Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

op dieet

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

kim bloemen
Actief
Contacteer:

op dieet

Ongelezen bericht door kim bloemen »

onze hond moet op dieet.

Als ik hem tussendoor toch wat lekkers wil geven, kan ik hem dan een stukje rauwe groente en fruit geven??? wordt hij hier niet dik van???

ik heb gelezen dat rauwe groente niet opgenomen kan worden. Dus dit zou dan eigenlijk alleen maar maagvulling zijn en hier kan hij dan verder niks mee, dus ook niet dik van worden, maar ook geen voedingstoffen uithalen, toch???

groetjes kim & kenai
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Klopt, rauwe groente kunnen ze niet veel mee. Maar als lekkernijtje is dat ook helemaal niet erg. En je kunt ook snoepjes maken van magere dingen. Een beetje magere yoghurt tussendoor, stukje kipfilet (rauw of gekookt, vooral het laatste is natuurlijk dan makkelijker in blokjes te snijden en als snoepje te geven) en zo is er nog wel meer te bedenken, behalve al die granenkoekjes wat de honden normaal krijgen. :ok:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
kim bloemen
Actief
Contacteer:

ohhh stukjes kipfilet zal die zeker lekker vinden. zullen we dan maar doen afgewisseld met stukjes wortel en komkommer.

bedankt voor de tip
ignit
Zeer actief
Contacteer:

Re: op dieet

Ongelezen bericht door ignit »

kim bloemen schreef:ik heb gelezen dat rauwe groente niet opgenomen kan worden. Dus dit zou dan eigenlijk alleen maar maagvulling zijn en hier kan hij dan verder niks mee, dus ook niet dik van worden, maar ook geen voedingstoffen uithalen, toch???
groetjes kim & kenai
Waar heb je dit gelezen, Kim?
En waarom is je hond te dik - wat voor eten krijgt hij nu?
Weet je wel hoe de spijsvertering van een hond werkt en waar een hond te dik van kan worden - zou het misschien goed zijn om op zoek te gaan naar de oorzaak en die aan te pakken? :denken:

Vriendelijke groet,
Ignit Bekken.
www.barf-natuurlijk.nl
kim bloemen
Actief
Contacteer:

onze hond is al te dik toen hij uit het asiel kwam. hij is gecastreerd en sindsdien heeft hij dus een bere honger.
Als hij zin heeft in wat lekkers gaat hij op eigen houtje naar de buren om daar lekkere kaas, ontbijtkoek etc te krijgen. Maar omdat hij steeds 'honger'heeft blijft hij dus eten.
Hij krijgt al dieet voer van de dierenarts en we proberen hem zo min mogelijk tussendoor te geven. nu willen we dus dat als hij naar de buren gaat hun hem wel wat kunnen geven, maar wat dus wel in z'n dieet past. nu las ik een een boek dat ze uit rauwe groente niet veel kunnen halen, dus leek me dit een gepast lekkertje wat de buren hem kunnen geven. we krijgen de buren niet aan het verstand gepeutert dat ze hem ook gewoon een brokje kunnen geven, die vind hij ook lekker. en de tuin tussen de buren afsluiten kan niet.

groetjes kim
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”