Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

overgestapt naar carnibest!

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Maxensammie
Vaste gebruiker

overgestapt naar carnibest!

Ongelezen bericht door Maxensammie »

Sinds afgelopen zaterdag zijn wij begonnen met carnibest, voerde voorheen altijd royal canin.
Het was wel even schrikken hoor die bloederige worst en ik moest mij groot houden :wink: maar de honden vinden het super. Max heeft met zijn darmproblemen geen een negatieve reaktie gehad! We bouwen op advies wel heel langzaam op maar het gaat super. Sammie eet sinds jaren lekker!! Nooit wilde hij goed eten, altijd met lange tanden en alleen maar als hij echt honger had. Nu staat hij te springen zodra hij het vlees ruikt of ziet.
Helemaal top dus!

Groetjes Karin
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Ik ben sinds drie weken ook over op carnibest :mrgreen:
En ook ik moet erg wennen aan die bloederige worsten :smile:

Voorheen voerde ik Energique, ook een diepvries versvoer...maar met dat verschil dta Energique in schijfjes van 100 gram is en zo samengeperst is met andere dingen dat het er lang niet zo ranzig uitziet :mrgreen: Energique zijn een soort van burgers met een grijzige/bruine kleur en zelfs na het prakken zag het er heel acceptabel uit! Hij vrat het trouwens ook prima hoor!

Die carnibest ziet er echt ranzig uit!
En ik leg zo'n rol dus op een bord in de koelkast om hem te ontdooien...haal ik dat bord er na een dag uit..allemaal bloed! :N:
Ik eet zelf helemaal geen vlees, dus dit is echt uber ranzig voor mij...maar goed..de eerste week nog met een plastich zakje om mijn handen in de weer geweest en bij elke spetter op mijn hand stond ik met een handdoek te poetsen..
Nu zijn we drie weken verder en zit ik er gerust met mijn blote handen in te klaaien :mrgreen:

Dus wees gerust...als IK dat kan, dan kan jij dat ook hoor!

Voordeel van Energique was dat ik gewoon 6 van die schijfjes in zijn pannetje gooide..
Omdat ik wil weten hoeveel hij krijgt (( hij zit op ligth versie en omdat hij eigenlijk helemaal niet dik is en ik niet wil dat hij afvalt, geef ik hem iets meer dan de aanbevolen hoeveelheid...van Energique kreeg hij 600 gram van Carnibest zo'n 750) zit ik dus iedere keer te mieren met boterhamzakjes en en weegschaaltje :mrgreen:
maar goed...dat went ook wel!

En ik heb gisteren voor het eerst zo'n worst ontdooit in koud water...bak vol laten lopen met koud water en worst erin,
Ik was vergeten op tijd een worst uit de diepvries te halen...dus ik moest wat en herinnerde me de tip van Karen (Scooby)
Dt werkt trouwens prima! :ok:
Djinny
Zeer actief

Ongelezen bericht door Djinny »

mercedes2803 schreef: En ik heb gisteren voor het eerst zo'n worst ontdooit in koud water...bak vol laten lopen met koud water en worst erin,
Ik was vergeten op tijd een worst uit de diepvries te halen...dus ik moest wat en herinnerde me de tip van Karen (Scooby)
Op die manier doe ik dat ook alleen laat ik 'm niet helemaal ontdooien, maar het moet wel te snijden zijn.
Ik maak er dan schijfjes van en die gaan in de diepvries.
Tsja, met een klein hondje doe je iets langer met zo'n worst maar ze vindt het heerlijk. :wink:
En die bloederige zooi...daar wen je snel aan. :mrgreen:
Afbeelding
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Voorheen voerde ik Energique, ook een diepvries versvoer...maar met dat verschil dta Energique in schijfjes van 100 gram is en zo samengeperst is met andere dingen dat het er lang niet zo ranzig uitziet Energique zijn een soort van burgers met een grijzige/bruine kleur en zelfs na het prakken zag het er heel acceptabel uit!
Ik heb dat nou net omgekeerd :mrgreen: . Ik vind die schijfjes er ranzig uitzien. Totaal ondefinieerbaar :19: .
Geef mij maar Carnibest (uh Kevin dus), kan je zien wat je hond krijgt :ok: .
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Maxensammie
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Maxensammie »

mercedes2803 schreef:Ik ben sinds drie weken ook over op carnibest :mrgreen:
En ook ik moet erg wennen aan die bloederige worsten :smile:

Voorheen voerde ik Energique, ook een diepvries versvoer...maar met dat verschil dta Energique in schijfjes van 100 gram is en zo samengeperst is met andere dingen dat het er lang niet zo ranzig uitziet :mrgreen: Energique zijn een soort van burgers met een grijzige/bruine kleur en zelfs na het prakken zag het er heel acceptabel uit! Hij vrat het trouwens ook prima hoor!

Die carnibest ziet er echt ranzig uit!
En ik leg zo'n rol dus op een bord in de koelkast om hem te ontdooien...haal ik dat bord er na een dag uit..allemaal bloed! :N:
Ik eet zelf helemaal geen vlees, dus dit is echt uber ranzig voor mij...maar goed..de eerste week nog met een plastich zakje om mijn handen in de weer geweest en bij elke spetter op mijn hand stond ik met een handdoek te poetsen..
Nu zijn we drie weken verder en zit ik er gerust met mijn blote handen in te klaaien :mrgreen:

Dus wees gerust...als IK dat kan, dan kan jij dat ook hoor!

Voordeel van Energique was dat ik gewoon 6 van die schijfjes in zijn pannetje gooide..
Omdat ik wil weten hoeveel hij krijgt (( hij zit op ligth versie en omdat hij eigenlijk helemaal niet dik is en ik niet wil dat hij afvalt, geef ik hem iets meer dan de aanbevolen hoeveelheid...van Energique kreeg hij 600 gram van Carnibest zo'n 750) zit ik dus iedere keer te mieren met boterhamzakjes en en weegschaaltje :mrgreen:
maar goed...dat went ook wel!

En ik heb gisteren voor het eerst zo'n worst ontdooit in koud water...bak vol laten lopen met koud water en worst erin,

:smile: :smile:

Wij hebben een klein vriezertje en koelkastje in de schuur nu. Die worsten lagen eerst ook in onze koelkast maar als ze ontdooit zijn dan ligt er bloed in de koelkast en dat vind ik dus echt niks he tussen onze etenswaren.

Waarom ben jij overgestapt op carnibest?

Groetjes Karin
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

in het kort...

Rimpel blijkt allergisch te zijn voor granen-tarwe en kip (plus gras en pollen)
CB is de enigste waar geen kippenvlees en granen inzitten :mrgreen:
In alle Energique varianten zit kip verwerkt...dus moest ik wel overstappen.

Uiteindelijk wil ik me gaan verdiepen in Barf en hem daar eens een paar dagen per week opzetten
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”