Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

eerst wassen dan knippen of omgedraaid

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

AnneMarie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Leeuwhondje
Aantal honden: 1

eerst wassen dan knippen of omgedraaid

Ongelezen bericht door AnneMarie »

Sommige trimmers zeggen eerst knippen dan wassen want dan minder haren te wassen
sommige zeggen eerst wassen dan knippen want beter voor gereedschap en fijner te bewerken

Hoe doen jullie dit?
Laatst gewijzigd door AnneMarie op 05 feb 2006 11:18, 1 keer totaal gewijzigd.
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinkeltje »

ik zeg knippen dan wassen ligt ook aan soort vacht hoor
maar als ik die van mij eerst was heb ik meer klitten
Afbeelding
AnneMarie
Zeer actief

Heb ik nu ook gedaan, dan wassen niet meer nodig want vacht is nu schoon.
Zaten al klitten in dus als ik dan was wordt het idd nog erger, en ach ik neem aan dat die dure prof scharen en scheerkoppen wel iets kunnen hebben, heb maar één hondje!
Uiteraard geen los zand in de vacht maar echt brandschoon was ie ook niet

Mijn ervaring is wel als ik dan na een tijdje bv zijn poten was, ik wel weer springhaartjes zie die ik vervolgens even bijwerk, ziet dat dan beter :ok:
amiwoods
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door amiwoods »

ik werk de vacht iets voor. ik kort de vacht iets in dan gaan eventuele klitten er ook beter uit, dan was ik en na het fohnen helemaal knippen.
het voordeel is dan dat de vacht voor het fohnen al wat korter is en dus sneller droog en het model is er al in gemaakt en dus sneller afgewerkt.
ik gebruik wel andere scharen om na te knippen. mijn goede scharen worden alleen gebruikt in een schone vacht.
ook hele dure scharen worden meteen bot als je ermee in een vuile vacht knipt. :wink:
groetjes Karen en de doggies
Afbeelding
www.nudos.nl
AnneMarie
Zeer actief

:denken: effileerschaar van €56 valt wel onder categorie duur hè....

volgende keer toch maar eerst beetje wassen, poten dan
botte scharen is niet erg prettig knippen
amiwoods
Zeer actief
Contacteer:

AnneMarie schreef::denken: effileerschaar van €56 valt wel onder categorie duur hè....

dat is 1 van de goedkoopste :wink: mijn scharen zijn gemiddeld 100 euro en ik heb 2 afwerk scharen die 200euro de stuk kosten ex btw. er zit erg veel verschil in kwaliteit. dat merk je pas als je iedere dag veel knipt.
ik begon ook ooit met goedkope scharen, de duurdere zijn op de lange duur beter voor je gewrichten :wink:
Afbeelding
www.nudos.nl
AnneMarie
Zeer actief

Oeps, ik doe alleen mijn eigen hondje, heb een moser max aangeschaft wat goede kammen en borstels en twee scharen
en dit gaat goed

Professioneel werken vraagt wellicht idd nog duurder gereedschap, ik zit ook bij de kleine op de grond, dat moet je ook niet doen als je dit heel veel doet! Maar het was erg gezellig gisterenavond met de kleine!!!
alleen beetje veel haren op mijn fleece huispak :eek:

:wink:
amiwoods
Zeer actief
Contacteer:

AnneMarie schreef:Oeps, ik doe alleen mijn eigen hondje, heb een moser max aangeschaft wat goede kammen en borstels en twee scharen
en dit gaat goed

Professioneel werken vraagt wellicht idd nog duurder gereedschap, ik zit ook bij de kleine op de grond, dat moet je ook niet doen als je dit heel veel doet! Maar het was erg gezellig gisterenavond met de kleine!!!
alleen beetje veel haren op mijn fleece huispak :eek:

:wink:
misschien een tip om even een antislipmatje te halen en je hond op tafel te zetten :wink: dat scheelt je een hoop in je rug. en je kan zo meer overzicht houden wat je doet. om die haren te voorkomen kan je evt. een schort voor doen :wink:
een jasje is overigens zo gemaakt, even bij de stoffenwinkel parasute stof halen en een eenvoudig t-shirt model maken.
zo heb ik ooit mijn eerste trimjasje gemaakt :wink:
Afbeelding
www.nudos.nl
AnneMarie
Zeer actief

antislip matje, waar verkopen ze dat?
amiwoods
Zeer actief
Contacteer:

AnneMarie schreef:antislip matje, waar verkopen ze dat?
blokker of een ander zaak voor huishoudelijke artikelen.
badmatje met van die zuignapjes werkt ook goed :ok:
Afbeelding
www.nudos.nl
AnneMarie
Zeer actief

Oké, ik heb hem vanmiddag gewassen, lekker makkelijk wel met die korte haren, daarna poten en rest verder geknipt en afgwerkt, op tafel idd.

