Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

auw!!

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Demi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
Aantal honden: 4
Contacteer:

auw!!

Ongelezen bericht door Demi »

Cujo heeft een nagel gebroken van haar voorpoot. Alleen hangt de nagel er nog half aan en ik durf hm er niet af te halen :roll: Je ziet een heel stuk roze, maar het bloed niet. Ze loopt wel mank en zit er steeds aan te likken, ze heeft er pijn aan.
Moet ik hiermee naar de DA, de nagel hangt echt nog aan een heel klein stukje vast :19: Of moet ik hm er zelf af halen :N:
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

als je hem laat hangen is de kans dat het verder inscheurt erg groot, tis natuurlijk ook een zeer kwetsbaar plekje nu, dus ja, eraf halen, tangetje pakken, hond goed vas houden en 1 goede korte ruk ( in de juiste richting he, dus met de nagel mee zeg maar) twijfel je of durf je het niet? dan toch ff naar de DA of een ander er bij halen ;)
Julliette
Actief

Ongelezen bericht door Julliette »

De nagel zal er waarschijnlijk vanzelf afvallen. Het bloedt niet meer zeg je, dus dat is goed. Laat de hond er maar aanzitten, wat is er immders zo steriel als de tong van een hond? :wink:
Ik zou me niet al te druk maken, maar mocht het morgen nog niet over zijn, dan zou ik toch nog even een bezoekje aan de dierenarts brengen.
Succes ermee!
Julliette
Actief

yamie schreef:als je hem laat hangen is de kans dat het verder inscheurt erg groot, tis natuurlijk ook een zeer kwetsbaar plekje nu, dus ja, eraf halen, tangetje pakken, hond goed vas houden en 1 goede korte ruk ( in de juiste richting he, dus met de nagel mee zeg maar) twijfel je of durf je het niet? dan toch ff naar de DA of een ander er bij halen ;)
:denken: Ik zou dit absoluut niet aanraden, i.v.m ontstekingsgevaar. Ga er niet zelf aan lopen pielen, de hond is er al mee bezig, die voelt het ook zelf. Wacht even af (zie mijn bovengenoemde antwoord).
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Julliette schreef:
yamie schreef:als je hem laat hangen is de kans dat het verder inscheurt erg groot, tis natuurlijk ook een zeer kwetsbaar plekje nu, dus ja, eraf halen, tangetje pakken, hond goed vas houden en 1 goede korte ruk ( in de juiste richting he, dus met de nagel mee zeg maar) twijfel je of durf je het niet? dan toch ff naar de DA of een ander er bij halen ;)
:denken: Ik zou dit absoluut niet aanraden, i.v.m ontstekingsgevaar. Ga er niet zelf aan lopen pielen, de hond is er al mee bezig, die voelt het ook zelf. Wacht even af (zie mijn bovengenoemde antwoord).
ik heb er zelf ruime ervaring mee, en de hond zal er gewoon aan geen likken dus de kans op ontstekingen is kleiner, daarbij zal het ws even bloeden en dat is alleen maar oke..het er aan laten hangen is juist een obstkel die nog meer schade kan veroorzaken, maar goed ieder zijn eigen mening...het is nl ook geen pielen wat ik aanraad :wink:
Demi
Zeer actief
Contacteer:

Het is eraf, Michael heeft het eraf kunnen knippen. Het bloed verder niet, ze zit er aan te likken nu. Het was maar een heel klein stukje vlies wat er nog vast zat.
Maar omdat het nu wel open is, moet ik het na elke wandeling schoon maken?
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Demi schreef:Het is eraf, Michael heeft het eraf kunnen knippen. Het bloed verder niet, ze zit er aan te likken nu. Het was maar een heel klein stukje vlies wat er nog vast zat.
gewoon goed in de gaten houden, en idd als het erg vuil is ( en nog wat open) eventueel in een biotex badje :wink:
Demi
Zeer actief
Contacteer:

yamie schreef:
Demi schreef:Het is eraf, Michael heeft het eraf kunnen knippen. Het bloed verder niet, ze zit er aan te likken nu. Het was maar een heel klein stukje vlies wat er nog vast zat.
gewoon goed in de gaten houden, en idd als het erg vuil is ( en nog wat open) eventueel in een biotex badje :wink:
Oke zal ik doen :ok:

Ze loopt iig weer redelijk normaal!
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Demi schreef:
yamie schreef:
Oke zal ik doen :ok:

Ze loopt iig weer redelijk normaal!
mooi zo :ok:
Julliette
Actief

Fijn ! :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”