Een lid van de KNPV-vereniging waar ik vaak ben heeft een probleem met zijn jonge Mechel en heeft me gevraagd of ik eens op internet rond wil vragen of iemand het herkend.
Een tijdje geleden is een tand van de hond afgebroken. Omdat zijn dierenarts op vakantie was heeft ie een paar weken gewacht alvorens de tand te laten repareren, wat gebeurd is met tandcement (na eerst een week de tand open te hebben gehad om rotzooi eruit te halen).
Sindsdien echter lijkt het erop dat andere hoektanden verkleuren.
Hij heeft het me laten zien en het ziet er vreemd uit.
Op de onderste hoektand loopt nu een zilverkleurige streep van het tandvlees richting de punt van de tand. Op andere hoektanden zie je zilverkleurige vlekjes verschijnen.
Volgens de eigenaar kan de hond niet ergens op bijten wat deze kleur kan afgeven op zijn tanden. Verdwijnen van glazuur lijkt het ook niet te zijn want de tand voelt glad aan.
Maar wat is het dan wel? Is het iets wat door de tanden heen schijnt?
Voor alle duidelijkheid, het is dus NIET op de behandelde hoektand maar juist op de andere tanden.
Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?
Iemand ooit zoiets gezien?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Zilverkleurige tanden?
Moderator: moderatorteam
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Zilverkleurige tanden?
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
-
Maaike
- Zeer actief
Re: Zilverkleurige tanden?
Kan het toch niet zo zijn dat deze hond zijn tandjes zet in een kennelraster die stiekum wel afgeeft? Aluminium geeft toch vrij gemakkelijk af geloof ik, misschien heeft hij toch ergens iets van aluminium waar zijn hondje bij kan? Iets anders kan ik werkelijk niet bedenken en maakt me bijzonder nieuwschierig naar de oorzaak.Inge schreef:Volgens de eigenaar kan de hond niet ergens op bijten wat deze kleur kan afgeven op zijn tanden.
Groetjes van mij en een poot van Casper

**Ella**

**Ella**
- Seven6
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie x border collie
- Aantal honden: 1
het zou de bloed toevoer van de tand kunnen zijn maar dat word dan niet zilverkleurig maar een beetje blauwachtig doordat er niet genoeg bloed door stroomt, oftewel de bloed toevoer naar de tanden is dan niet goed en de tand kan dan gaan weg rotten van binnen uit maar ik weet niet of dat hiet ook het geval is