Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
paardenpoep
Moderator: moderatorteam
-
Nynke en Wolly
- Actief
- Contacteer:
paardenpoep
Ik heb vanavond geleerd waarom paardenpoep zo slecht is voor de honden om op te eten. Als een paard net ontwormd is gaat die kuur via de poep er weer uit en die is dodelijk voor honden. Wisten jullie dat? zijn er nog meer redenen? ik wist wel dat het niet mocht maar niet waarom niet. Ik schrok wel dat het zo ernstig kan aflopen.
groetjes Nynke en Wolly.
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
- *Anita*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): het Markiesje en border collie
- Aantal honden: 1
Het klopt dat het alleen voor bepaalde rassen gevaarlijk is.jip007 schreef:geloof dat dat alleen gevaarlijk is voor bepaalde rassen , hier eten ze bijna dagelijks een paarden vijg
Ik weet dat oa shelties en border collies hier gevoelig voor kunnen zijn.
Als ik me niet vergis gaat het om de stof ivermectine (ik weet niet hoe je het schrijft) die in het ontwormingsmiddel zit.
Ook Pardoes at dagelijks paarden mest. Ben er nu echter wel allerter op dat hij niet staat te wreten na het ontwormen.
Voor altijd in mijn gedachte Pardoes en Harley

- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
-
Marion.
Jij weet wanneer de paarden ontwormd zijn. Dat is handig. De boer hier die zijn mest illegaal kwijt moet, wil me niet zeggen wanneer hij zijn paarden ontwormt. Soms kost het me erg veel moeite om de dames van die stortplek af te houden, maar ik doe het dus consequent wel. Ik weet nog steeds niet wanneer die paarden ontwormd wordenLongFields schreef:Ik neem geen onnodige risico's wat dat betreft, omdat Nozem vaak mee is naar de manege waar ik werk. Als de paarden ontwormd zijn, blijft ze zowiezo een paar dagen thuis.
- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
nee en dat is het probleem wij bv ontwormen in de maanden 3-6-9-12Marion. schreef:Jij weet wanneer de paarden ontwormd zijn. Dat is handig. De boer hier die zijn mest illegaal kwijt moet, wil me niet zeggen wanneer hij zijn paarden ontwormt. Soms kost het me erg veel moeite om de dames van die stortplek af te houden, maar ik doe het dus consequent wel. Ik weet nog steeds niet wanneer die paarden ontwormd wordenLongFields schreef:Ik neem geen onnodige risico's wat dat betreft, omdat Nozem vaak mee is naar de manege waar ik werk. Als de paarden ontwormd zijn, blijft ze zowiezo een paar dagen thuis.
Fenneke en Baloe

- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Ik neem het risico niet, ontwormingsmiddel is bagger en dat hoeft mijn hond niet binnen te krijgen dus, geen paardenmest 

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
ik heb ook liever dat ze het niet doen , maar dat zou betekenen dat ze nooit meer los kunnen lopen. Het ligt hier overal , in het bos op de hei , overal lopen hier ruiterpaden.cloris schreef:Ik neem het risico niet, ontwormingsmiddel is bagger en dat hoeft mijn hond niet binnen te krijgen dus, geen paardenmest

Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Ja okej, Fangio heb ik zover gekregen dat hij niet meer naar paardenmest kijkt, Chira moet ik even een UH geven en na 1x is dat genoeg en loopt ze er ook zo voorbijjip007 schreef:ik heb ook liever dat ze het niet doen , maar dat zou betekenen dat ze nooit meer los kunnen lopen. Het ligt hier overal , in het bos op de hei , overal lopen hier ruiterpaden.cloris schreef:Ik neem het risico niet, ontwormingsmiddel is bagger en dat hoeft mijn hond niet binnen te krijgen dus, geen paardenmest

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...