Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Caspar en de Katten

Moderator: moderatorteam

Caspar
Vaste gebruiker

Caspar en de Katten

Ongelezen bericht door Caspar »

Hallo Iedereen!
Na de zeer goede resultaten die ik vorige keer heb geboekt met tips van dit forum, besloot ik deze vraag ook voor te leggen.
Onze boxer heeft een intressante roedel. De baasjes zijn de roedelleiders, dan komt Cindy (onze heeeeeele grote poes) dan Caspar van 13 weken zelf en helemaal onderaan staat Beppie, onze kleine, maar wel volwassen poesje.
Caspar vind het reuze-intressant om achter de katten aan te zitten, zelfs tot in de kattenbak. Wij hoeven hem daar niet voor te 'straffen' vind ik, dat doet die dikke poes zelf wel. Hij flikt het ook alleen bij die dikke poes (uitproberen??). Als de katten vervolgens klaar zijn met hun toilet-gebruik, duikt Caspar soms de bak in om deze vers gebakken drolletjes op te smikkelen.
Ik heb hem één keer betrapt dat hij mij niet door had en dus met zijn kop in, en zijn lichaam uit de bak was. Ik zei toen heel hard 'nee' en daar schrok hij van. Is deze straf effectief of moet ik het negeren? Vorige keer zeiden mensen tegen mij dat je een hond echt niet mag straffen. Als dat niet mag; hoe los ik dit dan op? De kattenbak ergens anders zetten kan niet; dan kunnen onze katten er ook niet meer bij. Op een verhoging zetten lukt ook niet, gezien we geen verhoging hebben, behalve de eettafel en salontafel en aanrechtblad (wil je daar een kattenbak? Iehl!).
Hoor graag van jullie.
Gabrielle
*^* Bitte Ein Boxer *^*
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik vind toch dat je creatief moet zijn als je katten en honden samen wil houden. Katten hebben recht op een ongestoorde gang naar de toilet zonder hond die opgewonden zit te wachten voor de toiletdeur zeg maar :mrgreen:

Misschien de kattenbak in de bijkeuken met een kattenluikje? Iets om de kattenbak heen zetten waardoor de honden er niet meer in kunnen?

Het valt me zelfs nog mee dat de katten er nog op gaan als de hond mee loopt en ze lastig valt. Onze katten gingen domweg achter de kasten pissen en onder de bedden poepen denk ik :N:
Afbeelding
Willy
Actief

Ongelezen bericht door Willy »

Ik heb toendertijd met mijn katten de opening van de bak naar de muur gedraaid. De kat kon er nog wel door maar de hond niet meer. Dit werkte prima.
Willy en de meiden

Afbeelding
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinkeltje »

ik heb voor 2 poesen 2 bakken
alle bij staan ze hoger
hier klimmen ze met de paal in
Afbeelding
en deze staat op een kastje gericht naar de muur
de honden kunnen er net niet in
en de poesen wel
er is denk altijd wel wat te verzinnen
kijk af leren kan ook
die van mij doen het ook niet als ik thuis ben
maar zodra ik mijn hielen heb gelicht
Afbeelding
Afbeelding
stefanie
Zeer actief

Ongelezen bericht door stefanie »

Willy schreef:Ik heb toendertijd met mijn katten de opening van de bak naar de muur gedraaid. De kat kon er nog wel door maar de hond niet meer. Dit werkte prima.
Mijn jongste hond eet graag uit de kattenbak en laat zich daar door echt niet weerhouden. Ze zuwt hem gewoon opzij. :mrgreen:

Mijn honden mogen de katten toch echt niet lastig vallen/pesten. Ik geef dus echt een brul als ze niet ophouden en de kat duidelijk laat zien dat ie er niet van gediend is.
Caspar
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Caspar »

Dank je wel!
*^* Bitte Ein Boxer *^*
Plaats reactie

Terug naar “G&G en Obedience”