Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Mijn vraag gaat over het volgende mijn pup van 8 maanden heeft constant last van wormen hij heeft inmiddels al 7 kuren gehad en vorige week ontdekte ik weer wormen deze waren wel dood en keihard het leek wel Mie wat nog niet gekookt was
Ik geef hem al knoflook door zijn eten maar het lijkt wel of niets helpt ik heb ook al diverse merken kuren geprobeert ook van de da
Hij eet ook zeer slecht maar dat kan ook niet anders met steeds wormen
heb je milbemax al geprobeerd die is echt voor alle wormen en dan 2 wkn nog eenkeer herhalen want dan dood je ook de eieren ervan,anders blijft het in een cirkel,
pooh schreef:Ik zou terug gaan naar de DA en dan de ontlasting eens laten onderzoeken.
Misschien is het wel een soort worm waartegen een standaard kuur niet helpt.
De ontlasting is 3 weken geleden onderzocht maar er zat niets in
sabrinasj schreef:heb je milbemax al geprobeerd die is echt voor alle wormen en dan 2 wkn nog eenkeer herhalen want dan dood je ook de eieren ervan,anders blijft het in een cirkel,
Ja die heb ik ook al geprobeert plus de herhaling maar 2 dagen later vonden we toch weer wormen, het lijkt wel of hij op geen enkele kuur reageerd
HHMM,wat raar,weet je DA geen tips meer,
en een inj.Droncit die krijgen mijn honden als ze mee naar Noorwegen gaan is verplicht,schijnt een iets sterker spul te zijn.
hoe zien die wormen eruit .zijn ze rijstachtig of zijn ze lang?
sabrinasj schreef:HHMM,wat raar,weet je DA geen tips meer,
en een inj.Droncit die krijgen mijn honden als ze mee naar Noorwegen gaan is verplicht,schijnt een iets sterker spul te zijn.
hoe zien die wormen eruit .zijn ze rijstachtig of zijn ze lang?
Wat ik van wormen inmiddels weet zijn het spoelwormen ongeveer 7/8cm lang :N: Een injectie heeft hij nog niet gehad.
De da vindt de het ook heel vreemd en dacht aan nestbesmetting maar ik heb de fokker gebeld en deze heeft contact gezocht met de eigenaren van broertjes en zusje maar deze hebben nergens last van.
Maar ik zal hem morgen eens bellen voor die injectie want we zijn nu echt ten einde raad met deze pup we hebben dit ook nog nooit meegemaakt.
Ik zou de ontlasting waarin de wormen zitten meenemen naar de dierenarts zodat hij/zij kan kijken om wat voor wormen het gaat
Spuugt je pup geen wormen?
A good dog never dies...
Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Stang schreef:Ik zou de ontlasting waarin de wormen zitten meenemen naar de dierenarts zodat hij/zij kan kijken om wat voor wormen het gaat
Dat heeft hij 1 keer gedaan yag allemaal van die krioelende beesten maar dat is al een maand of 2 geleden.
En de ontlasting is al 3 keer nagekeken en toen zat er niets in dat is het rare? Maar ik heb ook ontlasting gebracht waar dus de wormen ook in zaten voor hij een kuur kreeg en dit waren spoelwormen en een lintworm zei de da.
Laatst gewijzigd door ***Connie*** op 15 jan 2006 22:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Stang schreef:Ik zou de ontlasting waarin de wormen zitten meenemen naar de dierenarts zodat hij/zij kan kijken om wat voor wormen het gaat
Dat heeft hij 1 keer gedaan yag allemaal van die krioelende beesten maar dat is al een maand of 2 geleden.
Dan zit hij dus echt totaal onder de wormen als hij wormen spuugt.
Jeetje... ik heb het ook nog nooit zo erg gehoord. Wel dat het hardnekkig kan zijn, maar zo hardnekkig
Toch maar proberen om te ontdekken om welke worm het exact gaat en desnoods naar een andere dierenarts die misschien nog iets weet?
Je pup is verder niet erg mager ofzo?
A good dog never dies...
Voor het ras is hij wel te mager vinden wij het is een Am Staff die zijn normaal vrij fors de onze dus niet je ziet nog net de ribben niet zitten.
Ik zal morgen mijn vrouw wel laten reageren die weet er echt alles van af.
wij hebben ooit ook een keer een pup gekocht die onder de spoelwormen zat :N: Zij heeft toen een injectie gekregen van de DA , en een week lang kwamen er wormen uit , hele bergen Eerst hele grote en later allemaal baby wormpjes.
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
jip007 schreef:wij hebben ooit ook een keer een pup gekocht die onder de spoelwormen zat :N: Zij heeft toen een injectie gekregen van de DA , en een week lang kwamen er wormen uit , hele bergen Eerst hele grote en later allemaal baby wormpjes.