Ik had minder rugpijn toen ik bij hem op de grond zat :denken:

Zijn poten vindt ie maar niks dat ik daaraan zit, lastig als ik er één omhoog til gaat ie door de andere heen, blijft niet staan.
hercujess

Ongelezen bericht door hercujess »

amiwoods schreef:
AnneMarie schreef::denken: effileerschaar van €56 valt wel onder categorie duur hè....

dat is 1 van de goedkoopste :wink: mijn scharen zijn gemiddeld 100 euro en ik heb 2 afwerk scharen die 200euro de stuk kosten ex btw. er zit erg veel verschil in kwaliteit. dat merk je pas als je iedere dag veel knipt.
ik begon ook ooit met goedkope scharen, de duurdere zijn op de lange duur beter voor je gewrichten :wink:
Welke scharen zijn dit? Ik moet nog een beginpakket samenstellen, maar liever iets duurder en goed...
amiwoods
Zeer actief
Contacteer:

hercujess schreef:
amiwoods schreef:

Welke scharen zijn dit? Ik moet nog een beginpakket samenstellen, maar liever iets duurder en goed...
je kan het beste naar de groothandels toe gaan en voelen welke scharen het beste bij jou hand passen. er zijn zoveel merken en in alle prijsklassen heb je wel wat.
de 1 kan heel goed overweg met goedkope scharen en de andere kan alleen knippen met de duurdere.
wil je alle firma's bij elkaar hebben kan je het beste naar de vakdagen gaan die worden dit jaar op zondag en maandag 26 en 27 maart 2006 gehouden in de autotron te Rosmalen.
voor meer info daar over kan je naar de site gaan van de ABHB.
als beginnend trimmer moet je een keer op een vakdag geweest zijn vindt ik dan. :wink: www.abhb.nl
Afbeelding
www.nudos.nl
AnneMarie
Zeer actief

www.okdvgroomingsproducts.nl

'een goede schaar hoeft niet duur te zijn'

Ik heb mijn scharen gekocht bij www.specialgrooming.nl erg goede scharen! persoonlijk advies van een doorwinterde trimster die ook les geeft en al vele prijzen gewonnen heeft :wink:
kim bloemen
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door kim bloemen »

in mijn trimsalon worden de honden eerst goed uitgekamt en gewassen voordat ze verder geknipt worden. wel knip ik voor het wassen wel al de haren tussen de voetzooltjes, de haren op de neus en bij de kont met een oude schaar. na het wassen en fohnen knip ik de hond. ik begin pas te knippen met de duurdere scharen na het wasen om deze een beetje te sparen en scherp te houden.
Een hond die erg vervilt is word wel eerst geschoren en daarna gewassen en nog een keertje nageschoren. Als je een hond met een erg vervilte vacht wast is het moeilijk om de shampoo goed uit te spoelen.
het is verstandig om een hond eerst zo goed als klitvrij te maken voordat hij gewassen wordt. sommige klitten krijg je na het wassen moeilijk uit de haren. het kan wel helpen om je hond goed in de anitklit te zetten.

groetjes kim
amiwoods
Zeer actief
Contacteer:

AnneMarie schreef:www.okdvgroomingsproducts.nl

'een goede schaar hoeft niet duur te zijn'

Ik heb mijn scharen gekocht bij www.specialgrooming.nl erg goede scharen! persoonlijk advies van een doorwinterde trimster die ook les geeft en al vele prijzen gewonnen heeft :wink:
hoeft niet nee. maar niet iedereen kan met goedkoop knippen. ik kan er niet mee werken. het beste kan je alle scharen een keer in de hand houden om te bepalen welke je het beste ligt.

ik weet wel wie Will de Graaf is hoor :mrgreen:
en trimprijzen hangen er bij mij ook genoeg aan de muur. :wink:
ik geef zelf ook Demo's en workshops :wink:
Afbeelding
www.nudos.nl
clausipaus
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zooitje kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door clausipaus »

Ik knip Keizer dan eerst en dan was ik, want anders was je alle haren die je er later weer afknipt :8):
Penotti & Sombra!

Afbeelding

En niet meer onder ons, maar ook zeker niet vergeten: Floeboe & Keizer
hercujess

Ongelezen bericht door hercujess »

amiwoods schreef:
hercujess schreef:
amiwoods schreef:

je kan het beste naar de groothandels toe gaan en voelen welke scharen het beste bij jou hand passen. er zijn zoveel merken en in alle prijsklassen heb je wel wat.
de 1 kan heel goed overweg met goedkope scharen en de andere kan alleen knippen met de duurdere.
wil je alle firma's bij elkaar hebben kan je het beste naar de vakdagen gaan die worden dit jaar op zondag en maandag 26 en 27 maart 2006 gehouden in de autotron te Rosmalen.
voor meer info daar over kan je naar de site gaan van de ABHB.
als beginnend trimmer moet je een keer op een vakdag geweest zijn vindt ik dan. :wink: www.abhb.nl
Dank je, Karen. Het staat in mijn agenda genoteerd! Mijn stagebieder heeft ook verschillende scharen en ik vond de scharen van Rose Line erg prettig. Ik heb extra goede grip nodig, omdat ik als rechthandige toch links knip (lang verhaal) :mrgreen:
amiwoods
Zeer actief
Contacteer:

ja ik ken het probleem :wink:
ik ben ook links handig maar knip met rechtshandige scharen.
vandaar dat ik erg kritisch ben. ik heb van rose line de gold met stelschoef .
Afbeelding
www.nudos.nl
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”