Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

wanneer

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

wanneer

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

wanneer kunnen we osa het beste weer laten scheren,
we hebben haar vorig jaar geschoren omdat de DA dacht dat ze een hartprobleem had...maar ze vond het zoooo heerlijk ze dwarrelde rond als een pup enz.
maar wanneer is nou het beste om haar weer te laten scheren?mei-juni?

gr Aimee
fabienne s
Zeer actief
Mijn ras(sen): flatcoated retriever

Ongelezen bericht door fabienne s »

waarom wordt ze helemaal geschoren??kan je haar niet gewoon lekker in de golden model laten trimmen en dat vragen bij de salon of ze haar lekker in bad willen doen zodat je al het meeste haar kwijt ben?van schren wordt een golden vacht niet mooier en vaak alleen nog maar beroerder
Afbeelding

jemble 5 maanden
Brindlecardi
Zeer actief

ze is bijna 11 jaar,ze vind het zelf heerlijk als ze geschoren is,daarvoor doe ik het ook.

gr Aimee
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Brrr, als ik iets vreselijk vind is het wel een geschoren Golden. En dan wel die pluimstaart houden, zeker? Geen gezicht.
Brindlecardi
Zeer actief

Bah nee,het gaat hier niet om het uiterlijk!!!!
het gaat er hier om dat ze het fijn vind,en dat ze zich er prettig bij voelt....
ik snap jullie reactie dan niet helemaal :denken: ik ben niet iemand die van zijn golden een poedel ofzo wil make hoor :roll:

gr Aimee
Marion.

Aimee schreef:Bah nee,het gaat hier niet om het uiterlijk!!!!
het gaat er hier om dat ze het fijn vind,en dat ze zich er prettig bij voelt....
ik snap jullie reactie dan niet helemaal :denken: ik ben niet iemand die van zijn golden een poedel ofzo wil make hoor :roll:
Je snapt de reacties niet? Dan snap ik jouw vraag niet. Als ze het zo leuk vind, dan scheer je haar toch het hele jaar door?
Er worden een hoop Goldens geschoren onder het mom van "dan hebben ze het niet zo warm in de zomer", of "ze vinden het zo lekker". Ja, dat laatste lijkt me logisch. Als ik moet kiezen tussen een vacht vol klitten, of een geschoren lijf dan zou ik dat laatste kiezen.
Brindlecardi
Zeer actief

Marion. schreef:
Je snapt de reacties niet? Dan snap ik jouw vraag niet. Als ze het zo leuk vind, dan scheer je haar toch het hele jaar door?
Er worden een hoop Goldens geschoren onder het mom van "dan hebben ze het niet zo warm in de zomer", of "ze vinden het zo lekker". Ja, dat laatste lijkt me logisch. Als ik moet kiezen tussen een vacht vol klitten, of een geschoren lijf dan zou ik dat laatste kiezen.
:eek: jeetje wat is hier nou zo erg aan?????
in de winter is het te koud met een geschoren vacht!
en WIJ zien aan haar gedrag dat ze het fijn vind...
pff en hoezo zit ze nou weer onder de klitten?wie heeft dat ooit beweerd????????
pff stel nog eens zo'n vraag zeg..

gr Aimee
Marion.

Aimee schreef: :eek: jeetje wat is hier nou zo erg aan?????
pff en hoezo zit ze nou weer onder de klitten?wie heeft dat ooit beweerd????????
Heeee tuttelemien. Jij mag wel overal ongezouten je mening geven en ik niet? Waar staat die regel, en waarom is die er?
Brindlecardi
Zeer actief

je geeft je mening niet zomaar,je verzind er dingen bij,je zegt dat dat beest vol klitten zit?is dat zo?nee
je zegt dat wij het onder het mom van blablabla doen
is dat zo?nee

je had beter kunnen zeggen dat je het niet nodig vind bij een golden,komt er een stuk leuker uit.

gr Aimee
Marion.

Aimee schreef:je geeft je mening niet zomaar,je verzind er dingen bij,je zegt dat dat beest vol klitten zit?is dat zo?nee
je zegt dat wij het onder het mom van blablabla doen
is dat zo?nee
Ik verzin er helemaal niets bij. Leer eens lezen.
Aimee schreef:je had beter kunnen zeggen dat je het niet nodig vind bij een golden,komt er een stuk leuker uit.
In de regel verpak ik mijn zinnetjes niet in een leuk pakpapiertje, doe ik dus ook niet bij jou. Jij vraagt wanneer je het beste je Golden kunt scheren, en ik tik daar een berichtje bij dat als ik iets afschuwelijk vind ik dat geschoren Goldens vind.
Brindlecardi
Zeer actief

je zegt dat ik het leuk vind?

dat heb ik toch echt niet geschreven dat ik het voor mijn eigen lol doe.
maar ik merk dat het niet alleen hierover gaat..

gr Aimee
Marion.

