Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Steriliseren teefje
Moderator: moderatorteam
- little-wolf
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
-
miekmiek
-
miekmiek
Overigens sluit ik me aan bij wat Martijn geschreven heeft. Met de kanttekening dat sommige teven erg heftig reageren op loopsheden en dat het niet altijd een medische aanleiding hoeft te zijn om te kiezen voor castratie. Sommige teven blijven erg lang hangen in schijnzwangerschappen, sloomheid en zitten gewoon erg slecht in hun vel in zowel de aanloop naar de loopsheid, de loopsheid zelf en dan nog de periode erna. Dan heb je het algauw over een paar maanden. Ik vind ook dat een rede om een castratie te overwegen. Maar nogmaals; niet alle teven reageren zo op een loopsheid.
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
- Aantal honden: 1
Goed verhaalMartijn schreef:Weet je dat ik de keren dat ik een te dikke teef gezien heb die gewoon loops werd op één hand te tellen zijn? En dat zo goed als alle "te vroeg oude" teven die ik ken wel gecastreerd waren?
Je kent ze wel...lieve, grijze teven die toch wel behoorlijk te dik zijn en niet vooruit te branden. Zitten je een beetje aan te grijnzen en te kwispelen maar god verhoede dat ze op moeten staan want dan beginnen ze al te hijgen.
Zo ziet voor mij een jong gecastreerde teef er uit als ze niet meer jong is.
Alleen het citaat hierboven klopt volgens mij niet: ik ken ze ook de teven die je hier beschrijft. Maar de slanke oudere teven die jou in het bos voorbij rennen en die ook gecastreerd zijn herken je niet als zodanig. Ze zijn er dus wel, alleen herkennen we ze niet omdat deze niet vroegtijdig oud, grijs en dik zijn geworden
Net zoals je niet kunt zeggen dat je het altijd ziet als iemand een kunstgebit heeft, of een pruik, of een houten been. Want als je het niet ziet, dan zie je het niet
Karl Popper: you can't prove a negative.
Overigens: mijn tekkel is gecastreerd omdat ze steeds heel hevig schijnzwanger werd. En tot op hoge leeftijd actief en redelijk slank. En na het trimmen helemaal niet grijs meer
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
- iones
- Zeer actief
voor de eerste loopsheid vind ik zowiezo niks. Mijn dierenarts raadt het uieindleijk ook niet zo aan.
Er zijn hier overigens 2 zeer recente discussies over op dit forum onder discussies.
Er zijn hier overigens 2 zeer recente discussies over op dit forum onder discussies.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- ceciel
- Zeer actief
Mijn kruising boxer teef is ook gecastreert op zeer jonge leeftijd. Dit is in Spanje gebeurt, voordat ze dus bij ons terecht kwam. Ze heeft ook een gecoupeerde staart. Nu is ze dus incontinent geworden wat hoogstwaarschijnlijk samenhangt met ras, castratie en de korte staart.
Wel iets om ook even bij stil te staan...
Ook hierover is info te vinden op internet.
Wel iets om ook even bij stil te staan...
Ook hierover is info te vinden op internet.
-
-sanne
- Actief
ik denk dat de beste leeftijd ongeveer anderhalf is dan zijn ze voor het grootste gedeelte uitgegroeid sowieso in de hoogte.
Je kunt tot de 3e loopsheid castreren met de inste kans op mammatumoren na de 3e keer wordt de kans steeds groter.
Dominante teven zou ik zeker niet castreren dit wordt zeer waarschijnlijk na de castratie nog erger aangezien je het vrouwelijk hormoon weghaald
Je kunt tot de 3e loopsheid castreren met de inste kans op mammatumoren na de 3e keer wordt de kans steeds groter.
Dominante teven zou ik zeker niet castreren dit wordt zeer waarschijnlijk na de castratie nog erger aangezien je het vrouwelijk hormoon weghaald
Groetjes

- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Mijn boxer is voor de eerste loopsheid gecastreerd en ik doe het nooit meer!
Ik heb op zich geen spijt van de castratie maar had het achteraf liever wat later laten doen.
Nika is nooit echt volwassen geworden, niet qua uiterlijk (die puppiesnoet heeft ze nu 6 jaar later nog steeds) en niet qua karakter (maar dat kan ook komen omdat ze een boxer is haha)
In de zomermaanden als ze meer zwemt en drinkt heeft ze wat last van incontinentie (castratie/gecoupeerde staart, schijnt verband te houden).
Haar heupen zijn slecht en ik heb weleens gehoord dat het verlies van de hormonen invloed kan hebben op het skelet, dus wie weet is de vroegtijdige castratie er ook wel enigszins debet aan dat haar heupen niet goed zijn.
Castratie doe ik dus alleen nog maar als er een medische indicatie is. Marouck zal gecastreerd worden vanwege de enorme last van de hormoonschommelingen (gedrag) en de schijnzwangerschappen na de loopsheden.
Ik heb op zich geen spijt van de castratie maar had het achteraf liever wat later laten doen.
Nika is nooit echt volwassen geworden, niet qua uiterlijk (die puppiesnoet heeft ze nu 6 jaar later nog steeds) en niet qua karakter (maar dat kan ook komen omdat ze een boxer is haha)
In de zomermaanden als ze meer zwemt en drinkt heeft ze wat last van incontinentie (castratie/gecoupeerde staart, schijnt verband te houden).
Haar heupen zijn slecht en ik heb weleens gehoord dat het verlies van de hormonen invloed kan hebben op het skelet, dus wie weet is de vroegtijdige castratie er ook wel enigszins debet aan dat haar heupen niet goed zijn.
Castratie doe ik dus alleen nog maar als er een medische indicatie is. Marouck zal gecastreerd worden vanwege de enorme last van de hormoonschommelingen (gedrag) en de schijnzwangerschappen na de loopsheden.
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
-
-sanne
- Actief
Boxers castreerde wij helemaal nooit ivm incontinentie iddInge schreef:Mijn boxer is voor de eerste loopsheid gecastreerd en ik doe het nooit meer!
Groetjes