bevat een speciaal kruiden-kernbrokje met zeewier. Honden met darm- en/of eetproblemen (slechte eetlust, gras eten, ontlasting eten)zijn hierbij gebaat.
zou het nou echt waar zijn dat er zoveel vlees in die brokken zit??
ik dacht juist altijd dat biofood bol stond van de granen?
ze wil ook graag weten of ze de geperste of geexpandeerde brok zou moeten voeren.
ik ben geen brok expert dus vandaar dat ik hier mn vraag stel;ze had dit op de site gelezen:
de krokant brok
Een licht verteerbare, zeer smakelijke geexpandeerde brok. Kan aan elke hond in elke levensfase worden gevoerd. 75% vleesaandeel, voornamelijk kip- en lamsvlees.
de geperste brok
Een licht verteerbare, zeer smakelijk geperste ( dus minder voeren) brok. Kan aan elke volwassen hond worden gevoerd. 75% vleesaandeel, voornamelijk kip- en lamsvlees
diner
Een licht verteerbare, zeer smakelijke warme maaltijd met granen, groenten en vlees. Kan aan elke hond in elke levensfase worden gevoerd. 70% vleesaandeel, voornamelijk kip- en lamsvlees.
De Biofood-diner bevat een speciaal kruiden-kernbrokje met zeewier. Honden met darm- en/of eetproblemen (slechte eetlust, gras eten, ontlasting eten)zijn hierbij gebaat.
zou het nou echt waar zijn dat er zoveel vlees in die brokken zit??
ik dacht juist altijd dat biofood bol stond van de granen?
ze wil ook graag weten of ze de geperste of geexpandeerde brok zou moeten voeren.
Chuckie 16-12-2005 - 16-11-2018 +
Voor altijd in ons hart
Voor altijd in ons hart
- hond
- Actief
- Mijn ras(sen): poedel
- Aantal honden: 2
-
chuckie
- Zeer actief
ze kan het niet betalen om kompleet op vers over te gaan dus daarom wilde graag een goede brok met zoveel mogelijk vlees erin,en geperst gaan voeren.
ze heeft nog een jonge hond die dus nog in de groei is,en het enige versvlees wat ze zou kunnen betalen is smuldier,maar dat leek mij niet zo verstandig voor een pup van 7 maanden,dus daarom kiest ze dan voor brok erbij.weet iemand een andere goede brok voor haar?
ze heeft nog een jonge hond die dus nog in de groei is,en het enige versvlees wat ze zou kunnen betalen is smuldier,maar dat leek mij niet zo verstandig voor een pup van 7 maanden,dus daarom kiest ze dan voor brok erbij.weet iemand een andere goede brok voor haar?
Voor altijd in ons hart
Voor altijd in ons hart
-
bianca83
- Zeer actief
-
chuckie
- Zeer actief
-
Carel
- Actief
-
chuckie
- Zeer actief
is dat een geperste brok?hier is ze eigenlijk naar op zoek.Carel schreef:Nutro choice is ook een erg goede brok met veel gedroogd vlees.
kan iemand mij een samenstelling geven van de brokken van cavom?oa het vlees%,ik kan dit op de site nergens vinden namelijk.
Voor altijd in ons hart
Voor altijd in ons hart
- hond
- Actief
- Mijn ras(sen): poedel
- Sennaruby
- Zeer actief
- Contacteer:
-
chuckie
- Zeer actief
-
nizinny
-
chuckie
- Zeer actief
en biofood is minder?weet jij hoe het met het vleesgehalte in biofood brokken zit?(nooit gedacht dat ik nog is een brokken vraag ging stellen),ik denk namelijkz elf dat het niet uitmaakt of er veel of weinig vlees in een brok zit,omdat het toch allemaal verhit is.maar goed,zij wil dus het lieftst iets met een hoog vleesgehalte.nizinny schreef:Ik geef nu ruim twee jaar lam/rijst van biofood aan mijn honden en ze doen het er perfect op.
Een van mijn honden heeft een cronische darm infectie .
