Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Lezing Tom Lonsdale-update

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

ien
Erelid
Contacteer:

Lezing Tom Lonsdale-update

Ongelezen bericht door ien »

Stichting alles-rauw www.alles-rauw.nl organiseert op 1 en 2 juli een lezing met o.a Tom Lonsdale.
Voor degene die niets weten over Tom Lonsdale is er een link naar

http://www.rawmeatybones.com/

De lezingen zijn geschikt voor honden/katten en fretten eigenaren die nog in begin fase zijn van BARFvoeding voor hun dieren maar ook "kenners" van BARF kunnen hun kennis met weer een andere visie die Tom heeft uitbreiden!! :wink:

De lezing wordt op 1 juli gehouden in Lelystad in het gedragscentrum van Martin Gaus!!
Er komt een prgramma van 10 tot +/- 16 uur

Een prima locatie en centraal in Nederland.

de 2e locatie is ook bekend
een wolvenopvang in Belgie :cheer: 40 km ten zuiden van Maastricht
nadere info volgt nog

Wij hebben er weer zin in..ik hoop jullie ook :ok:

Ineke
Laatst gewijzigd door ien op 17 mei 2006 08:02, 5 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Kunnen we ons al inschrijven voor Lelystad, of komt dat nog?
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
ien
Erelid
Contacteer:

Roelfien schreef:Kunnen we ons al inschrijven voor Lelystad, of komt dat nog?
Dat komt nog maar wel spoedig. :wink:
er kunnen +/- 80 mensen in !
Afbeelding
Roelfien
Zeer actief

Top, ik ga voor de deur van de inschrijving liggen, want hier moet ik bij zijn. :mrgreen: :ok:
ien
Erelid
Contacteer:

Roelfien schreef:Top, ik ga voor de deur van de inschrijving liggen, want hier moet ik bij zijn. :mrgreen: :ok:
:mrgreen:
ik heb je al op de lijst staan!
Afbeelding
Natas.
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Natas. »

Oowwww wat jammer, dan zijn wij waarschijnlijk op vakantie.
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Grrrr. Zou toch eerst in het westen en in het oosten zijn? Nu weer noord en zuid :devil:
chuckie
Zeer actief

Ongelezen bericht door chuckie »

Roelfien schreef:Kunnen we ons al inschrijven voor Lelystad, of komt dat nog?
waar staat dat t in lelystad is dan?wanneer is dat en hoe lang duurt t?wat zijn de kosten?
Chuckie 16-12-2005 - 16-11-2018 +
Voor altijd in ons hart
Natas.
Zeer actief
Contacteer:

Re: Lezing Tom Lonsdale

Ongelezen bericht door Natas. »

ien schreef:De 1ste lezing wordt op 1 juli gehouden in Lelystad in het gedragscentrum van Martin Gaus!!
en wel van 10 uur tot 16 uur.
:wink:
Afbeelding
chuckie
Zeer actief

Re: Lezing Tom Lonsdale

Ongelezen bericht door chuckie »

Natas. schreef:
ien schreef:De 1ste lezing wordt op 1 juli gehouden in Lelystad in het gedragscentrum van Martin Gaus!!
en wel van 10 uur tot 16 uur.
:wink:
huh ik zag t echt nergens staan.maare hij is engels he,lijkt me toch erg lastig te volgen allemaal,mn engels is nou niet zo super.
Chuckie 16-12-2005 - 16-11-2018 +
Voor altijd in ons hart
Sennaruby
Zeer actief
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sennaruby »

Ik wil ook graag komen!! Kan ik ook alvast op de voorinschrijvingslijst bij Roelfien?!

