Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Bewakingshonden

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Bewakingshonden

Ongelezen bericht door maart »

welke testen moeten die afleggen? (op Europees vlak) er schijn t in 2003 een wet of zo rond gemaakt te zijn. ik moet daar een werk over maken en heb daar niet echt veel weet van. ik ken enkel de testen die mensen uit Israël een hond opleggen, maar daar mag het niet over gaan :jank:
Selena
Zeer actief
Mijn ras(sen): x HH
Aantal honden: 9

Ongelezen bericht door Selena »

In nederland moet je een bewijs halen dat de combinatie goed is. Dit kan door een toetsing te lopen bij de Bond voor de diensthond (www.dediensthond.nl geloof ik) of de KNPV (www.knpv.nl). Op de sites kun je de toetsing regelement wel vinden. Zonder dit bewijs mag je niet in de bewaking werken met een hond.
Een mens is nooit te oud om te leren.. en een wijs mens is nooit uitgeleerd!

http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
maart
Zeer actief

ik hoor nu juist dat die testen afgeschaft zijn :denken:
wordt een gemakkelijk werkje dus :F:
Selena
Zeer actief

:neenee: Maart, als ze dat bewijs niet hebben mogen ze niet werken met de honden...wordt op gecontroleerd. Hoe het in Belgie zit weet ik natuurlijk niet (heb het over de honden in de beveilliging he)

maart
Zeer actief

ik bedoel, de honden moeten geen examen meer afleggen. de geleiders wel :19:
Selena
Zeer actief

hier in Nl wel :wink: zonder bewijs dat de toetsing goed doorlopen is mogen ze niet aan het werk. Misschien niet op Europees niveau geregeld maar hier staat in de Regeling particuliere beveiligingsorganisaties en recherchebureaus:

Artikel 17. (gebruik hond)
1.
Een beveiligingsorganisatie kan bij de uitvoering van beveiligingswerkzaamheden gebruik maken van een hond, tenzij in de vergunning anders is bepaald. Gebruik maken van een hond is slechts toegestaan indien uit een verklaring, afgegeven door een instantie die de toestemming heeft van de minister, blijkt dat deze hond geschikt is om als surveillancehond of objectbewakingshond te worden ingezet.
2.
De hondengeleider is bij de uitvoering van de beveiligingswerkzaamheden in het bezit van een verklaring, afgegeven door een instantie die de toestemming heeft van de minister, waaruit blijkt dat de geleider en de hond een, voor het verrichten van de werkzaamheden, geschikte combinatie vormen.
3.
Toestemming als bedoeld in het eerste en tweede lid hebben in ieder geval:
a.
de Koninklijke Nederlandse Politiehond Vereniging;
b.
de Nederlandse Bond voor de Diensthond.
4.
De hond staat tijdens de uitvoering van de beveiligingswerkzaamheden onder direkt toezicht van de geleider.
5.
De hondengeleider verleent desgevraagd inzage in de verklaringen als bedoeld in het eerste en tweede lid, aan de personen die met het toezicht op de naleving van de wet zijn belast, alsmede aan de korpschef van de politieregio waar de beveiligingswerkzaamheden worden verricht of, indien de beveiligingswerkzaamheden worden verricht op een luchtvaartterrein, bij de commandant van de Koninklijke marechaussee.

Plaats reactie

Terug naar “KNPV en IPO”