Cavom zou ik niet aan beginnen daar dat een behoorlijke zoute brok is.
Voor altijd in ons hart
Voor altijd in ons hart
-
Mauyak
- Angelique25
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
Ik zou liever 100% Smuldier voeren dan een brok erbij.chuckie schreef:dat zou ze wel willen en kunnen doen,maar ik wist niet zeker of de kwalteit daarvan goed genoeg is om je pup daar op op te laten groeien?bianca83 schreef:En Smuldier dan bv? Dat is volgens mij zelfs goedkoper dan sommige brokken
-
chuckie
- Zeer actief
volgens mij klopt dit wel,ze heeft er een zak van gekocht om het te proberen en hij drinkt de laatste paar dagen veel meer dan normaal (ze geeft hem nu sochtends cavom en savonds smuldier)dus ik heb haar al gezegd om de cavom maar te laten voor wat het is,en het desnoods op te maken tijdens het trainen,als beloning.Mauyak schreef:Wie zegt dat het een zoute brok is?nizinny schreef: Cavom zou ik niet aan beginnen daar dat een behoorlijke zoute brok is.
Voor altijd in ons hart
Voor altijd in ons hart
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Ik heb die ervaring dus absoluut niet met Cavom. Mijn herders eten het allebei en drinken niet meer dan normaal. Wel is het een vrij wette brok, veel honden worden er dik van.chuckie schreef:volgens mij klopt dit wel,ze heeft er een zak van gekocht om het te proberen en hij drinkt de laatste paar dagen veel meer dan normaal (ze geeft hem nu sochtends cavom en savonds smuldier)dus ik heb haar al gezegd om de cavom maar te laten voor wat het is,en het desnoods op te maken tijdens het trainen,als beloning.Mauyak schreef:Wie zegt dat het een zoute brok is?nizinny schreef: Cavom zou ik niet aan beginnen daar dat een behoorlijke zoute brok is.
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
-
sennalover
- Vaste gebruiker
-
Mauyak
Ik heb het zelf nooit gevoerd maar ken meerder mensen die er erg tevreden over zijn.(Cavom dus)Inge schreef:Ik heb die ervaring dus absoluut niet met Cavom. Mijn herders eten het allebei en drinken niet meer dan normaal. Wel is het een vrij wette brok, veel honden worden er dik van.chuckie schreef:volgens mij klopt dit wel,ze heeft er een zak van gekocht om het te proberen en hij drinkt de laatste paar dagen veel meer dan normaal (ze geeft hem nu sochtends cavom en savonds smuldier)dus ik heb haar al gezegd om de cavom maar te laten voor wat het is,en het desnoods op te maken tijdens het trainen,als beloning.Mauyak schreef:Wie zegt dat het een zoute brok is?nizinny schreef: Cavom zou ik niet aan beginnen daar dat een behoorlijke zoute brok is.
-
Dinah
- Zeer actief
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
Hoi,
Ik heb mijn 3 cavaliers een tijdje gehad op biofood lam en rijst en betaalde daar € 33,00 per 12 kilo. Relatief duur voer dus.
Bij 1 werd de vacht dor en dof (showhond) de andere werd te licht terwijl ik al meer voerde als normaal en de 3de werd te dik.
Ik ben overgegaan op farmfood en hier doen ze het er goed op. Weer goed op gewicht en de vacht glanst weer.
prijs per 15 kilo € 33,00. Dus goedkoper als biofood.
Veel succes met je keuze.
Groetjes van Esther
Ik heb mijn 3 cavaliers een tijdje gehad op biofood lam en rijst en betaalde daar € 33,00 per 12 kilo. Relatief duur voer dus.
Bij 1 werd de vacht dor en dof (showhond) de andere werd te licht terwijl ik al meer voerde als normaal en de 3de werd te dik.
Ik ben overgegaan op farmfood en hier doen ze het er goed op. Weer goed op gewicht en de vacht glanst weer.
prijs per 15 kilo € 33,00. Dus goedkoper als biofood.
Veel succes met je keuze.
Groetjes van Esther