Groetjes,

Fieke
Afbeelding
Nina
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nina »

ien schreef:
Roelfien schreef:Top, ik ga voor de deur van de inschrijving liggen, want hier moet ik bij zijn. :mrgreen: :ok:
:mrgreen:
ik heb je al op de lijst staan!
Mij ook?? :mann:
Groetjes, Nina en Baloe
Afbeelding
Sennaruby
Zeer actief
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sennaruby »

Ik wil graag met twee personen komen... :mann:
Afbeelding
ien
Erelid
Contacteer:

De 2e locatie is ook bekend

op 2 juli..zondag
een wolvenopvang in Belgie :cheer:
40 km onder Maastricht

ook hier komt zo snel mogelijk info over!
Afbeelding
ien
Erelid
Contacteer:

Inschrijving is open!! :cheer:
zie www.alles-rauw.nl
Afbeelding
Roelfien
Zeer actief

Leuk, ik heb me meteen ingeschreven en het geld komt er vanavond aan. :ok:
ien
Erelid
Contacteer:

even een update

als alles lukt komt er in de hal van gedragscentrum ook kraampjes te staan met info,leuke dingetjes enz.
Verder lopen de inschrijvingen al lekker, wacht niet te lang, want aantal plaatsen [zeker Wolvencentrum] is beperkt.
Afbeelding
Jopensam
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jopensam »

Wij gaan 2 juli naar Belgie!!!! :cheer: :mrgreen:
Groetjes Melanie,Jessy, Nicci en Jordan
ien
Erelid
Contacteer:

leuk!!!!
dan zie ik jullie daar :cheer:

enne..voor nog meer liefhebbers
Er is en camping slechts 15 minuten van wolvencentrum.
Afbeelding
Nina
Zeer actief
Contacteer:

Is er nog plaats in Lelystad, Ien?
Groetjes, Nina en Baloe
Afbeelding
Roelfien
Zeer actief

Ohhhh, Nina toch en ik maar denken dat je je schrift en pen al ingepakt had voor volgende week zaterdag. Hoe laat moet ik je halen? :mrgreen:
Nina
Zeer actief
Contacteer:

Roelfien schreef:Ohhhh, Nina toch en ik maar denken dat je je schrift en pen al ingepakt had voor volgende week zaterdag. Hoe laat moet ik je halen? :mrgreen:
Nou... weet je wat het is? Eigenlijk kan ik niet, bleek toen ik me net op wilde geven toen, maar ik ben met van alles bezig om te proberen het alsnog te gaan redden. Vandaar dus de vraag, want straks zit het vol en dan zijn mijn pogingen zinloos. :roll:
Groetjes, Nina en Baloe
Afbeelding
ien
Erelid
Contacteer:

baloe2004 schreef:
Roelfien schreef:Ohhhh, Nina toch en ik maar denken dat je je schrift en pen al ingepakt had voor volgende week zaterdag. Hoe laat moet ik je halen? :mrgreen:
Nou... weet je wat het is? Eigenlijk kan ik niet, bleek toen ik me net op wilde geven toen, maar ik ben met van alles bezig om te proberen het alsnog te gaan redden. Vandaar dus de vraag, want straks zit het vol en dan zijn mijn pogingen zinloos. :roll:
we schuiven wel een stukje op hoor. :mrgreen:

je bent welkom! :ok:
Afbeelding
Nina
Zeer actief
Contacteer:

ien schreef:we schuiven wel een stukje op hoor. :mrgreen:

je bent welkom! :ok:
Ff inschikken!! :cheer:

Ik ga mijn best doen om het te regelen! :ok:
Groetjes, Nina en Baloe
Afbeelding
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

Ine, ik moet helaas afzeggen! Moet een paardentournooi filmen bij mijn zus. Misschien dat iemand in mijn plaats (had 2 pers.) kan gaan?
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

het verslag wat ik gisteren voor de kynolijst schreef:

Vandaag met Arlett naar een lezing van Tom Lonsdale geweest, een Australische versvlees goeroe. Je leest wel één en ander op internet maar iemand eens live horen praten is ook wel leuk. Aangezien het vandaag prachtig weer was konden wij ons wel binnen vermaken... (nou ja, dat weet je ook niet vantevoren en misschien waren wij wel beter af dan de mensen met een buitenactiviteit). Tom is een makkelijke prater en hij heeft ons vooral op de hoogte gesteld van de problemen die hij ondervindt om zijn 'kruistocht' tegen de brok en voor een meer natuurlijke manier van voeren te kunnen vervullen. Brok wordt natuurlijk gemaakt door multinationals en die hebben liever niet dat er aan hun centjes gezeten wordt. Op zich wel interessant om te horen maar niet echt waar we voor kwamen? Nou ja, ik had geen vastomlijnd idee van wat ik wilde horen, dat scheelt;-). De voermethode die hij promoot is het zoveel mogelijk voeren van hele prooidieren zoals kip, konijn maar ook een hert mogen we wel in stukken hakken voor ze. De reactie dat die manier niet echt realiseerbaar is in Nederland omdat slachthuizen en iedereen die maar kíjkt naar een dood dier meteen aan handen, voeten en regels gebonden is wuifde hij weg. Als wij bij de groothandel een kippenpoot kunnen kopen dan kunnen we ook het hele dier kopen, zei hij....... Discussie gesloten.

