Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Heel veel los haar.

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

MastiffStorm
Actief
Contacteer:

Heel veel los haar.

Ongelezen bericht door MastiffStorm »

Heeft iemant een goede tipt.
Storm is heel erg in de rui.
Plukken haar vallen zo van hem af.
Vooral in zijn nek en bij zijn staart aanzet.
Jorda
Actief

hier

Ongelezen bericht door Jorda »

Hier ook het geval. Het is er weer de tijd voor. Een keer in de week met een goed kam/borstel kammen en dan help je ze er door heen. Verder kam ik ze bijna nooit. Succes.

Greetz van Jorda.
Afbeelding
corason del perro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
Contacteer:

Ongelezen bericht door corason del perro »

:denken: gek die van mij is altyd heel laat met ruien bigin zomer en begin winter meestal pas....

Ik kam haar dus nooit met opzet omdat het kammen de haren situmleert los te laten. (het kan wel bij haar ras hoor) En dan 2 keer in het jaar als de rui echt op zn ergst is dat er plukjes haar afvallen zeg maar dan kam ik haar heel goed tot niks meer los laat ben ik meestal wel een dag mee bezig dan was ik haar en knip ik haar helemaal en dan 2 weken later kam ik haar weer heel goed voor die andere haartjes die nog los moeten laten dan blijft t meestal nog zon maandje een btje haren en dan heb ik weer nergens last van :ok:
labjebruin
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door labjebruin »

Diesel geeft er nu ook erg veel last van. Het schijnt dat een aardappel goed werkt. Een kleine aardappel koken en door het voer doen. Het schijnt dat ze dan alle 'oude' haren los laten en dat je er dan met een paar dagen vanaf bent... Heb het zelf nog niet geprobeerd hoor maar wie weet.....
kim bloemen
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door kim bloemen »

Tip: Aleen in de ruiperiode kammen met een kam met rubber elastiekje erin geweven. dit elastiekje neemt veel los haar mee. Dit werkt vooral goed bij goldenretriever etc. hopelijk ook bij jou hond.

groetjes kim
truusje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door truusje »

Bij ons in de trimsalon zien we ze nu ook weer geregeld, kortharige honden [ natuurlijk ook de langharige, maar das weer een ander verhaal] die gigantisch in de rui zijn........onze tip......zet hem maar eens in bad, goed in de shampoo zetten, goed inwrijven met allebei je handen voor zo'n 5 min. en dan goed uitspoelen en als je de ruimte ervoor hebt [ivm met rondvliegend haar] hem droog fohnen. Herhaal dit gerust enkele weken achter elkaar......help jij je hond het snelst door deze ruiperiode door.
succes :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”