Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
groene ontlasting
Moderator: moderatorteam
- quincy4
- Vaste gebruiker
groene ontlasting
Onze pup heeft een paar dagen geleden diarree gekregen. Wij waren hier niet blij mee, natuurlijk. Nadat we dachten een goede brok gevonden te hebben gebeurde dit. We hebben nu dan ook besloten om hem op kvv te zetten. Hij krijgt dit nu een paar dagen en zijn poep begint weer vorm te krijgen. Maar wat ons nu opvalt is dat sinds die op Carnibest zit zijn poep groenachtig is. Ik weet niet wat dit betekent en of dit erg is, dus vandaar mijn bericht.
- pooh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwiterse witte herder
- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
- Sennaruby
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
- Enya
- Zeer actief
Hoe oud is de pup en hoe lang is ze nu bij jullie? Volgens mij kan een pup van een paar maanden oud nog niet zoveel gifstoffen hebben opgeslagen dat ze er groene poep van krijgt.
Dieren met een galblaas-probleem kunnen ook groenige ontlasting krijgen (beetje ganzenpoep-achtig). De ontlasting is in eerste instantie namelijk groening en wordt pas bruin als de gal is toegevoegd.
Mocht de ontlasting niet binnen een week normaal zijn, dan zou ik even langs de dierenarts gaan.
Dieren met een galblaas-probleem kunnen ook groenige ontlasting krijgen (beetje ganzenpoep-achtig). De ontlasting is in eerste instantie namelijk groening en wordt pas bruin als de gal is toegevoegd.
Mocht de ontlasting niet binnen een week normaal zijn, dan zou ik even langs de dierenarts gaan.
- quincy4
- Vaste gebruiker
We gaan waarschijnlijk dinsdag naar de dierenarts voor zijn inentingen. Dus zal als ie het dan nog heeft zal ik het ff zeggen. Hoelang duurt het eigenlijk voordat ze gaan ontgiften. Ik heb mn kat ook sinds een paardagen aan vers voer en zit er eigenlijk een beetje op te wachten.
( diaree enzo, want hij heeft lang haar). Mijn kat heeft sinds een medicijnen kuur een bobbel gekregen op zijn zij, en die verdwijnt nu ineeens. Ik ben hier nooit voor heen geweest, omdat ie gewoon gezond is. Is dit ook ontgiften had namelijk altijd het idee dat hij in die bult die medijcijnen had opgeslagen.
( diaree enzo, want hij heeft lang haar). Mijn kat heeft sinds een medicijnen kuur een bobbel gekregen op zijn zij, en die verdwijnt nu ineeens. Ik ben hier nooit voor heen geweest, omdat ie gewoon gezond is. Is dit ook ontgiften had namelijk altijd het idee dat hij in die bult die medijcijnen had opgeslagen.
-
Mauyak
-
Golden Stanley
Als het normale ontlasting is, maar het ziet er wel groen uit dan kan ik me zo voorstellen dat het door de pens komt die in de CB zit. Zo'n kleine pup moet de dubbele hoeveelheid dan van een volwassen hond hebben. Lijkt mij dus gewoon pensontlasting en wordt vanzelf minder maar blijft wel wat groen(donker). Als hij voor de rest goed reageert op dit voer, zou ik het lekker afwachten.
-
Golden Stanley
Ontgiftigingsverschijnselen zie je vaak bij honden die alleen brok kregen en verder niks anders. Als ze dan op KVV of zelf samenstellen overgaan, dan is het lichaam bezig een strijd aan te gaan de oude ballast (afvalstoffen) te vervangen door gezonde enzymen en bacteriën.
Een hond heeft meerdere uitscheidingskanalen om die afvalstoffen kwijt te raken. De belangrijkste transporter hiervoor is de stofwisseling en die kan wel eens wat overuren maken dan. Wat het meeste voorkomt is overmatige haaruitval, smetplekken, diarree en overmatig plassen.
Dit kan een paar dagen tot een paar weken duren, al naar gelang het gestel van de hond.
Je ziet trouwens ook vaak ontgifitigingsverschijnselen bij honden die eerst op een commerciële brok stonden en over zijn gegaan op een 'natuurlijke' brok. Doordat het lichaam altijd die chemische toevoegingen heeft opgenomen, moet dat nu gaan ontgiften en zich aanpassen aan de nieuwe waardes uit die brok.
Een hond heeft meerdere uitscheidingskanalen om die afvalstoffen kwijt te raken. De belangrijkste transporter hiervoor is de stofwisseling en die kan wel eens wat overuren maken dan. Wat het meeste voorkomt is overmatige haaruitval, smetplekken, diarree en overmatig plassen.
Dit kan een paar dagen tot een paar weken duren, al naar gelang het gestel van de hond.
Je ziet trouwens ook vaak ontgifitigingsverschijnselen bij honden die eerst op een commerciële brok stonden en over zijn gegaan op een 'natuurlijke' brok. Doordat het lichaam altijd die chemische toevoegingen heeft opgenomen, moet dat nu gaan ontgiften en zich aanpassen aan de nieuwe waardes uit die brok.
- Sennaruby
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
-
Golden Stanley