Heeft hier iemand ervaring met het medicijn Moderin?
Via iemand hier van het forum weet ik dat haar hond gisteren is ingespoten met Moderin. Vandaag krijg ik te horen hoe het met haar hond gaat, want ze zou volgens haar DA vandaag al duidelijke verbetering moeten zien.
Gandor is nu vanaf 28 november al zwaar mank...sinds de operatie aan OCD en LPC. Er zit geen enkele verbetering in en de poot is nog steeds megadik.
Als het bij bovengenoemde hond helpt wil vragen of dit ook niet iets voor Gandor is.
Maar zijn er nog meer mensen waarvan de hond is ingespoten met Moderin in het gewricht? Zoja graag ervaringen.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
moderin - iemand ervaring?
Moderator: moderatorteam
-
*wendy*
- Actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Bulldog
- Contacteer:
- Sennaruby
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar het is een medicijn op basis van prednisolon. Het wordt ook gebruikt bij jeukklachten.
De bijwerkingen van Moderin zijn:
*Polyurie=veel urineren.
*Polydipsie=verhoogd dorstgevoel.
*Polyfagie=vraatzucht.
*Abortus in m.n. derde deel van de dracht.
*Verminderde weerstand.
*Bijniersuppresie=kon ik niet vinden.
*Osteoporose=botontkalking.
*Huid-en spieratrofie=verschrompeling van huid en spier.
*Ulceraties van maag of darmen=zweren van maag of darmen.
*Hyperthyrieoidie=schildklier maakt teveel schildklierhormoon.
Dit zijn natuurlijk de eventuele bijwerkingen, dus het hoeft niet allemaal voor te komen. Ik zou het niet zomaar laten geven, prednisolachtige medcijnen zijn niet goed voor je hond... Maar het kan natuurlijk tijdelijk de klachten verlichten.
De bijwerkingen van Moderin zijn:
*Polyurie=veel urineren.
*Polydipsie=verhoogd dorstgevoel.
*Polyfagie=vraatzucht.
*Abortus in m.n. derde deel van de dracht.
*Verminderde weerstand.
*Bijniersuppresie=kon ik niet vinden.
*Osteoporose=botontkalking.
*Huid-en spieratrofie=verschrompeling van huid en spier.
*Ulceraties van maag of darmen=zweren van maag of darmen.
*Hyperthyrieoidie=schildklier maakt teveel schildklierhormoon.
Dit zijn natuurlijk de eventuele bijwerkingen, dus het hoeft niet allemaal voor te komen. Ik zou het niet zomaar laten geven, prednisolachtige medcijnen zijn niet goed voor je hond... Maar het kan natuurlijk tijdelijk de klachten verlichten.

-
*wendy*
- Actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Bulldog
- Contacteer:
Eigenlijk moet ik een kuur prednisolon geven, maar ben daar geen voorstander van. Mijn vorige hond werd daar echt heel depressief van. Ook liet hij zijn urine lopen.
Maar omdat ik nu echt niet meer weet wat ik met mijn hondje aan moet en mijn hart ieder moment van de dag weer breekt als ik zie hoeveel pijn hij heeft, moet je wat. En volgens mij heeft hij gewoon een dikke vette ontsteking in zijn poot.
Vooralsnog is er GEEN ENKELE verbetering dan voor de operatie. En dat zint me niet.
Als nu die injectie helpt bij Des dan vind ik dat nog wel het overwegen waard om te proberen. Liever dan een kuur van dagenlang.
Bedankt igg voor je bezorgdheid......het is idd geen medicijnen groep om zomaar ff te gebruiken (je snapt wel hoe ik het bedoel)
Maar omdat ik nu echt niet meer weet wat ik met mijn hondje aan moet en mijn hart ieder moment van de dag weer breekt als ik zie hoeveel pijn hij heeft, moet je wat. En volgens mij heeft hij gewoon een dikke vette ontsteking in zijn poot.
Vooralsnog is er GEEN ENKELE verbetering dan voor de operatie. En dat zint me niet.
Als nu die injectie helpt bij Des dan vind ik dat nog wel het overwegen waard om te proberen. Liever dan een kuur van dagenlang.
Bedankt igg voor je bezorgdheid......het is idd geen medicijnen groep om zomaar ff te gebruiken (je snapt wel hoe ik het bedoel)