Gelukkig heeft hij wel een alternatief of 2e keus als het dan echt niet lukt met die huid en haarprooien. Je mag ook vlezige botten met tafelresten geven. Van het maken van groentenprutjes en allerlei supplementen is hij niet gecharmeerd. eendagskuikens zijn helemaal toppie volgens hem (en die kuikens zijn wel 2 of 3 dagen oud, zegt'ie). We kregen nog een videootje te zien van een hondje wat een heel smerig gebit had en wat na het trekken daarvan vreselijk opgeknapt was qua gedrag. Hij kwam daar ook mee op televisie, jammer was wel dat hij dan dat tandeloze beestje met een kippenvleugel laat worstelen....... geeft misschien mooie beelden maar die hond krijgt dat nooit weg (nee, ik heb er niks van gezegd). Al met al onderhoudend maar niet fantastisch vernieuwend of verhelderend. Na 6 jaar rauw voeren verwachtte ik dat ook niet.
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Rosita Compagner schreef:het verslag wat ik gisteren voor de kynolijst schreef:

Vandaag met Arlett naar een lezing van Tom Lonsdale geweest, een Australische versvlees goeroe. Je leest wel één en ander op internet maar iemand eens live horen praten is ook wel leuk. Aangezien het vandaag prachtig weer was konden wij ons wel binnen vermaken... (nou ja, dat weet je ook niet vantevoren en misschien waren wij wel beter af dan de mensen met een buitenactiviteit). Tom is een makkelijke prater en hij heeft ons vooral op de hoogte gesteld van de problemen die hij ondervindt om zijn 'kruistocht' tegen de brok en voor een meer natuurlijke manier van voeren te kunnen vervullen. Brok wordt natuurlijk gemaakt door multinationals en die hebben liever niet dat er aan hun centjes gezeten wordt. Op zich wel interessant om te horen maar niet echt waar we voor kwamen? Nou ja, ik had geen vastomlijnd idee van wat ik wilde horen, dat scheelt;-). De voermethode die hij promoot is het zoveel mogelijk voeren van hele prooidieren zoals kip, konijn maar ook een hert mogen we wel in stukken hakken voor ze. De reactie dat die manier niet echt realiseerbaar is in Nederland omdat slachthuizen en iedereen die maar kíjkt naar een dood dier meteen aan handen, voeten en regels gebonden is wuifde hij weg. Als wij bij de groothandel een kippenpoot kunnen kopen dan kunnen we ook het hele dier kopen, zei hij....... Discussie gesloten.

Gelukkig heeft hij wel een alternatief of 2e keus als het dan echt niet lukt met die huid en haarprooien. Je mag ook vlezige botten met tafelresten geven. Van het maken van groentenprutjes en allerlei supplementen is hij niet gecharmeerd. eendagskuikens zijn helemaal toppie volgens hem (en die kuikens zijn wel 2 of 3 dagen oud, zegt'ie). We kregen nog een videootje te zien van een hondje wat een heel smerig gebit had en wat na het trekken daarvan vreselijk opgeknapt was qua gedrag. Hij kwam daar ook mee op televisie, jammer was wel dat hij dan dat tandeloze beestje met een kippenvleugel laat worstelen....... geeft misschien mooie beelden maar die hond krijgt dat nooit weg (nee, ik heb er niks van gezegd). Al met al onderhoudend maar niet fantastisch vernieuwend of verhelderend. Na 6 jaar rauw voeren verwachtte ik dat ook niet.
In ieder geval leuk geschreven :mrgreen:

Even :offt: vraagje. Ik zie dat jij in Rhenen woont, en dat is vlakbij Veenendaal.. Jij barft blijkbaar al 6 jaar. Heb jij in de buurt van Rhenen/Veenendaal adresjes voor barfmateriaal?

