Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Zou dit kunnen?

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Marion.

Zou dit kunnen?

Ongelezen bericht door Marion. »

Een hond waarvan ik zou zweren dat het een zwarte flatcoat is.... maar het zou een kruising Golden/Rottie zijn :denken:

De hond had de zijdevacht van een Flat, de spitse kop van een Flat (spitser dan de allerspitste Glden die ik ooit gezien heb). De lange neus van de Fllat, de kortere oren van de Flat....
Echt in alles gewoon een raszuivere flatcoat.

Zou er genetisch gezien uit een Rottweiler en een Golden Retriever een look-alike zwarte Flatcoat kunnen komen? Ik vind het zo ongeloofwaardig. Van de andere kant, waarom zou iemand zijn pups verkopen als kruising Golden/Rottie terwijl het een flatcoat is :denken:

Overigens qua karakter was het absoluut geen flatcoat. Het is een jonge hond van anderhalf, maar terwijl de kids door ons bedrijf denderden en gilden bleef het hondje ergens achteraf in een kamer liggen...
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

En echt helemaal zwart ook? Dat lijkt me nl stug, want een Rottie is ook niet helemaal zwart en als je dat kruist met een GR, dan krijg je volgens mij nooit een totaal zwarte hond :denken:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
schumax
Actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door schumax »

Het zou wel kunnen maar dan zou de rottweiler wel erg donker moeten zijn, toch zou er ergens iets bruins moeten zitten denk :mrgreen: , de rottweilertekening is toch wel erg overheersend.
Groetjes Annette en een paar flinke lebbers van Beau en Schumi

Afbeelding
Miranda*
Actief
Mijn ras(sen): Mezclar de Basura
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Miranda* »

Cyber is een x-ing tussen een labra en een rotweiler.
Zijn broertjes en zusjes zagen er allemaal hetzelfde uit en ook de andere die ik ken met dezelfde x-ing zien er a look a like Cyber uit

Met o.a. lichte oogvlekken en lichte borst.

Helemaal zwart gaat volgens mij dus niet lukken zowel de Golden als de Roweiler heeft lichte vachtgenen dus zit er altijd iets lichts bij.
Un buen día, atentamente y una pierna de nuestros perros;
Afbeelding
Elly*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elly* »

Helemaal zwart zou volgens mij nog wel kunnen, maar ik heb meer problemen met de vacht.
Een stokharige vacht, zoals van de rottweiler is dominant over langharig. Dus ik zou verwachten dat de jongen in de eerste generatie stokharig zijn. Maar misschien is een van de ouders al niet helemaal raszuiver geweest en kan er dus vanalles uitkomen.
Miranda*
Actief
Mijn ras(sen): Mezclar de Basura
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Miranda* »

Elmar schreef:Helemaal zwart zou volgens mij nog wel kunnen, maar ik heb meer problemen met de vacht.
Een stokharige vacht, zoals van de rottweiler is dominant over langharig. Dus ik zou verwachten dat de jongen in de eerste generatie stokharig zijn. Maar misschien is een van de ouders al niet helemaal raszuiver geweest en kan er dus vanalles uitkomen.
Cyber is ook glad harig en draagt het langer als een Rottie.

Moeders (lab) is raszuiver (met stamboom) maar misschien is dus de Rotweiler (pa) niet raszuiver geweest?
Un buen día, atentamente y una pierna de nuestros perros;
Afbeelding
Elly*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elly* »

Miranda* schreef:
Elmar schreef:Helemaal zwart zou volgens mij nog wel kunnen, maar ik heb meer problemen met de vacht.

Moeders (lab) is raszuiver (met stamboom) maar misschien is dus de Rotweiler (pa) niet raszuiver geweest?
Of komen er ook langharige Rottweilers voor? Net zoals bij de Duitse herder: niet gewenst , maar het komt wel af en toe (nou ja, bij de DH vaak) voor.
Dan zou het natuurlijk wel weer kunnen.
Marion.

Ze was helemaal zwart. Pikzwart. En de vacht was ook niet de vacht van een Golden. Het was dat zijde-achtige. Zou Golden-vacht kunnen zijn als ze gecastreerd was, maar dat was ze ook nog niet :19:
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

En de ogen?
Veel Flatcoated-ogen zijn volgens mij een beetje amandelvormig of zo.In elk geval niet zo rond als die van een Rottie.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

marian* schreef:En de ogen?
Veel Flatcoated-ogen zijn volgens mij een beetje amandelvormig of zo.In elk geval niet zo rond als die van een Rottie.
Rottweilers kunnen zeker wel amandelvormige ogen hebben :wink:
Afbeelding
A good dog never dies...

Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Maar het lijkt me trouwens vreemd dat er zo'n relatief slank gebouwde hond als een flatcoat uit een kruising Rottweiler / GR komt :denken:
Ik heb zo'n vermoeden dat de ouders dan ook niet raszuiver zijn geweest.
Afbeelding
A good dog never dies...

marian*
Erelid
Contacteer:

Stang schreef:
Ja dat weet ik,maar bij de Flatcoat staan ze schuiner of zo;ik weet niet hoe ik het hier moet uitleggen :mrgreen:
Afbeelding
Marion.

marian* schreef:
Stang schreef:
Ja dat weet ik,maar bij de Flatcoat staan ze schuiner of zo;ik weet niet hoe ik het hier moet uitleggen :mrgreen:
Ogen zijn bij mij heel belangrijk, dus daar heb ik wel naar gekeken. En het waren dus flatcoat-ogen, maar wel donkerder dan normaal. In géén geval golden-ogen, qua vorm.

En wat Caroline dus ook al zei.... de bouw. Het is toch raar dat er uit een Golden x Rotti zo'n slank gebouwde hond als een Flat komt :19:
marian*
Erelid
Contacteer:

Marion. schreef: En wat Caroline dus ook al zei.... de bouw. Het is toch raar dat er uit een Golden x Rotti zo'n slank gebouwde hond als een Flat komt :19:
Ja,dan zou er eerder een Dobermann in zitten :denken:
Afbeelding
Frederique
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouvier des Flandres
Contacteer:

Ongelezen bericht door Frederique »

Stang schreef:En echt helemaal zwart ook? Dat lijkt me nl stug, want een Rottie is ook niet helemaal zwart en als je dat kruist met een GR, dan krijg je volgens mij nooit een totaal zwarte hond :denken:
Heel toevallig ken ik ook een kruising Golden/Rottweiler.
Deze hond is ook pikzwart, en oogt nog het meeste als het lichaam van een Rottweiler, zijn koppie heeft ook wel meer van de Rottweiler weg.
Zijn oren daarentegen zijn weer erg Golden-achtig met veel bevedering.
Deze hond heeft ook een halflange vacht.
Leuke aparte hond om te zien.

Wat wel dom is bij deze hond; zijn eerste baasje heeft besloten zijn staart te laten couperen omdat het tenslotte een halve Rottweiler was en hun staarten werden gecoupeerd :eek:
Het is ook een halve Golden en die staarten worden niet gecoupeerd denk ik dan :boos:
Groetjes, Fréderique en mijn Floddertje Babbe
In liefdevolle herinnering: Dayka, Devlin en Vinou, mijn Bouviermeiden. Mis jullie en hou van jullie :I:
Frederique
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouvier des Flandres
Contacteer:

Ongelezen bericht door Frederique »

Elmar schreef:
Miranda* schreef:

Of komen er ook langharige Rottweilers voor? Net zoals bij de Duitse herder: niet gewenst , maar het komt wel af en toe (nou ja, bij de DH vaak) voor.
Ik heb inderdaad wel eens een langharige Rottweiler gezien ja.
Wist toen niet wat ik zag overigens :19:
Groetjes, Fréderique en mijn Floddertje Babbe
In liefdevolle herinnering: Dayka, Devlin en Vinou, mijn Bouviermeiden. Mis jullie en hou van jullie :I:
petra1
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door petra1 »

Mijn Dylan is een xlabrador rottie en hij is pikzwart,alleen zijn ondervacht,daar zit een bruine gloed over.
En hij heeft een broer,die helemaal blond is.Terwijl de moeder een zwarte labrador is.Misschien dat ze blonde genen heeft,dat zou kunnen.
Groetjes Petra
Mol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mol »

loopt hier een blonde flat rond en een rooie ik zou niet weten waarom dat niet zou kunnen

mol :8):
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

Frederique schreef:
Elmar schreef:
Miranda* schreef:

Ik heb inderdaad wel eens een langharige Rottweiler gezien ja.
Wist toen niet wat ik zag overigens :19:
Deze komen voor. Ook nog een in het asiel gehad, wat gaaf zijn ze dan!!!
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”