Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

afvallen

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

AnneMarie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Leeuwhondje
Aantal honden: 1

afvallen

Ongelezen bericht door AnneMarie »

Kan ik mijn hond nu zomaar een dag laten vasten?

Of welke groente kan ik geven als ik hem wil laten afvallen?

Koken valt beter bij hem dan rauw...........

Tips? :denken:

er moet echt een kilo of 3 af
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

Minder eten- meer beweging.
Gewoon voer minderen.
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
AnneMarie
Zeer actief

ja dat zowieso

tips welke groente erbij of ipv brokjes/vlees etc?
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

AnneMarie schreef:ja dat zowieso

tips welke groente erbij of ipv brokjes/vlees etc?
Ik ben zelf niet zo van het vervangen. Maar gewoon van het minderen. :wink:
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
Mauyak

Ongelezen bericht door Mauyak »

Ik hou ook niet van vervangen,zoals al eerder is beschreven is de beste remedie MEER bewegen en MINDER voeren.Kijk vooral of je vaak extraatjes geeft,dat doe ik dus wel altijd en op een gegeven moment waren mijn honden ook wat dikkig aan het worden.Dus ben ik begonnen met hun koekjes etc.te halveren en meer te gaan bewegen.Ik voerde altijd 200 gram kvv,maar nu krijgen ze 125 gram kvv en blijven veel beter op gewicht.
jelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door jelle »

Ook ik ben niet voor het geven van bijvoorbeeld bonen etc. De hond moet gewoon wennen aan minder voer, de maag moet zich daarop instellen. Als je er loze vulling bij blijft doen gebeurt dat dus niet.
Ik zou de hond op KVV zetten, en dan gewoon eerst eens de portie die hij zou moeten krijgen voor het streefgewicht, kun je daarna nog iets minderen als hij er aan gewend is. En minder tussendoortjes (als je die veel geeft). Wil je belonen, doe het dan met iets dat in hele kleine stukjes kan.
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Vasten kan wel, maar ik kan dat niet goed. Je kan beginnen met 25% minder eten geven dan je nu doet en proberen de hond wat meer in de benen te krijgen. Qua groenten wordt vaak gekookte sperzieboontjes gegeven als maagvulling.

Je kan dat wel een paar dagen geven in een afbouwsschema om de hond te wennen aan minder maagvullig.

Anne
Mauyak

Ongelezen bericht door Mauyak »

mocht je toch over willen gaan op sperciebonen,neem dan gekookte VERSE boontjes,want blik boontjes bevatten veel zout.Tis maar een tip! :ok:
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

Ik vind een hond laten vasten op KVV die dat niet gewend is bijzonder link. Als ik naar mijn eigen honden kijk die barfen, dan hebben zij baat bij het op wisselende tijden voeren. Hierdoor wordt de stofwisseling optimaal benut, wat ook goed is voor de spijsvertering en indirect het afvallen. Ik zou gewoon minderen met KVV en een tijd aanvullen met groentemixen en wit vlees waar veel minder zetmeel in zit.
AnneMarie
Zeer actief

Martijn schreef:Ja, je kunt je hond zomaar een dag laten vasten als ze verder gezond is.
Sommige honden worden wel misselijk..dan kun je ze een biscuitje of een paar brokjes geven.
volgens info van KVV fabrikant is dit niet goed en vallen ze er niet van af, is het slecht voor organen/maag

tja
AnneMarie
Zeer actief

Okay

ik zit nu op 100 gram KVV per dag, hij zou 250 gram moeten krijgen :denken: maar dan wordt ie sloom en uiteindelijk dik

geen tussendoortjes meer, indien wel (beloning) héél inimini stukje DAT WERKT!
Hij heeft al direct meer energie :eek:

Hij kan overigens met 16 brokjes toe, dat is ongeveer de helft van wat er op de verpakking staat.

Ik vind brokjes op zijn tijd ook wel handig, voor trainen *zijn maaltijd mee ipv extra, en hij vindt de snackbal reuze leuk.
ien
Erelid
Contacteer:

Ongelezen bericht door ien »

Golden Stanley schreef:Ik vind een hond laten vasten op KVV die dat niet gewend is bijzonder link. Als ik naar mijn eigen honden kijk die barfen, dan hebben zij baat bij het op wisselende tijden voeren. Hierdoor wordt de stofwisseling optimaal benut, wat ook goed is voor de spijsvertering en indirect het afvallen. Ik zou gewoon minderen met KVV en een tijd aanvullen met groentemixen en wit vlees waar veel minder zetmeel in zit.
helemaal mee eens
een hond met een lege maag laten vasten vind ik wel heel erg cru hoor
kvv en brok doet weinig in de maag en vasten kan alleen als je ze een flinke maaltijd rauw en grote stukken voer ervoor heb gegeven.
Ik zou gewoon minder eten geven maar veel meer laten bewegen!!
wat hier ook boven als adviezen staat.
geen spercibonen enz!
Afbeelding
Angel_Devil
Actief
Mijn ras(sen): 2 Staffords
Contacteer:

Ongelezen bericht door Angel_Devil »

De voeding geven die hij nodig heeft! Niets meer, niets minder.
Geen tussendoortjes/extra's

En veel beweging
Afbeelding
Elke gek heeft z'n eigen gebrek
Website van Angel_Devil
Ester&Lara

Ongelezen bericht door Ester&Lara »

Ik heb dus altijd een in mijn ogen te dikke hond gehad, hoe weinig ze ook krijgt ze blijft een beetje mollig,ze beweegt veel (15km per dag ongeveer)

Onze hond eet 3-4x per week (ze barft wel!!!) en ze heeft al een veel beter lijntje dan daarvoor
Ze heeft overigens geen honger (voor de mensen die het zielig vinden!)
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”