Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Nogmaals trainen

Moderator: moderatorteam

Benji&Brenda
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 1
Contacteer:

Nogmaals trainen

Ongelezen bericht door Benji&Brenda »

Vorige topic http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=78563

Ik ben nog een keer naar die herder wezen kijken en had nu een speeltje en lekkere hondensnacks mee. Toch ging het buiten weer precies hetzelfde, alleen maar snuffelen, geen aandacht te krijgen. Spelen lukte af en toe heel even en in het begin wilde hij nog wel zitten maar later ook al niet meer. Hij is totaal niet dominant, op zich is het ook een hele lieve hond. Buiten hangt zijn staart recht naar beneden.
Zelf denk ik dat het moeilijk gaat worden om met hem te trainen, als hij niet reageert op speeltjes of wat lekkers dan kun je immers niet echt iets...
In huis ging het wel goed, speeltje loslaten, zitten en af, dat kreeg ik wel voor elkaar.
Nou moet ik erbij zeggen, die hond komt nooit buiten. Hij doet zijn behoefte achter het huis en ik denk zo'n 2 x per week komt de dochter van die mevrouw en dan gaat hij naar het bos. Daar kan hij dan lekker rennen en ravotten maarja luisteren hoeft hij verder dan ook niet en bovendien is dat toch wel weer heel wat anders dan op straat aan de riem lopen.
Nou willen ze wel heel erg graag dat ik het ga proberen met die hond en het zou voor de hond natuurlijk ook wel goed zijn, maar ik heb mijn twijfels of het zal lukken. Ik heb dus niet de mogelijkheid elke keer met hem te gaan oefenen, de eigenaar wil wel gewoon in huis de geleerde oefeningen herhalen enzo zodat hij door de weeks ook wat traint maar ik zit dus met het punt dat ik zijn aandacht niet kan trekken buiten. Zou dat nog komen of is het vergeefse moeite denken jullie (gezien het feit dat het hier om 1 x per week gaat)?
Ik heb dus zelf met mijn teckel getraind en dat ging heel goed dus ben best wat eigenwijzigheid gewend :mrgreen: maarja dan ben ik dus wel veel vaker bezig en die hele basis is ook anders.
Die herder heeft ooit overigens wel puppycursus gedaan.
Groetjes Brenda en een pootje van Britt en Bram - www.stativo.nl
Afbeelding
diana25
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitseherder

Ongelezen bericht door diana25 »

ik denk toch als je door zet er verandering in kan komen na 1 of 2 keer kan je daar niets over zeggen. weet je misschien ook meer over de achter grond (vader/moeder )van de hond?
ik heb mijn duitser van pup af aan en ook met hem heb ik tijden gehad dat ik dacht tjee... maar nu is hij ruim 2 jaar en hij volgt perfect en ook de oefeningen vind hij leuk. er gaat wel een hoop tijd in zitten ik train 2x per week.en ook ik kom nog best welleens gefustreerd van het veld :wink: hij vond ook aan het balletje geen ene moer in het begin.
ik heb toen het balletje 2 weken in huis gegeven om mee te spelen en daarna ''afgepakt' en buiten heel intressant uit mijn jaszak gehaald en als hij het wou hebben even mee spelen en weer in je zak (voor dat hij met spelen stopt) zo word het balletje erg leuk en kan je het aan oefeningen gaan koppelen. geef de hond ook de tijd om aan je te wennen en om aan de omgeving te wennen dat is voor een hond die niet veel op straat komt erg intressant. ga bij je zelf na of je dit echt wil want je zal een hoop geduld en tijd er in moeten steken.
wil je ook bij een club gaan trainen?
Benji&Brenda
Zeer actief
Contacteer:

ik denk toch als je door zet er verandering in kan komen na 1 of 2 keer kan je daar niets over zeggen. weet je misschien ook meer over de achter grond (vader/moeder )van de hond?
Na 1 of 2 keer is het inderdaad moeilijk om er wat van te zeggen, maar je zal hem natuurlijk toch moeten motiveren met een speeltje of wat lekkers voor een oefening. In huis is hij dol op spelen hoor, het is meer dat hij nooit op straat komt (ik denk tenminste dat het daaraan ligt). Vader/moeder weet ik zo niet, maar hij heeft wel een stamboom en bij het opgeven bij de training moet ik dat ook opgeven en volgens mij kun je met dat nummer ook op internet de stamboom bekijken toch, dus ik zou dat wel op kunnen zoeken. Ik weet dat hij toen bij mensen woonde en terug is gegaan naar de fokker (waarom weet ik niet) en toen hier terecht is gekomen.
ik heb mijn duitser van pup af aan en ook met hem heb ik tijden gehad dat ik dacht tjee... maar nu is hij ruim 2 jaar en hij volgt perfect en ook de oefeningen vind hij leuk. er gaat wel een hoop tijd in zitten ik train 2x per week.en ook ik kom nog best welleens gefustreerd van het veld hij vond ook aan het balletje geen ene moer in het begin.
Tuurlijk, ik weet ook zeker dat dat niet onmogelijk is hoor, zoals ik al zei, ik train met mijn teckel, dus weet ook dat het de ene keer beter zal gaan dan de andere keer. Maar een hond waar je bij woont kun je natuurlijk veel vaker mee trainen (onbewust oefen je dan toch heel vaak).
ga bij je zelf na of je dit echt wil want je zal een hoop geduld en tijd er in moeten steken.
wil je ook bij een club gaan trainen?
De eigenaar wil het in ieder geval heel graag want ze hoopt dat hij wat braver zal worden. Veel tijd erin steken zal dus niet gaan, ik studeer, werk en heb Britt ook nog, dus het zal bij 1 uurtje per week trainen blijven. Het gaat inderdaad om een cursus bij een hondensportvereniging (basis 1).
Ik twijfel er niet aan of die hond de oefeningen op zich makkelijk kan leren, want dat moet geen probleem geven, maar het motiveren zit ik dus mee of dat zal lukken. Omdat hij dus zo onder de indruk is van de omgeving, maarja dat is dus in zijn geval niet vreemd, maar ik weet niet hoe snel dat bij zal trekken?
Afbeelding
Benji&Brenda
Zeer actief
Contacteer:

Het gaat ook niet om goede resultaten hoor, maar ik ga het toch gewoon proberen. De hond zal er nooit slechter van worden en de eigenaar wil het wel heel erg graag. En wat heb ik te verliezen, ik kan hooguit dat diploma'tje niet halen, maar daar gaat het me dus niet om. We zullen zien hoe het loopt :wink: Ze hebben wel beloofd elke dag een klein rondje met hem te gaan lopen, zo raakt hij in ieder geval wel meer gewend aan de omgevingen.
En naja het zal de hond dus geen kwaad doen denk ik zo dus we zullen zien hoe het loot :ok:
Afbeelding
Benji&Brenda
Zeer actief
Contacteer:

:mrgreen:
Afbeelding
Plaats reactie