Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Echt ziek :(

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

bianca83
Zeer actief

Echt ziek :(

Ongelezen bericht door bianca83 »

Quasar is echt niet lekker. Hij is constant aan het spugen en loopt heel erg zielig door het huis heen. In het begin was het nog gewoon normaal zeg maar wat eruit kwam maar nu is het echt helemaal geel en heel erg slijmerig. Hij is niet geel van huidskleur ofzo en z'n ogen zijn ook gewoon wit. Hij is wel heel erg sloom en kijkt heel zielig uit z'n ogen. Het arme ventje :(: Heeft iemand een idee wat ik hem kan geven tegen die misselijkheid?
Afbeelding
Danoontje
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Danoontje »

Meteen mee naar de dierenarts gaan!!! Wie weet wat ie gegeten heeft je hebt maar 1 Quasar en hij kan tenslotte niet praten. Succes ermee.
Vito en Juna 4ever.............
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

idd nu even geen risico nemen, er is ook nog dat corona virus
Afbeelding
Natas.
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Natas. »

Ben je al bij de DA geweest?
Afbeelding
bianca83
Zeer actief

Wat is het coronavirus :oeps:
Afbeelding
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

Groetjes, Marianne.
Afbeelding
linda
Zeer actief

Ongelezen bericht door linda »

Nou,hopelijk knapt ie snel weer op :wink:
Afbeelding

in loving memorie Djengis 15-04-04 tot 27-09-05
Sennaruby
Zeer actief
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sennaruby »

Wat geen coronavirus was... Maar goed, even zo goed gewoon naar de dierenarts. Dat gele is waarschijnlijk gal, omdat hij niets meer in zijn maag heeft. Sterkte!
Afbeelding
bianca83
Zeer actief

Was zelf al gaan zoeken wat dat was maar dat heeft hij echt duidelijk niet. Ik ben niet met hem naar de DA geweest want hij knapte daarna weer helemaal op. Misschien volgens jullie niet goed om niet gelijk naar de DA te rennen maar goed. Ik was op dat moment niet alleen met hem en later was Lars erook bij en het was gewoon duidelijk dat hij iets gegeten heeft wat niet helemaal goed gevallen was. Hij had geen korts, diaree en z'n ogen stonden gewoon goed. Hij is lekker gaan slapen en heb een dekentje om hem heen gelegd. Hij is nu gewoon weer zichzelf. Het gaat dus weer helemaal goed met Quasar :ok:
Afbeelding
Reini
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reini »

Oh arme Quasar zo ziek geweest :knuffel1:

Gelukkig is hij al weer een eind opgeknapt :ok: Als Vegas misselijk is geef ik hem een theelepel verse, geraspte gemberwortel. Dat wil nog wel helpen tegen misselijkheid :wink:
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
bianca83
Zeer actief

Dank je Reini. Ik was gisteren dus echt aan het zoeken naar wat ik hem kon geven tegen die misselijkheid maar ik wist het niet. Uiteindelijk heb ik hem een suikerklontje :N: gegeven zodat hij niet ineens een verlaagde suikerspiegel kon krijgen. Gelukkig heeft dat goed geholpen. Volgende keer zal ik hem geraspte gemberwortel geven :ok:
Afbeelding
Sennaruby
Zeer actief
Contacteer:

Okugest van VSM helpen erg goed bij misselijkheid en diarree. Is gewoon te koop bij de drogist.
Afbeelding
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

Sennaruby schreef:Okugest van VSM helpen erg goed bij misselijkheid en diarree. Is gewoon te koop bij de drogist.
Helpt dat direct?

Enne Reini, die geraspte gemberwortel moet je die zo geven of kan dat ergens doorheen?
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Reini
Zeer actief

Sennaruby schreef:Okugest van VSM helpen erg goed bij misselijkheid en diarree. Is gewoon te koop bij de drogist.
Omdat ik niks las over diarree heb ik de gemberwortel neergezet. Bij diarree én braken (van misselijkheid) is VSM (o.i.d.) inderdaad beter.

De gemberwortel is alleen tegen misselijkheid. Vegas heeft last gehad van misselijkheid toen hij net was opgeknapt van diarree en braken en de gember heeft toen goed geholpen tegen het kokhazen.
Afbeelding
Reini
Zeer actief

cloris schreef:
Helpt dat direct?

Enne Reini, die geraspte gemberwortel moet je die zo geven of kan dat ergens doorheen?
Mijn holistisch DA gaf me het advies eén theelepel door eén maaltijd te doen, ik heb het zelf door beide maaltijden gedaan en na een paar dagen was de misselijkheid helemaal over.

Ik had biologische gemberwortel gehaald, even de schil eraf en dan een theelepel ongeveer raspen. Dat over de maaltijd heen :ok:
Afbeelding
bianca83
Zeer actief

Ik zal er vandaag voor de zekerheid nog een halen en vanavond door z'n eten doen. Diarree heeft hij gelukkig niet :wink:
Afbeelding
Sennaruby
Zeer actief
Contacteer:

Ik gebruik het bij allebei, dus of diarree of misselijkheid of allebei tegelijk :wink: . Ik ben er erg tevreden over. Die gemberwortel klinkt ook goed, had ik nog nooit van gehoord.
Afbeelding
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

Reini schreef:
cloris schreef:
Helpt dat direct?

Mijn holistisch DA gaf me het advies eén theelepel door eén maaltijd te doen, ik heb het zelf door beide maaltijden gedaan en na een paar dagen was de misselijkheid helemaal over.

Ik had biologische gemberwortel gehaald, even de schil eraf en dan een theelepel ongeveer raspen. Dat over de maaltijd heen :ok:
Fangio heeft het soms smorgens, dan heeft hij de avond daarvoor of te vroeg gegeten en dan is hij geheid misselijk smorgens, ik vroeg me dus af of ik dat dan direct door zijn eten kan doen, ik ga het gewoon een keer proberen :ok:
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”