Dit n.a.v. dit topic http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=92261
ien
Erelid
Contacteer:

Vannacht terug gekomen na dit weekendje lezingen.
Ik zal daar een verslagje van maken.
Deze 2 dagen waren wel compleet.een groter contrast hadden wij ons niet kunnen voorstellen, deze dagen geven ook zonder Tom aan hoe de voederindustrie in elkaar zit.
Je hoefde maar om je heen te kijken!!
Zaterdag in een ruimte waar de advertentie 's van brok volop aanwezig was en zondag in een ruimte en omgeving! waar je direct wist, hier is het verhaal over rauwvoer compleet!

Deze dagen hadden niet zonder elkaar gekunt..achteraf wel grappig om dat te constateren. :wink:
Afbeelding
Roelfien
Zeer actief

Ohhh, ben heel benieuwd naar het het wolvencentrum, Ineke, ik kan me voorstellen dat de omgeving zich daar meer leende voor het onderwerp.

En trouwens, we hebben met een paar man al besloten dat de reclame van de voederfabrikant binnen een paar jaar bestaat uit de aanbeveling van de perfecte rauwe diepvriesvleesvoeding. Net zoals bij andere merken nu ook al begonnen is. Kijk maar naar Prins.
Dus dat komt dan ook aardig in de richting. :mrgreen:

Ik ben het met Rosita eens en ik heb een aantal mensen gesproken na afloop in Lelystad en iedereen had toch zoiets van: tja, best interessant allemaal, maar erg gericht op het gevecht van Tom Lonsdale met de rest van de wereld en toen het echt over voeding ging, sloot het toch niet echt aan op de mogelijkheden in Nederland. Dat stelde hij wel iets bij, maar hij had totaal geen oor voor onze knelpunten en hoe je dat zou moeten oplossen, dus het vinden van het juiste materiaal.
Tja, dat probleem hebben ze niet in Australië.
Je rijdt een kangeroe dood en klaar, barf. Oh, het mag bij hem ook geen barf heten, maar RMB ofzo, want Barf stond gelijk aan zelf geknutselde prutjes. En dus moest er weer uitgelegd worden dat in Nederland BARF de duidelijkste benaming is omdat men dan weet wat je bedoelt.
Echt, het was best interessant. Maar ik schreef in mijn aantekeningen op een bepaald ogenblik: ik raak nu toch geirriteerd over het gepraat over het geruzie in de voedingswereld, ik wil info!
Ik vond de eerdere lezing van Mogens Eliassen veel prettiger, ondanks zijn sergeant-majoor manier van praten. :mrgreen: Veel meer gericht op hoe voer je je hond. En Mogens geeft aan dat je moet geven wat lands cultuur en natuur te bieden heeft en dat maakt dat je je niet zo verloren waant als iemand praat over kangeroevlees endergelijke.
Maar ja, Mogens legde uit hoe je een hond goed kan voeren en komt dan met de mogelijkheid om zijn boek te kopen. En Tom gaat er vanuit dat je zijn boek al hebt gelezen. Natuurlijk, beiden commercieel, ook niks mis mee. Maar de insteek van de een is veel toegankelijker dan die van de ander.
Ester&Lara

Ongelezen bericht door Ester&Lara »

Ik vond het echt fantastisch. Vooral dat hij me persoonlijk kwam ophalen :mrgreen: . We zijn vantevoren uit eten geweest, en hebben zaterdagavond tot 12 uur op een terrasje gezeten. Ik heb toen natuurlijk al het hemd van zijn lijf gevraagd over vanalles zodat veel dingen in de lezing mij ook duidelijk waren.

De lezing ging super, alleen had ik het idee dat veel mensen dachten dat hij een lezing zou geven over WAT er in de hond zijn bak moest komen,en daar heeft hij maar een klein stukje aan gewijdt. Het scheelt ook dat ik WorkWonders al gelezen had.
Het is dus idd een beetje zoals Roelfien al aangeeft

Ik vond het iig. helemaal super, ook de locatie,was goed geregeld :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”