Was dat dezelfde injectie dan die Sabrina zegt "Droncit"
jip007 schreef:wij hebben ooit ook een keer een pup gekocht die onder de spoelwormen zat :N: Zij heeft toen een injectie gekregen van de DA , en een week lang kwamen er wormen uit , hele bergen Eerst hele grote en later allemaal baby wormpjes.
nee onze pup kreeg ivomec
Ik heb net gesproken met mijn oude da in Ermelo ze wil dat we met hem daarheen komen want ze zegt ook op zo'n jonge leeftijd en al 7 kuren dat is zeer slecht dus ik heb een afspraak gemaakt voor donderdagavond dan kan het zijn dat hij daar moet blijven en ze hem helemaal van top tot teen gaan onderzoeken
Nicolay schreef:Ik heb net gesproken met mijn oude da in Ermelo ze wil dat we met hem daarheen komen want ze zegt ook op zo'n jonge leeftijd en al 7 kuren dat is zeer slecht dus ik heb een afspraak gemaakt voor donderdagavond dan kan het zijn dat hij daar moet blijven en ze hem helemaal van top tot teen gaan onderzoeken
Oke
Lijkt me heel verstandig dat er even goed gekeken wordt hoe of wat, want dit is niet echt normaal.
Laat je wat horen hoe het is gegaan?
A good dog never dies...
Nicolay schreef:Ik heb net gesproken met mijn oude da in Ermelo ze wil dat we met hem daarheen komen want ze zegt ook op zo'n jonge leeftijd en al 7 kuren dat is zeer slecht dus ik heb een afspraak gemaakt voor donderdagavond dan kan het zijn dat hij daar moet blijven en ze hem helemaal van top tot teen gaan onderzoeken
Oke
Lijkt me heel verstandig dat er even goed gekeken wordt hoe of wat, want dit is niet echt normaal.
Ik zou voorlopig ook geen knoflook door zijn eten doen. Een teveel aan knoflook kan bloedarmoede veroorzaken, maar een slechte weerstand door continu worm ook.
Veel sterkte voor je pup.
Golden Stanley schreef:Ik zou voorlopig ook geen knoflook door zijn eten doen. Een teveel aan knoflook kan bloedarmoede veroorzaken, maar een slechte weerstand door continu worm ook.
Veel sterkte voor je pup.
dank je voor de tip ik zal daar dan even mee stoppen
Hij gaat nu naar Ermelo is wel ff een eind rijden voor ons maar ik ben mijn vertrouwen kwijt in de da die wij nu hebben die zei vanochtend vrijdag de kuur gehad over 10 dagen weer herhalen en dan na 2 weken weer herhalen
Met de da in Ermelo hebben wij hele goede ervaringen dus dan maar daar heen
Dat was helaas nodig , ze is zelfs geopereerd (invaginatie) door de wormen ,9 weken was ze en heeft het maar net gered. Fijn als een fokker bezuinigt op een wormenkuur
Owh wat erg ik hoop niet dat dit bij Safri moet gebeuren
Safri is als pup wel goed ontwormt dat staat ook in zijn boekje hij komt bij een top fokker vandaan en gelukkig krijg ik van hun ook alle steun en ze betalen zelfs mee met de kosten die wij nu hebben
Ik hoop dat dit bij jou ook zo is gegaan
Nicolay schreef:Owh wat erg ik hoop niet dat dit bij Safri moet gebeuren
Safri is als pup wel goed ontwormt dat staat ook in zijn boekje hij komt bij een top fokker vandaan en gelukkig krijg ik van hun ook alle steun en ze betalen zelfs mee met de kosten die wij nu hebben
onze pup kwam bij een fokker vandaan die heel goed aangeschreven stond bij de club . Ook zei hij dat ze meerdere keren ontwormt waren , wat dus gewoon niet kan vanwegen de hoeveelheid wormen die eruit kwamen. We hadden haar net 1 dag toen dit gebeurde , hij wist ervan , maar heeft niet eens gevraagt hoe het met haar ging
onze pup kwam bij een fokker vandaan die heel goed aangeschreven stond bij de club . Ook zei hij dat ze meerdere keren ontwormt waren , wat dus gewoon niet kan vanwegen de hoeveelheid wormen die eruit kwamen. We hadden haar net 1 dag toen dit gebeurde , hij wist ervan , maar heeft niet eens gevraagt hoe het met haar ging
Dat is asociaal zeg dan hebben wij het toch wel getroffen
En de broertjes en zusjes van je hond hadden die ook problemen?
Mijn fokker heeft direct contact opgenomen met de eigenaren van de broertjes en zusjes maar die hadden gelukkig nergens last van
Dat is asociaal zeg dan hebben wij het toch wel getroffen
En de broertjes en zusjes van je hond hadden die ook problemen?
Mijn fokker heeft direct contact opgenomen met de eigenaren van de broertjes en zusjes maar die hadden gelukkig nergens last van
we hebben tegen hem gezegt dat hij de andere puppie koper moest waarschuwen , en dat heeft hij niet gedaan. Gelukkig via via zijn we er zelf achter gekomen , en alle puppen zaten onder de wormen. Elmo die hier ook op het forum zit , was een broertje van ons teefje , en daar kropen de wormen gewoon zijn poeperd uit
we hebben tegen hem gezegt dat hij de andere puppie koper moest waarschuwen , en dat heeft hij niet gedaan. Gelukkig via via zijn we er zelf achter gekomen , en alle puppen zaten onder de wormen. Elmo die hier ook op het forum zit , was een broertje van ons teefje , en daar kropen de wormen gewoon zijn poeperd uit [/quote]
Wat verschrikkelijk, hebben jullie dit wel doorgegeven aan jullie club dat zou ik zeker doen
Ik heb ook contact met mensen in Zweden en Noorwegen die broertjes hebben van mijn hond die zeiden ook dat hun hondjes geen wormen hebben dus Safri is "Gelukkig"echt de enige die er last van heeft