Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

verzorging honden tijdens wandelvakantie

Ervaringen en tips over leuke vakantiebestemmingen sámen met uw hond.
Geef de onderwerpregel svp. een duidelijke titel!

Moderator: moderatorteam

AnneMarie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Leeuwhondje
Aantal honden: 1

verzorging honden tijdens wandelvakantie

Ongelezen bericht door AnneMarie »

Ik ga in juli 3 weken naar Frankrijk met enkele kennissen en honden
Huis gehuurd!

We gaan daar flink aan de wandel

Vraag is nu: soms krijgen de voetzolen het flink te verduren
Hoe kan ik dit voorkomen

Andere EHBO tips, wat mee te nemen???
irstas

Ongelezen bericht door irstas »

als de honden het gewend zijn om flink te wandelen is het niet zo een probleem anders zou ik het nu al langzaam beginnen op te bouwen.

zelf als we in frankrijk op vakantie zijn zorgen we altijd dat we langs een rivier op wandelen zodat de honden tussendoor genoeg verkoeling hebben in ieder geval dus veel water.
als het echt heel warm is rond de middaguren zitten we zelf ook met onze stoeltjes in een beekje voetjes te baden ergens in de schaduw te genieten.

de voetjes zou je kunnen verzorgen door ze regelmatig in te smeren met iets vettigs om ze soepel te houden, zelf heb ik dit nooit gedaan eigenlijk.

in ieder geval een fijne vakantie :ok:
Marit
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Border collie en kruising
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marit »

Hallo Annemarie,

Ik heb altijd een spuitbusje vloeibare pleister van hansaplast bij mij. Als ik merk dat de honden gevoelige zooltjes krijgen (Ik merk dat doordat ze vaker gaan liggen, of ze gaan aan de zijkant lopen, of ze gaan rustiger doen) Ik spray dan de pootjes even met de pleister en ze kunnen er weer dagen tegen aan.

groetjes, Marit
AnneMarie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Leeuwhondje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door AnneMarie »

Gisteren voor het eerst 15 km gewandeld, dit was voor mij wennen en voor de hond ook :mrgreen:

Vandaag is ie wel ERG rustig, voldoende drinken mee en idd die vloeibare hansaplast die ga ik kopen :ok:
Moon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bracco Italiano

Ongelezen bericht door Moon »

Met Dante wordt ook altijd veel gewandeld :wink: . Maar dat doen we het hele jaar door. Wat we wel geleerd hebben is dat we Dante moeten dwingen om met onze rustpauze's mee te doen. Ik dacht eerst dat een hond dat wel zelf zou regelen maar dat blijkt bij Dante niet zo te zijn, die blijft doorgaan :roll:. Bij rustpauze's moet hij nu gaan liggen (op een lekker plekje in de schaduw) en krijgt dan meestal iets lekkers. Ondanks dat Dante veel wandelen gewend is valt hij tijdens vakantie's toch altijd een beetje af.
Ik doe nooit iets op zijn voetzooltjes, maar die (spuit)pleister is een goed idee; voor het geval dat.. Vaseline of zoiets zou ik niet doen; dat maakt de huid week, dus sneller beschadiging.
Veel plezier!

Gr. Marijke
Gr. Marijke
Afbeelding
irstas

Ongelezen bericht door irstas »

Marit schreef:Hallo Annemarie,

Ik heb altijd een spuitbusje vloeibare pleister van hansaplast bij mij. Als ik merk dat de honden gevoelige zooltjes krijgen (Ik merk dat doordat ze vaker gaan liggen, of ze gaan aan de zijkant lopen, of ze gaan rustiger doen) Ik spray dan de pootjes even met de pleister en ze kunnen er weer dagen tegen aan.

groetjes, Marit
goeie tip, indd een goed beschermlaagje voor als je nog een heel stuk moet met een open pootje,nooit aan gedacht maar die neem ik zeker in het vervolg ook mee als we gaan wandelen..
baakje
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door baakje »

Idd goede tip. Neem ik zeker mee als ik naar Zwitserland toe gaat. Bedankt
Plaats reactie

Terug naar “Vakantie met de hond”