Aimee schreef:je zegt dat ik het leuk vind?
Zou je even willen quoten waar ik dat zeg, ik kan het zo snel niet vinden namelijk.
Daantje*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Daantje* »

Hier in de wijk loopt ook een border collie rond (niet de mijne hoor :wink: ) die helemaal kaalgeschoren is op zijn staart na. En het ziet er gewoon echt niet uit, ik had gewoon medelijden met het beestje :eek:

Helemaal kaal en dan zon hele dikke grote pluimstaart erachteraan :N:
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief

Marion. schreef:Er worden een hoop Goldens geschoren onder het mom van "dan hebben ze het niet zo warm in de zomer", of "ze vinden het zo lekker".

hieruit haal ik dat jij vind dat ik het voor mezelf doe...
maar dat tuttelmientje met haar ongezoute mening zal het wel weer fout gelezen hebben :roll:

gr Aimee
Marion.

Aimee schreef:
Marion. schreef:Er worden een hoop Goldens geschoren onder het mom van "dan hebben ze het niet zo warm in de zomer", of "ze vinden het zo lekker".

hieruit haal ik dat jij vind dat ik het voor mezelf doe...
maar dat tuttelmientje met haar ongezoute mening zal het wel weer fout gelezen hebben :roll:
Inderdaad. Hier staat dat er "een hoop Goldens worden geschoren onder he mom van...", hierin staat niet dat tuttelemien haar Golden daarom scheert.
fabienne s
Zeer actief

nou nou ho maar.als jij het echt doet voor je hondje kan je haar nu wel scheren denk ik alleen niet zo kort als dan in de zomer dan.ik vindt zelf peroonlijk het geen gezicht,zou hem laten trimmen in goldenmodel en vragen of ze hem flink willen ontwollen en wassen dan is ze ook al een hoop kwijt.en ja er zijn veel mensen die het doen onder het mom:dan verhaart ie niet zo(gelul alleen hij verhaart kortere haren en mensen denken dan dat dat minder erg is)of een hond in de klit laten zitten en er dan eens per jaar de tondeuse erop met de happen eruit,geen gezicht.ik zou het gewoon prberen dat im model brengen en de hele meuk wat ik erbij heb gezet en misschien de bevedering wat korter als het niet bevalt kan het altijd nog
Afbeelding

jemble 5 maanden
Sisboo
Actief

Ongelezen bericht door Sisboo »

Ik denk dat het voor deze hond niet gaat of hij of zij er mooi uit ziet of niet. Dat vindt de eigenaar ook niet belangrijk meer, waarschijnlijk mede gezien haar leeftijd, maar de hond voelt zich er prettig bij. Waarom zou je het dan niet doen, enkel en alleen omdat het niet "hoort".
Ik ken iemand met een Groenendaeler van ruim 14 jaar, die ook weer richting de zomer kort gaat met de tondeuze. Hoort ook niet, maar de hond voelt zich er prettig bij, dus waarom zou je het niet doen.
Er zijn zoveel dingen die niet horen, maar wel worden gedaan.
Gewoon doen.
groetjes
Silvia
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Silvia »

Aimee schreef:
Marion. schreef:
:eek: jeetje wat is hier nou zo erg aan?????

gr Aimee
ik heb ook altijd een hete nek in de zomer maar ja om mijn kop nou kaal te scheren??? maar ik vind je vraag raar. je vraagd wanneer het nodig is. ik zou denken als hij het warm heeft dan toch?
lijkt me sterk dat dat nu al is
Groetjes Silvia en Diesel
Brindlecardi
Zeer actief

Als je een hond van 10 hebt waarbij ze het in de zomer vreselijk heet heeft,amper beweegt,en tijdens het uitlaten na 3 meter al voor pampus ligt,en als ze geschoren is nog wel lol erin heeft en lekker gek doet,wat doe jij dan als baas :denken:

Als jij je malthesertje ofzo laat scheren,dan doe je dat toch ook niet als het nog koud kan zijn?dan bevriest dat kleine ding.
nou dus mijn vraag was,WANNEER is het warm genoeg om je hond te laten scheren.

