Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

is visolie altijd veilig ?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

lilalila
Zeer actief
Mijn ras(sen): een pippa
Aantal honden: 1

is visolie altijd veilig ?

Ongelezen bericht door lilalila »

In het topic over vis staat onder andere dat je de vis 2 weken moet invriezen om parasieten te doden (die wel voor de hond, maar niet voor de mens gevaarlijk zijn).

Is visolie wel veilig voor je hond ? Kan je alle merken geven ? :denken:
Ik heb nu visolie uit Alaska in huis.

groetjes,

lilalila
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

Visolie lijkt mij zeker veilig aangezien het ook voor menselijke consumptie geschikt is en steeds meer ook voor kinderen geadviseerd word. :wink:
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
Sennaruby
Zeer actief
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sennaruby »

De reden dat het voor menselijke consumptie geschikt is, gaat in het geval van rauwe zalm en haring in ieder geval niet op, omdat de mens niet gevoelig is voor de parasiet die bijvoorbeeld in rauwe zalm zit. Maar ik denk dat het bij olie anders kan zijn omdat dit bewerkt is. Echt zeker weet ik het niet.... Ik zal het eens navragen!

Groetjes,

Fieke
Afbeelding
lilalila
Zeer actief
Mijn ras(sen): een pippa
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door lilalila »

Sennaruby schreef:De reden dat het voor menselijke consumptie geschikt is, gaat in het geval van rauwe zalm en haring in ieder geval niet op, omdat de mens niet gevoelig is voor de parasiet die bijvoorbeeld in rauwe zalm zit. Maar ik denk dat het bij olie anders kan zijn omdat dit bewerkt is. Echt zeker weet ik het niet.... Ik zal het eens navragen!

Groetjes,

Fieke
Ik ben benieuwd, aan wie kan je dat vragen ? En vooral naar het antwoord. Want sinds ik dat over die parasieten in rauwe vis heb gelezen, geef ik even geen visolie meer.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”