Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
opgeblazen teckel: in middels in orde
Moderator: moderatorteam
- amelie
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
opgeblazen teckel: in middels in orde
Saar heeft sinds vanmorgen ineens een opgeblazen buik.
Het eerste wat ik merkte was dat ze een aantal keer hard boerde, daarna kotste ze de bank onder.
Bruine smurrie, ondefinieerbaar dus duidelijk geen te snel gegeten, onverteerde brokken o.i.d.
Kort viel het me pas op dat haar buik zo dik is.
Ze is verder niet lusteloos of zielig, heeft geen koorts.
Ging graag mee naar buiten en poepte meteen, twee uur later weer.
Ik twijfel een beetje wat wijsheid is. Wel eten geven, geen eten geven. Volle waterbak of misschien even niet zo veel laten drinken als ze zou willen.
Ze heeft vandaag nog geen eten gehad, gisteravond had ze haar normale portie Cavom.
Voor de dierenarts vind ik haar nog "te goed", ze oogt verder niet ziek maar heeft alleen die dikke buik.
Vanavond komt ze in ieder geval maar op de slaapkamer dan kan ik haar goed in de gaten houden.
Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn?
Het eerste wat ik merkte was dat ze een aantal keer hard boerde, daarna kotste ze de bank onder.
Bruine smurrie, ondefinieerbaar dus duidelijk geen te snel gegeten, onverteerde brokken o.i.d.
Kort viel het me pas op dat haar buik zo dik is.
Ze is verder niet lusteloos of zielig, heeft geen koorts.
Ging graag mee naar buiten en poepte meteen, twee uur later weer.
Ik twijfel een beetje wat wijsheid is. Wel eten geven, geen eten geven. Volle waterbak of misschien even niet zo veel laten drinken als ze zou willen.
Ze heeft vandaag nog geen eten gehad, gisteravond had ze haar normale portie Cavom.
Voor de dierenarts vind ik haar nog "te goed", ze oogt verder niet ziek maar heeft alleen die dikke buik.
Vanavond komt ze in ieder geval maar op de slaapkamer dan kan ik haar goed in de gaten houden.
Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn?
Laatst gewijzigd door amelie op 22 apr 2006 09:17, 1 keer totaal gewijzigd.
- Zoie
- Zeer actief
- Maureen en de meiden
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
- Aantal honden: 2
- Hanneke2
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
- Zoie
- Zeer actief
zat ik ook an te denken, maar het feit dat ze poept spreekt dat weer tegen ( tenzij het overloopdiarree is. ) Hoe dan ook, ik zou met zulke klachten zeker even bij de DA langs gaan.Hanneke2 schreef:Bruine smurrie kotsen kan ook een darmafsluiting zijn, of ze heeft ergens bruine smurrie gegeten.Ik zou toch de da bellen.

- amelie
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Voor ze ging slapen liet ze nog een of twee grote boeren wat al zichtbaar opluchte. Ze heeft een rustige nacht gehad (wat wil je, als je ineens op bed kan slapen!) en vanochtend stond ze al weer te piepen bij de deur. Snel naar buiten waar ze flink plaste en poepte. Nu ziet alles er weer normaal uit.
We zijn inmiddels ook achter de oorzaak: een van onze katten heeft een beetje diarree die niet Ãn maar náást de bak gedeponeerd wordt. Daar merkten we niets van want Saar was er elke keer als de kippen bij om het op te dweilen
Voor de bezorgden onder ons: met de kat is alles ook oke, gevoelig ras, gevoelig spijsverteringsstelsel in combinatie met een open gelaten pan met avondeten op het aanrecht.
We zijn inmiddels ook achter de oorzaak: een van onze katten heeft een beetje diarree die niet Ãn maar náást de bak gedeponeerd wordt. Daar merkten we niets van want Saar was er elke keer als de kippen bij om het op te dweilen
Voor de bezorgden onder ons: met de kat is alles ook oke, gevoelig ras, gevoelig spijsverteringsstelsel in combinatie met een open gelaten pan met avondeten op het aanrecht.
- pooh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwiterse witte herder