ik heb er 1 Biry ze is echt een sgat alleen vind ik he heel erg jammer dat ze heel veel blaft tegen vreemde !
opzich is dat niet erg maar ze blijft maar doorgaan en soms hapt ze zelfs naar ze !!

doen jullie groenendaelers dat ook ??
Moderator: moderatorteam
oooww nou biry is nu 3 en wordt in september 4, dus ze is ook al volwassen !
Van achter de pc kan ik er ook weinig over zeggen. Heb je aan je instucteur wel eens gevraagd om het hoe en wat van haar blaffen en angstig zijn?veertje schreef:biry is angsig t.o.z van vreemden. we weten niet waarom ze zo bang is, want ze heeft volgens ons nooit iets verkeerds meegemaakt met vreemde mensen. de heeft nog nooit gebeten ofzo, maar wel heel erg blaffen tegen mensen. bezoek word bij ons bij aankomst hard aangeblaft. wij sturen haar dan naar haar plaats. is het bezoek eenmaal binnen en iedereen zit rustig dan blaft ze niet meer, maar zogauw als zich iemand met haar bemoeit dan gaat ze weer blaffen. mensen die niet te veel aarzelen en haar gewoon aaien enzo daar doet ze niets tegen. dit is vooral op de cursus bij het staan en betasten. de meeste instructeurs lopen gewoon op haar af, kijken haar niet aan en kunnen haar dus gewoon betasten. biry vind dit dan wel niet zo leuk, maar ze blaft niet.
we weten niet zo goed hoe we het op moeten lossen, want je hoort vaak dat als honden ergens bang voor zijn, straffen juist tegengesteld werkt. weet iemand een oplossing. als je nog iets over biry wilt weten kan je dat wel even vragen aan mij of eline (we zijn zusjes)