gr Aimee
fabienne s
Zeer actief

ik denk dat je haar het beste kan laten scheren als de temperatuur buiten wat constanter is,dus rond de 15graden ofzo.maar als jou hond er eerder last van krijgt zou ik het eerder doen als je haar daar meer plezier mee doet
Afbeelding

jemble 5 maanden
Natas.
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Natas. »

Iets anders wat misschien ook kan helpen in de warmere tijden is zo'n grote halsband/doek die je in de vriezer legt en dan uren tot dagen koelte blijft afgeven als je het de hond om de nek doet.
Ik ben voor Raisa hiervoor aan het kijken, ik geloof dat ze ze hebben op www.hondenshop.nl

Maar ik snap alleen iets niet met de logica van het scheren : Raisa heeft juist heel veel last van warmte omdat ze een dunne vacht heeft en totaal geen ondervacht. Haar isolatie is dus nihiel, de warmte komt zo bij haar naar binnen.
Dat is met een geschoren hond dan toch hetzelfde?
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Natas. schreef:Iets anders wat misschien ook kan helpen in de warmere tijden is zo'n grote halsband/doek die je in de vriezer legt en dan uren tot dagen koelte blijft afgeven als je het de hond om de nek doet.
Ik ben voor Raisa hiervoor aan het kijken, ik geloof dat ze ze hebben op www.hondenshop.nl

Maar ik snap alleen iets niet met de logica van het scheren : Raisa heeft juist heel veel last van warmte omdat ze een dunne vacht heeft en totaal geen ondervacht. Haar isolatie is dus nihiel, de warmte komt zo bij haar naar binnen.
ik heb ook een hond die ik zo nu en dan scheer en idd qua warmte maakt het geen donder uit, als het warm is heeft hij het warm, geschoren of niet, bij hem doe ik het omdat hij snel last heeft van allergie...en zo kan ik het beter in de gaten houden.. en ja ik merk wel dat hij het heerlijk vind om zonder jas te zijn hoor...

maar goed fabienne heeft al een goed antwoord gegeven, als de temp wat stabiel is... het hoeft niet super warm te zijn, iig geen vorst meer, ( dan is de overgang te groot)
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Natas. schreef:Iets anders wat misschien ook kan helpen in de warmere tijden is zo'n grote halsband/doek die je in de vriezer legt en dan uren tot dagen koelte blijft afgeven als je het de hond om de nek doet.

Jackie had ook een heel dun vachtje en kon op zijn oude dag echt niet meer tegen de hitte, ook door zijn hart.
Die koeldoeken hielpen bij hem niet echt. Ik maakte hem gewoon regelmatig met heet weer nat met een spons met lauw water. En verder in de schaduw houden was het enige wat hielp.
Een koelmat om op te liggen hebben we ook eens geprobeerd, vond ie helemaal niets. :mrgreen:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Brindlecardi
Zeer actief

I Know dat het eigenlijk voor een hond geen verschil uitmaakt als je hem scheert,maar Osa is er blij mee???? daar gaat het toch om....
Maar goed bedankt voor je antwoord Fabienne!
Die koeldoekken ga ik ook nog eens achteraan! ik had er ooit een gewonnen maar die heb ik nooit gekregen :denken:

gr Aimee
kim bloemen
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door kim bloemen »

Als je hond het lekker vind als hij geschoren is, zou ik de laatste zijn die erop tegen is. ik als trimmer ben geen voorstander van scheren, het komt de vacht en de huid niet ten goed. zoals het hoort, ontwollen, wassen en bijknippen zie ik natuurlijk veel liever.

Maar goed, als je aan het gedrag van je hond merkt dat die zich veel prettiger voelt, ja dan zie ik ook maar 1 oplossing.
steffietje
Vaste gebruiker

scheren

Ongelezen bericht door steffietje »

hey
mijn keeshond van 17 is vorig jaar ook geschoren geen gezicht inderdaad maar ook geen hond wat niet meer kan opstaan van de warmte.
Zit er zelf aan te denken het dit jaar weer te doen, ook al vind ik het zonde van de o zo mooie teruggekomen vacht....maar ik heb liever een gekoeld levend beest dan een halfdood votje
dus ja ik denk dat het in juni weer even huilen word voor me...
xx
kijk wat je wel hebt in plaats van wat je niet hebt en de foto die komt!
Youp
Zeer actief

Ongelezen bericht door Youp »

De bouvier van mijn ouders is de laatste jaren ook geschoren. Hij hield het niet meer zo lang vol bij de trimmer. Ook de dagelijkse borstelbeurten waren voor hem geen pretje meer. Hij had huidproblemen en hierdoor een gevoelige huid.
Groetjes Kim en een poot van Diesel en Zahra
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”