Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat voor voer/ wel of geen puppy voer. Ik weet het niet meer

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Nicole_J
Vaste gebruiker

Wat voor voer/ wel of geen puppy voer. Ik weet het niet meer

Ongelezen bericht door Nicole_J »

:jank: help ik weet het niet meer
Heb sinds december een leonberger pup en heb het advies van de fokster gekregen om bento kronen te voeren dat doet zij al jaren met al haar honden. Alleen mijn hondje ging een beetje te snel dus krijgt hij minder voeding
Nu krijg ik op de hondeschool allemaal verschillende merken naar mijn hond die beter zouden zijn hier nog mensen met goede tips.....????
Groetjes Nicole en een Afbeelding van Eros
Afbeelding
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

uhmmm....ik houd niet van dominee preken en haleluja verhalen maar goed...

Toch maar even dan...

KVV - Kant en Klaar versvlees
Merken?

Carnibest
Energique
Bibi
AVH
Duck

OF....zelf samenstellen en dat noemen we BARF (tik hier maar eens in en lees :wink: )

Ik ben niet zo van de brok en dan druk ik me nog netjes uit.
Maar ik kan me voorstellen dat je door de bomen het bos niet meer ziet als iedereen met van allerlei tips aan komt.
Als je hond het goed doet op die Bento kronen brokken (typ ik dat nou goed?) waarom twijfel je dan? Omdat ze er minder van krijgt omdat ze anders dik wordt?
Eet ze het graag?
Nicole_J
Vaste gebruiker

Mijn pup eros genaamt is nu ondertussen 6,5 maanden en zakt een klein beetje door zijn pootjes. En zijn kont is een klein stukje hoger dan de voorkant. Heb hier 2 weken geleden contact over gehad met de fokster en van haar moest ik zijn voeding lager houden absoluut niet meer dan 500 gram p.d hij kreeg 550..... dus voer hem nu 480 gram en hij krijgt er strakjes homeopatische tabletten bij calcium phosforicum D30. De fokster heeft al leonberger vanaf 1989 en fokt vanaf 1992. Ze heeft zelf 8 (Ze woont in duitsland dus iets meer ruimte dan de doorsnee huizen in nederland) honden dus dan zou je toch denken dat ze weet hoe het moet. Ga tot nu toe steeds op haar oordeel af......
Of moet ik me wat meer van mijn instuctuurs op de hondeschool aantrekken......????? :denken: Ik weet het niet meer :19:

Ohja hij eet het graag maar hij eet alles graag als het aan hem ligt :wink:
Afbeelding
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Tuurljk mag je er van uit gaan dat jouw fokker weet waar ze over praat.
Maar onbekend maakt soms onbemind...en zeker wat betreft voer.
Als je brokken gewend bent en je hond doet het er goed op, waarom dan veranderen? Zo denk ik ook hoor...maar ik MOEST veranderen omdat mijn hond anders ondraagelijke jeuk heeft.

Als jij tevreden bent over die brokken moet je het gewoon voeren.
Met de pootjes zou ik wel in de gaten houden en onder controle houden bij de DA.

En de hondenschool? Zoveel mensen zoveel meningen...daar moet je je niets van aantrekken om het maar lullig te zeggen.
De 1 voert Eukeneba en de ander weer Prins en weer een ander Smolke of weer iets anders...zo blijf je aan de gang.
Gewoon je hond in de gaten houden of hij het graag eet en of hij er goed uit blijft zien en er genoeg aan heeft....
Nicole_J
Vaste gebruiker

Verder doet hij het er prima op mooie keutels en dat is ook wel ideaal aangezien je het hier bij ons op moet ruimen...... Zijn vacht is ook prima denk alleen dat hij een beetje teveel in het begin heeft gekregen......

Maar je begint dan toch echt wel te twijfelen
:19:
Afbeelding
LaRep
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tokkel

Ongelezen bericht door LaRep »

Wat iedereen ook zegt, ga niet lopen klooien en volg het advies van je fokker!!! En het is heel normaal dat je hondje de ene keer van voren en dan weer van achter wat hoger is, gaat vast helemaal goedkomen.
Afbeelding
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Ik zou ook het advies van de fokker volgen als je toch brok blijft voeren en hij doet het er verder goed op en dan niet de puppenvariant maar de volwassen variant. Dat zijn kont nu wat hoger is, is normaal, dat trekt bij in de groei. Die poten weet ik niet, dat zou ik wel in de gaten houden.

Anne
Nicole_J
Vaste gebruiker

Ja denk ook inderdaad dat dat de beste oplossing is..... Heb ook nog contact gehad met de fokster. En die zegt ook dat de gefokte leonbergers uit duitsland doorgaans groter/ hoger zijn dan in nederland.... Dus dat het niet verwonderlijk is dat mensen er nu anders tegenaan kijken......
Afbeelding
MastiffStorm
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door MastiffStorm »

Laat ze mar lullen op die school.
Luister naar de fokker.
Waar ik op puppy cursus ging wisten ze het ook allemaal beter.
Volg je gevoel natuurlijk ook.
Het voer wat jij geeft lijkt me prima het is mij ook aangeboden.
ik heb voor een ander merk gekozen.
Ze zijn allemaal toch goed.

Suc6.
irmaLeo
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhond

Ongelezen bericht door irmaLeo »

Hoi,
Ik heb je al een keer gezien op de KC met Eros, misschien volgende week weer. En inderdaad Eros is heel erg mager en zijn poten staan niet erg geweldig, hij is jong en denk dat hij gigantisch is gegroeid binnen een heel korte periode.
Het is moeilijk om zo een twee drie te vertellen over Leonbergers en hun voeding.
Ik fok zelf Leonbergers, zij krijgen in ieder geval KVV ( pups carnibest) of een ander goed KVV. De meeste fokkers in nederland geven in ieder geval KVV, of volledig of erbij (al dan niet als hoofdmaaltijd, vaak ook in combi met een brokken maaltijd)
Ik wil in geen geval je fokker afvallen, vaak gaat het prima met een goede brok, wat voor merk dan ook, maar soms moet je gaan aanpassen aan de (energie) behoefte van de hond. Kan zijn andere brok, kan zijn een combinatie of alleen KVV . Als je wilt kan je info krijgen en brainstormen we even.
Ik zie je hopelijk volgende week.

groetjes Irma
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”